1400-12-14 13:44
377
0
78974
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:‏

نگاه دولت رئیسی با روحانی فرق می کند/ در دولت سیزدهم خستگی و نگاه به کدخدا معنا ندارد

حسینعلی شهریاری با اشاره به اینکه نگاه دولت رئیسی با روحانی فرق می کند، گفت: نگاه دولت قبل به کدخدا بود در حالی که نگاه دولتِ مردمیِ رئیسی به کدخدا نیست و احساس خستگی هم در آن وجود ندارد.

به گزارش گلستان ما، حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به وفور واکسن کرونا در کشور و تزریق سه دوز واکسیناسیون، بیان کرد: متاسفانه دولت روحانی جزم و اراده ای جدی برای خرید واکسن و پیگیری این موضوع مهم نداشت.

وی تصریح کرد: متاسفانه علیرغم اینکه آمریکایی ها مدعی هستند که ایران را از لحاظ دارو و تجهیزات تحریم نکرده اند، در برهه ای از زمان از نظر واکسن تحریم بودیم که خوشبختانه از زمانی که شرکت های داخلی از جمله ستاد اجرایی فرمان حضرت امام راحل و چند شرکت دانش بنیان در زمینه تولید واکسن وارد شدند و از طرفی آمریکا احساس کرد مشکل برطرف شده و ممنوعیت ها را برداشت؛ دیگر با کمبود در این زمینه برخورد نکردیم.

نماینده مردم زاهدان ادامه داد: معمولا دشمنان وقتی می بینند ایران به خودکفایی رسیده برای جلوگیری از این موضوع اقدام به آزادسازی آن تحریم کرده، در این زمینه نیز آمریکا با این نیت واردات واکسن به کشور را آزاد کرد و ممنوعیت ها را برداشت.

وی اظهار کرد: از آنجایی که دولت رئیسی، دولت انقلابی و مردمی است و مشکل منابع مالی نیز ندارد شروع به واردات واکسن کرد، همچنین شرکت های تولید داخل نیز اقدام به تولید کردند و با این اقدام ایران توانست توسط 6 شرکت واکسن تولید کند که بیشترین آن مربوط به بنیاد برکت است.

خودکفایی در عرصه تولید واکسن، افتخاری بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران

شهریاری با بیان اینکه ایران توانست در عرصه خودکفایی، تولیدات داخلی را به سمتی ببرد که در صورت بروز هر گونه اتفاق نیز بتواند سایر واکسن ها را تولید کرده و در این راستا به مشکلی برخورد نکند؛ گفت: از فردا نیز واکسن نورا که تحت نظر دانشگاه بقیه الله است وارد چرخه تولید خواهد شد.

به گفته وی؛ طبق آمار اعلام شده از سوی وزیر بهداشت و درمان در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا، تاکنون ۲۰۷ میلیون دوز واکسن در کشور توزیع و تزریق و هم اینک قریب به ۷۰ میلیون دوز دیگر واکسن در کشور موجود بوده، و شرکت های تولید داخل نیز کماکان در حال تولید واکسن هستند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه ایران می تواند در عرصه صادرات هم ورود کرده و به کشورهای دوست و همسایه در صورت امکان واکسن صادر کند، گفت: خودکفایی در عرصه تولید واکسن افتخاری بس بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران است.

وی اذعان کرد: هم اینک در تولید واکسن و امکانات و تجهیزات آن به مرحله ای رسیده ایم که اگر در هر زمینه دیگری نیاز به واکسن باشد می توانیم ورود و اقدام به ساخت آن کرده و نیاز را در داخل برطرف می کنیم.

شهریاری با اشاره به اینکه ایران اسلامی همیشه در تهدید از سوی دشمنان به سر می برد، تاکید کرد: خودکفایی در تولید واکسن قدم بسیار بزرگی بود که خوشبختانه توسط جمهوری اسلامی برداشته شد.

بازدیدهای میدانی و حضور در بین مردم؛ شیوه دولت رئیسی برای حل مشکلات
 
وی در پاسخ به عدم بازدید دو ساله در دولت روحانی از هیچ نقطه ای از ترس کرونا، گفت: دولت رئیسی دولت مردمی است؛ شعار آن نیز "دولت مردمی و ایران قوی" بود که خوشبختانه در هر دو زمینه این مهم محقق شده است.

نماینده مردم زاهدان تصریح کرد: بازدیدهای میدانی و حضور در بین مردم خود گویای این مهم است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه هم اینک نسبت به قبل منابع ارزی خیلی بهتر شده و امیدواریم به سمت و سویی پیش برویم که مشکلات معیشتی مردم که همواره دغدغه اصلی مجلس و دولت است نیز رفع شود.

چشم به کدخدا داشتن؛ علت مدیریت خسته دولت روحانی   

شهریاری با بیان اینکه بسیاری از تحریم ها را دور زده ایم، خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در زمینه خودکفایی تجهیزات نظامی به مرحله ای رسیده که هیچ کس جرات ندارد نگاه چپ به آن کند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس علت مدیریت خسته دولت روحانی را چشم داشتن به کدخدا دانست و افزود: برخلاف سخنان رهبرین انقلاب مبنی بر اینکه "هر وقت دولت ها چشم‌شان به غرب و آمریکا باشد به مشکل بر می خورند و وقتی چشم مردم به دولت و دولت مردمی باشد مشکل رخ نمی دهد" نگاه دولت قبل به کدخدا بود در حالی که خوشبختانه نگاه دولت رئیسی به کدخدا نیست و احساس خستگی هم در آن وجود ندارد.

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.