1401-03-25 12:37
668
0
80454
از زیبایی مخملی طبیعت غرق تماشا شوید؛

تصاویر خیره‌کننده از آبشار تمام خزه‌ای «کبودوال»

«کبودوال» بزرگترین آبشار خزه‌ای ایران یکی از جاذبه‌های تفریحی در دل جنگل‌های هیرکانی است، تصاویر خیره‌کننده این طبیعت پرطرفدار که در علی‌آباد کتول جای گرفته، زیبایی‌های خلقت را به رخ می‌کشد.

به گزارش گلستان ما، بیش از ۶۰ آبشار کوچک و بزرگ از جمله آبشار شیرآباد، لوه، کبودوال، گلستان، باران‌کوه، زیارت، دوآب و شادان (۷ طبقه) در جای‌جای این استان به مناطق زیبای گردشگری تبدیل شده‌اند.

کبودوال تنها آبشار خزه‌ای ایران واقع در ۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر علی‌آباد کتول از توابع استان گلستان و در دل جنگل و دامنهٔ کوه هارون قرار دارد. آب این رودخانه از چشمه‌های جنوبی سرچشمه می‌گیرد.  

می‌توان از این آبشار به عنوان بزرگ‌ترین آبشار خزه‌ای ایران نام برد؛ آبشاری با ارتفاع ۶ متر که آبی سرد و قابل شرب دارد. آبشار کبودوال به لطف قرار گرفتنش در ارتفاع کم از سطح دریا و نزدیک‌بودنش به شهر، آب و هوایی بسیار معتدل دارد.

آبشارهای کوچک و بزرگ زیادی در امتداد رودخانه‌ی کبودوال خودنمایی می‌کنند.  زیر هر آبشار حوضچه‌های جالبی به‌وجود آمده که برخی جوانان منطقه از آن برای شنا و آبتنی استفاده می­‌کنند. آب زلال و شفاف و زمزمه حرکت آب در فضای آرام و سکوت جنگل، بهترین راه تسکین و آرامش انسان است.

از پارک جنگلی تا محل آبشار اصلی کبودوال حدود ۲۰ دقیقه پیاده‌روی در مسیری بسیار زیبا دارد و حدود ۳۲۰ پله سنگی و ۱۷۰ متر ارتفاع تا سرچشمه آبشار سر راه گردشگران است که برای افرادی با بیماری‌های قلبی و تنفسی توصیه نمی‌شود.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.