1396-12-20 20:03
5293
0
51446
در گفتگوی با هنرمند کردکویی مطرح شد؛

هنرمندان برای معرفی آداب و رسوم روستایی تلاش کنند/ تقویت اصالت دینی، اسلامی و فرهنگ ایرانی ضروری است

از تمام جوانها می خواهم برای هر کاری تلاش کنند و حتما نتیجه خوبی خواهند گرفت، تلاش برای معرفی فرهنگ و آداب و رسوم روستایی و منطقه خود تلاشی ماندگار خواهد بود و مهمتر از آن تقویت اصالت دینی و اسلامی و فرهنگ ایرانی که ماندگاری خواهد داشت.

به گزارش گلستان ما به نقل از رادکانا، شناسایی، بارورسازی، معرفی ظرفیتها، قابلیت های افراد جامعه از مهمترین مسئولیت های رسانه ها می باشد.

افرادی که با عشق و اراده محکم که با علاقه و عشقی سرشار به فراگیری علوم و هنر روی می آورند و اگر در همان سکوهای اولیه حرکت رو به رشد مورد حمایتهای معنوی و مادی قرار گیرند رشدی صعودی خواهند داشت و جایگاهها و افتخاراتی را برای خود و خانواده و منطقه در سطوح مختلف بدست می آورند.

تعالی حرکت در سخت ترین شرایط و با کمترین امکانات در اختیار بتواند شرایط تعالی را با سرعت خوبی طی کند خود افتخار بزرگی است آنهم در صحنه هنری که ظهور و بلوغش افتخار آفرین و نامدار خواهند بود.

در این مجال توفیقی بدست آمد تا با سرکار خانم زهرا نجاری بالاجاده که در هنر طراحی و نقاشی قلم سیاه تبحر داشته و مهارتهای بالایی را بدست آوردند و در فرسنگها فاصله با زادگاهش در نامداری و پر آوازگی نام بالاجاده با دیپلماسی هنری خود اهتمام دارد بیشتر آشنا بشویم.

به همین منظور گفتگویی صمیمی با این هنرمند بالاجاده ای ترتیب داده شد که به سمع و نظر شما همراهان گرامی رادکانا منعکس می شود.

سرکار خانم نجاری، لطفا خودتان را بیشتر برای همراهان رادکانا معرفی بفرمایید:

سلام؛ زهرا نجاری، 34 ساله، دارای مدرک تحصیلی دیپلم رشته تجربی، مربی هنر طراحی و نقاشی، در ضمن مربی رشته والیبال هم هستم و آموزش میدم.

نام هنری این هنر (نقاشی) چیست و با چه ادوات و ابزاری هنرنمایی می کنید؟

هنر طراحی سیاه قلم، مداد رنگی، پاستل، رنگ روغن و مینیاتور، مینیاتور را در حد قلم گیری مهارت دارم، ابزار کار، با قلم و مدادهای، طراحی و کنته سیاه قلم کار می کنیم؛ کارها در سبک رعال است.

از چند سالگی به این هنر روی آوردین، در نزد چه اساتیدی این هنر را آموختین و در کجا؟

بنده از کودکی علاقه داشتم در دوران دبیرستان با کشیدن تصاویر دوستانم و استعدادی که در مدرسه نشان دادم مورد توجه یکی از مربیان قرار گرفتم و استادی رو به من معرفی کردند.

هنر نقاشی را در کنار استاد البرزی شروع کردم و بعد یک سال با استاد روحانی ادامه دادم سال ۷۸ تا هشتاد بود و اولین نمایشگاه رو در روستای خودم بالاجاده با حمایت جناب آقای شهریاری در تکیه برگزار کردم.

آیا تاکنون در مسابقات و نمایشگاه هایی هم شرکت کردید؟ کی و کجا؟

در نمایشگاه کارهای بنده به نمایش گذاشته شده؛ در علی آباد و کردکوی و در پاکدشت سه نمایشگاه برگزار کردم و دو نمایشگاه از کارهای هنرجویانم برگزار شد و از طرف فرهنگ و ارشاد پاکدشت مورد توجه قرار گرفتم.

جایگاه هنری شما در این هنر چیست؟
قرار شده درجه هنری بنده اعلام بشه، حتما می فرستم.

خانم نجاری، پیام هنری شما به جوانان و نوجوانان در گرایش به هنرهای اصیل ایرانی و اسلامی چیست؟

از تمام جوانها می خواهم برای هر کاری تلاش کنند و حتما نتیجه خوبی خواهند گرفت، تلاش برای معرفی فرهنگ و آداب و رسوم روستایی و منطقه خود تلاشی ماندگار خواهد بود و مهمتر از آن تقویت اصالت دینی و اسلامی و فرهنگ ایرانی که ماندگاری خواهد داشت.

از همه اونهایی که توانایی بلوغ استعدادی را در رشته ای دارند درخواست تلاش و کوشش برای معرفی و تعالی آن را دارم .

ظاهرا در ورزش هم فعالیتهایی داشته و دارید؛ چه رشته ای و در چه رده ای؟

ورزش را در دوران راهنمایی شروع کردم در کنار هنر اولین استارت مسابقات دانش آموزی بود اونجا مورد تایید خانم کیا قرار گرفتم و یک مدت در تیم کردکوی بودم و بعد بالاجاده با نداشتن سالن در آن زمان، ما تمرینات را در مدارس بعد ازظهرها انجام می دادیم و به مسابقات می رفتیم ‌و مربی گری را در تهران گرفتم.

حرف آخر شما با مردم کردکوی و روستای بالاجاده؟
اهالی روستایم مردم فهیم و کوشایی هستند و من این هنر و موفقیتم را مدیون مادر گلم و پدر مهربانم هستم.

پدرم که در آن شرایط سخت آن دوران که دخترها محدود بودند در یه کارهایی با آزاد گذاشتنم و با حمایتش در تمام مراحل چه در عرضه هنر و چه ورزش حامی من بودند.

پایگاه خبری تحلیلی رادکانا؛ ضمن ارج نهادن به فعالیتهای هنری و ورزشی شما بانوی موفق بالاجاده ای و تکریم از تلاش ماندگار با طراحی و تصویر کشیدن صحنه های شایسته آرزوی موفقیت بیش از پیش برای شما را دارد و یک انتظار هم از شما هنرمندان بومی بالاجاده میرود تا در خلق آثار هنری خود از میراث گرانبهای فرهنگی خود و ظرفیتهای بالای آن در معرفی شهدای عزیز علمای بزرگوار و آداب و رسوم هم گامهایی مشهودی برداشته شود و از اینکه وقتی را برای این گفتگو در اختیار پایگاه خبری قرار دادید صمیمانه سپاسگزارم.

گفتگویی از عبدالرسول جوادی بالاجاده

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.