1401-02-11 07:52
579
0
79813
استاندار گلستان:

تب آلودگی خلیج گرگان درمان لاک‌پشتی نمی‌خواهد

استاندار گلستان با اشاره به آلودگی خلیج گرگان گفت: این خلیج پر از گنداب و فاضلاب شده است و باید برای این وضعیت چاره‌ای اندیشید.

به گزارش گلستان ما، علی‌محمد زنگانه شنبه شب در دیدار با اعضای شورای اسلامی گلستان و روسای شوراهای شهر، شهرستان، بخش و روستاهای این استان در سالن اجتماعات استانداری اظهار کرد: وضعیت خلیج گرگان طوری شده که دیگر نشانی از زندگی ماهیان‌خزری در آن دیده نمی‌شود و شوری آب این بخش از دریا ۲.۵ برابر بخش‌های دیگر است.

وی بیان کرد: ما قاطعانه اعلام کردیم اگر نتوانیم مشکل خلیج را حل کنیم، می گذاریم و می رویم اما رییس جمهور با حضورش در این خلیج اظهار داشت که تمام تلاش خود را برای احیای آن خواهد کرد.

زنگانه تصریح کرد: کسانی که حرف از پساتالاب می‌زنند امروز دیگر باید دهانشان را ببندند زیرا آنان در آن مقطع کاری نکردند و امروز شما اعضای شورا باید بر اساس وظیفه مطالبه‌گر باشید که چرا در گذشته اقدامات لایروبی انجام نشده است.

استاندار گلستان گفت: نباید در استانی که جاده اصلی ارتباطی به حرم امام رضا (ع) است و سالانه ۲۰ میلیون مسافر از آن تردد می‌کند جاده‌ای به نام مرگ وجود داشته باشد و شما روسای شوراها باید علت تاخیر در اجرای طرح‌های کمربندی و وضعیت راه‌ها را از متولیان امر جویا شوید.

زنگانه یادآور شد: البته در این مسیر نباید سیاه نمایی کرد و ما نیز به حرکت در آمده‌ایم تا بتوانیم گلستان را به گلستان واقعی تبدیل کنیم.

وی یادآور شد: گلستان جز ۱۰ استان برتر از نظر ظرفیت‌ها و قابلیت‌هاست اما به فراخور این نعمت‌ها بهره مندی مناسبی از آنها نشده، به طوری که درآمد سرانه خانوار این استان نصف میانگین کشوری است.

زنگانه تصریح کرد: بیش از ۷۰ درصد جمعیت روستایی و ۴۱ درصد جمعیت شهری این استان جزو پنج دهک کمتر برخوردار کشور هستند.

استاندار گلستان گفت: بر اساس سند افق ۱۴۰۴ درآمد سرانه گلستانی‌ها باید به میانگین کشوری برسد اما برای تحقق آن نیاز است تا درآمد ناخالص ۵۶۰ هزار میلیارد ریالی این استان دو برابر شود و برای این مهم نیاز به

سرمایه‌گذاری معادل دو هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال داریم؛ هرچند که بر اساس اسناد راهبردی افق ۱۴۰۴ فرصت سرمایه‌گذاری در گلستان پنج هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با بیان این‌ که گلستان با وجود اقوام و مذاهب مختلف مردمان بسیار نجیبی دارد، گفت: برای حضور این مردم و سرمایه‌گذاران ما به عنوان مدیران ارشد استانی باید تسهیل‌گری کنیم و شورا و شهرداری نیز باید در کنار هم اصلاحات شهری را در نقاط مختلف این استان انجام دهند.

زنگانه خاطرنشان کرد: اعضای شورای شهر و روستا در واقع چشمان ما هستند و نباید بگذارند ما انحراف، خلاف و بی توجهی به مسائل داشته باشیم.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.