1400-11-08 14:04
419
0
78347
۱۶۸ دستگاه انواع ناوگان راهداری فعال است؛

بازگشایی راه‌های گلستان در پی سوغات زمستان

۱۶۸ دستگاه انواع ناوگان راهداری، سنگین ، نیمه سنگین ، سبک و تجهیزات راهداری برای راهداری زمستانه ۱۴۰۰ آماده شده است و از ناوگان بخش خصوصی نیز به تعداد 8 دستگاه نیز بصورت اجاره ای امسال بهره مند هستیم.

به گزارش گلستان ما، با اینکه برای راهدار زمستان و تابستان فرقی نمی کند اما راهداری و راهدار با زمستان شناخته و در ذهن مردم ثبت شده است.

هر ساله و با ابلاغ تقویم راهداری زمستانی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، تمام راهداران،عوامل و ناوگان راهداری از اردیبهشت هر سال آماده می شوند  و در بارش ها و بحران های محتمل در راهدارخانه ها مستقر می شوند تا برفی را که از سردی هوا برتن جاده ها می نشیند، بردارند و جسم و جان جاده ها و رانندگان را سالم نگهدارند.

برابر هشدارهای نارنجی هواشناسی گلستان، از عصر پنجشنبه  7 بهمن ماه جاری سامانه دیگری از برف و بارش وارد استان شد که بارش بین ۱۰ تا ۷۰ سانتی متری را برای محورهای کوهستانی درازنو، توسکستان، دهنه محمد آباد علی آباد، اولنگ رامیان، خوش ییلاق آزادشهر، محور جنگل گلستان و کلیه محورهای کوهستانی استان موهبت الهی برف را سوغات آورد.

غلامرضا بیکی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان روز جمعه در این باره بیشتر توضیح داد و گفت: قبل از شروع بارش ها، راهداران و اکیپ های راهداری و ترابری و همچنین نیروهای فنی و پشتیبانی ستادی و شهرستان در راهدارخانه ها مستقر شده و با شروع بارش ها نیز در طول راهها مشغول نمک پاشی و برفروبی شدند.

وی افزود: برای زمستان امسال 10 هزارتن شن و نمک خریداری و در سیلوهای راهدارخانه ها دپو شده که برای برفروبی ها استفاده می شود و در صورت نیاز مازاد شن و نمک تهیه و دپو خواهد شد.

بیکی ادامه داد: ۱۶۸ دستگاه انواع  ناوگان راهداری، سنگین ، نیمه سنگین ، سبک و تجهیزات راهداری برای راهداری زمستانه ۱۴۰۰ آماده شده است و از ناوگان بخش خصوصی نیز به تعداد 8 دستگاه نیز بصورت اجاره ای امسال بهره مند هستیم.

به گفته بیکی، در حال حاضر محورهای توسکستان و جنگل گلستان بعلت کولاک برف و شدت بارش مسدود می باشد بلافاصله بعد از فروکش کردن بارش محورها بازگشایی می شود و بقیه محورهای کوهستانی تردد حتما با زنجیر چرخ امکان پذیر می باشد.

معاون راهداری گلستان با توجه به برودت هوا و پیش بینی های هواشناسی از مردم تقاضا  کرد که  جز در موارد خیلی ضروری در این شرایط سفر کنند و در صورت سفر، حتما تجهیزات کامل زمستانی اعم از سوخت، لباس گرم، آذوقه و مهمتر از همه زنجیر چرخ به همراه داشته و نحوه بستن آن را هم آموزش ببینند.

وی از اهالی روستاهای کوهستانی و دهیاری ها هم درخواست کرد که مانند گذشته، کمک حال راهداران در برف باشند.

یکی دیگر از تاکیدات وی، تماس با سامانه 141 و اطلاع از آخرین وضعیت راههای استان و استان های همجوار قبل از انجام سفرهای ضروری در شرایط بحرانی و زمستان بود تا  ایمنی سفر حفظ شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.