1401-01-11 09:33
408
0
79322

جشن بهارانه اهالی فرهنگ و ادب گرگان در ایام نوروز باستانی سال 1401

به همت جمعی از انجمن های ادبی شهرستان گرگان، جشن بهارانه ای در تالارفخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، به همت انجمن ادبی شین، انجمن ادبیات داستانی و انجمن شعر و ادب گرگان و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، جشن بهارانه ای در عصر امروز چهارشنبه 10 فروردین ماه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و جمعی از اهالی فرهنگ و ادب و دوستداران این عرصه؛ در سالن اصلی مجموعه تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

در این مراسم که با هدف ترویج و آشنایی عموم مردم با اهل قلم شهرستان و نیز دیدار اهالی فرهنگ و هنر و ادب و دیدار اهالی این حوزه به بهانه ی آیین عید نوروز برپا شده بود؛ مریم علیمردانی عضو ارشد قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قصه ای از بهار و زمستان را نقل کرد.

سپس علی اسلانی کتولی آموزگار گروه خنیاگران علی آباد کتول داستان «رستم و تهمینه» را از شاهنامه فردوسی نقالی نمود.

در ادامه ی این مراسم محمد رعیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ضمن تبریک نوروز باستانی و اشاره به تاثیر فرهنگ و ادب بر روی جامعه؛  بر اهمیت فعالیت های فرهنگی و چنین رویدادهایی تاکید کرد.

خاطره گویی عطاالله احمدی و بهمن سردشتی از پیشکسوتان شعر و ترانه و داستان نویسی شهرستان گرگان و اجرای موسیقی سنتی و موسیقی فلامینکو از دیگر برنامه های اجرا شده بود.

همچنین حسین ضمیری شاعر، نویسنده و پژوهشگر فرهنگ عامه گرگانی در خصوص فرهنگ باستانی نوروز و فلسفه نوروز و هفت سین و همچنین آداب و سنن مردم گرگان و استرآباد با قرائت اشعاری  مطالبی را عنوان کرد.

اجرای نقل «خسرو پرویز و باربد» با نوازندگی و آواز بخشی «حسین ولی نژاد» در همراهی با  نقالی «پریسا سیمین مهر» از بخش های ویژه این رویداد فرهنگی بود.

گفتنی است، اهدای کتاب از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اجرای پانتومیم ادبی و معرفی تازه های نشر اهل قلم استان گلستان، از دیگر برنامه های جشن شادمانه بود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.