1401-01-12 17:41
412
0
79329
سرخط مهمترین اخبار 11 فروردین؛

گلستان در روزی که گذشت

عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را در گلستان ما بخوانید.

به گزارش گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را در گلستان ما بخوانید.

 

بیش از ۴ میلیون گردشگر از جاذبه‌های استان گلستان بازدید کردند

تسنیم نوشت: استاندار گلستان با اشاره به رشد ۶۷ درصدی ورود مسافر به استان، گفت: تاکنون بیش از ۴ میلیون گردشگر از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان گلستان بازدید کردند.

علی محمد زنگانه ظهر امروز در جلسه فوق‌العاده ستاد اجرایی خدمات سفر استان اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون شاهد رشد 67 درصدی ورود مسافران نوروزی به استان گلستان و کاهش 11 درصدی تصادفات منجر به فوت در استان هستیم.

 

سهمیه آرد نانوایان متخلف کسر می‌شود

باشگاه خبرنگاران نوشت: بخشدار نوکنده گفت : سهمیه آرد نانوایانی که تخلفاتی در زمینه های بهداشتی ، کم فروشی ، گرانفروشی و تعطیلی خودسرانه دارند ، کسر می‌شود.

محمد ابراهیم شربتی در جلسه ساماندهی نانوایی‌های این بخش گفت: با وجود گشت و بازرسی‌های مستمر از نانوایی‌های سطح شهر و روستا‌ها، هنوز مشکلاتی در عرضه آرد و توزیع نان وجود دارد که باید آن‌ها را از میان برداشت.

 

فرمانداری گرگان به کدام نماینده می‌رسد!/ انتصاب نزدیکان نماینده خواسته مردم نیست

فارس نوشت: در حالی که رهبر معظم انقلاب صریحا نمایندگان را از دخالت در امور اجرایی، به ویژه در حوزه انتصابات نهی کرده‌اند، این روند غلط همچنان در گلستان ادامه دارد.

پیرو این تذکر و تکرار آن در تریبون‌های نماز جمعه، مدیرکل انتخابات شورای نگهبان نیز چندی قبل تاکید کرد، با توجه به‌ سوگند نمایندگان برای صیانت و حفاظت از قانون اساسی، اگر نماینده‌ای بخواهد سهم‌خواهی کند و در عزل و نصب‌ها دخالت کند خلاف استقلال قوا و موضوع اصل ۵۷ قانون اساسی است.

 

روند افزایشی دما در گلستان/ ۱۳ به در آفتابی است

مهر نوشت: مدیرکل هواشناسی گلستان از روند افزایشی دما در استان خبرداد و گفت: این افزایش دما تا هفته آینده ادامه دارد.

نوربخش داداشی اظهارکرد: براساس نقشه های پیش یابی، روند دمایی در استان سیر افزایشی داشته و روز گذشته (چهارشنبه) حداکثر دما به ۲۹.۵ در اینچه برون رسید.

مدیرکل هواشناسی گلستان افزود: اما امروز (پنج شنبه) با گذر امواج کم دامنه در ساعات صبح در برخی مناطق افزایش سرعت وزش باد (وزش باد نسبتاً شدید لحظه ای)، افزایش پوشش ابر و در ارتفاعات و شمال شرق بارش هایی به شکل خفیف و پراکنده پیش بینی می شود.

 

هنرمندان گلستان پارسال ۵۷ هزار متر مربع فرش بافتند

ایرنا نوشت: رییس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: بافندگان فرش دستباف این استان پارسال ۵۷ هزار و ۱۱۲ متر مربع به ارزش ۸۵۰ میلیارد ریال فرش، تابلو فرش و گبه (زیرانداز) تولید کردند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال ماقبل هشت درصد بیشتر است.

سیده الهام حسینی افزود: این میزان تولید فرش ترکمن و فارسی‌باف حاصل فعالیت ۳۸ هزار بافنده است.

 

محور توسکستان گرگان در روز طبیعت یک‌طرفه می‌شود

تسنیم نوشت: مدیرکل راهداری و حمل‌ و‌ نقل جاده‌ای استان گلستان گفت: محور جنگلی توسکستان گرگان به شاهرود استان گلستان در روز سیزدهم فروردین روز طبیعت یک‌طرفه می ‌ود.

مهدی میقانی با اشاره به محدودیت‌های روز طبیعت در جاده‌های استان اظهار داشت: محور جنگلی توسکستان گرگان به شاهرود استان گلستان در روز سیزدهم فروردین روز طبیعت یک‌طرفه می‌شود.

 

ورزش گلستان در سوگ چابکسوار جوان/ «نیما اونق» دار فانی را وداع گفت

ایسنا نوشت: ورزشکار و چابکسوار جوان و موفق سوارکاری شهرستان گنبدکاووس دار فانی را وداع گفت.

استان گلستان در کنار همه جاذبه و ظرفیت های بی بدیل خود بدون شک یکی از قطب های ورزش کشور است به شکلی که در بسیاری از رشته های ورزشی از جمله والیبال، سوارکاری، کبدی و ... در سطح کشور شناخته شده و همواره دارای جایگاهی برتر است.

 

۹۸ روحانی در ماه رمضان به مساجد گنبدکاووس اعزام می‌شوند

ایرنا نوشت: سرپرست اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس گفت: ۹۸ روحانی و مبلغ دینی بومی، طرح هجرت و اعزامی از حوزه‌های علمیه قم و مشهد همزمان با ماه مبارک رمضان به مساجد این شهرستان در مناطق شهری و روستایی اعزام می‌شوند.

حجت الاسلام احمدرضا کریمی افزود: روحانیون و مبلغان اعزامی به مساجد و حسینیه‌ها، در ماه مبارک رمضان ضمن بیان و تشریح مسایل و احکام فقهی، شرعی و دینی، به سوالات و شبهات مردم اهل تشیع این مناطق پاسخ خواهند داد.

 

نوروز پرتصادف در گلستان/ ۱۵ عملیات جاده‌ای هلال احمر در یک روز

فارس نوشت: نوروز ۱۴۰۱ در گلستان را می‌توان یکی از پر تصادف‌ترین نوروزهای استان محسوب کرد به صورتی که روز گذشته فقط تیم‌های امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر گلستان ۱۵ عملیات امدادی را در سطح جاده‌های استان اجرا کردند.

پس از گذشت سه نوروز کرونایی در استان گلستان و کاهش چشمگیر سفرهای نوروزی، نوروز ۱۴۰۱ با بهبود شرایط شیوع ویروس کرونا و گسترش تزریق واکسن نوروزی پرتردد را در جاده‌های کشور بخصوص در استان گلستان شاهد هستیم.

مهدی میقانی مدیرکل راهداری استان گلستان از افزایش بیش از ۴۰ درصدی تردد مسافران در جاده‌های استان گلستان خبر داد و گفت: پلاک خودروهای خراسان‌رضوی، تهران، مازندران، خراسان‌شمالی و سمنان بیشترین ترددهای ثبت شده در استان را به خود اختصاص داده است.

 

200 هکتار از جنگل‌ها و مراتع مراوه‌تپه از متجاوزان پس گرفته شد

تسنیم نوشت: رئیس حوزه قضایی شهرستان مراوه تپه گفت: با ورود دستگاه قضایی ۲۰۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع شهرستان مرزی و محروم مراوه‌تپه از متجاوزان پس گرفته شد.

سیدمهدی هاشمی اظهار داشت: با ورود دستگاه قضایی 200 هکتار از جنگل‌ها و مراتع شهرستان مرزی و محروم مراوه‌تپه از متجاوزان پس گرفته شد که 8.5 هکتار از این اراضی جنگل و بقیه مراتع بود.

 

گلستان جزو ۱۰ استان برتر کشور در داشتن ظرفیت های گردشگری است

مهر نوشت: استاندار گلستان گفت: گلستان جز ۱۰ استان برتر کشور در داشتن ظرفیت‌های مهم و استراتژیک مخصوصاً در حوزه گردشگری است.

علی محمد زنگانه بعدازظهر پنج شنبه در جشن نوروزگاه و جشنواره فرهنگ و اقتصاد روستا روستای محمدآباد گرگان اظهارکرد: گلستان جز ۱۰ استان برتر کشور در داشتن ظرفیت‌های مهم و استراتژیک مخصوصا در حوزه گردشگری است.

استاندار گلستان افزود: ۴۷ درصد جمعیت استان گلستان روستایی است و باید با برنامه‌ریزی مناسب برای تقویت و توسعه این روستاها علی‌الخصوص روستاهای محروم کوشا باشیم.

 

تصادف در بندر «خواجه نفس» ۱۲ مصدوم بر جای گذاشت

ایسنا نوشت: رئیس دفتر نمایندگی هلال احمر شهرستان گمیشان از مصدوم شدن ۱۲ نفر در اثر تصادف خودروی پراید با سمند در روستای خواجه نفس این شهرستان خبر داد.

محمود میرزاعلی با ابراز تاسف از وقوع سوانح ترافیکی در ایام نوروز و تبدیل شادمانی مردم به غم در این ایام، اظهار کرد: از همه مردم بارها خواسته ایم و مجددا هم می خواهیم که در هنگام رانندگی نکات ایمنی لازم را رعایت کنند.

انتهای پیام/

 

 

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.