1401-04-17 06:03
495
0
80728
فعالان دانش‌بنیان زیر چتر حمایتی اوقاف قرار گرفتند؛

تحقق «شعار سال» اوقاف گلستان در «میدان عمل»/ استفاده از فناوری نوین در 2 هزار هکتار اراضی موقوفه گلستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با حمایت از فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: اراضی زیر کشت موقوفه بهره‌مند از فناوری های نوین و دانش بنیان در گلستان را از ۵۰۰ هکتار به ۲ هزار هکتار در فصل زراعی جدید می رسانیم.

به گزارش گلستان ما، حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد با اشاره به اینکه مساحت مزارع موقوفه بهره‌مند از علوم دانش بنیان گلستان 5 برابر می شوند، اظهار کرد: با توجه به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب تلاش کردیم تا منویات ایشان را در میدان عمل اجرایی کنیم؛ در همین راستا اراضی زیر کشت موقوفه بهره مند از فناوری های نوین و دانش بنیان را از ۵۰۰ هکتار به ۲ هزار هکتار در فصل زراعی جدید می رسانیم.

وی افزود: در این مزارع علاوه بر بهره گیری از تجهیزات دانش بنیان به سراغ کشت های جدید مانند گیاه گلرنگ و تریتیکاله رفتیم تا علاوه بر تامین نیاز بازار به ویژه تامین نهاده‌های دامی زمینه حمایت های فعالان دانش بنیان و تحقیقات آنها را میسر کنیم.

مدیرکل اوقاف گلستان به برنامه های طرح غنی سازی اوقات فراغت توسط سازمان اوقاف امور خیریه  اشاره کرد و گفت: این برنامه ها در۲ بخش مهارتی و معارفی پیش‌بینی شده است؛ طلاب برای اطلاع آموزه های دینی و اسلامی در زمینه مهارت آموزی نوجوانان در میدان عمل تجلی یابد.

 وی ادامه داد: ۱۳ رشته مهارتی و معارفی فراروی انتخاب علاقه مندان قرار گرفته است و تاکنون ۶۰۰ نفر از این کلاس ها استقبال کردند.

 به گفته وی ۱۲ مربی زن و ۱۸ مربی در کنار ۱۰ طلبه و روحانی بومی وظیفه تدریس و تربیت هنرجویان را در رشته های مختلف بر عهده دارند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.