1394-09-16 07:54
3281
1
23965

دانشجوی اهل سنت: عشق به انقلاب را از پدر بسیجی ام آموختم/ خدای ما خدای پیامبر است نه آمریکا

آی سلطان قرنجیک دانشجوی فعال اجتماعی علی آباد کتول معتقد است واژه دانشجو نیاز به تعریف ندارد، چون خودش را در نامش معنا می کند. پنج شنبه ها با پسر 16 ساله اش به دانشگاه می رود و می گوید: دانشجوی واقعی، جوینده علم و دانش و الگوی مثبت جوانان فرداست. وی عشق به انقلاب و مقام معظم رهبری را از مکتب پدر بسیجی اش آموخته و تاکید می کند که خدای ما خدای پیغمر اسلام است نه امریکا.

به گزارش گلستان ما به نقل از زرین نامه؛ آی سلطان قرنجیک یکی از دانشجویان فعال اجتماعی علی آباد کتول و ساکن روستای ترکمن نشین اودک دوجی بخش مرکزی این شهرستان است.

وی بعد از 20 سال زندگی مشترک با همسرش و داشتن 3 فرزند، در 42 سالگی به دنبال تحصیل در دانشگاه رفته است.

آی سلطان در رشته حقوق تحصیل می کند و معتقد است با این رشته ای، می تواند به جامعه و مردم روستایش بهتر و بیشتر خدمت کند.

وی بهورز روستا است و وقت اداری را در خانه بهداشت روستا می گذراند. عصر ها هم به عنوان عضو شورای اودک دوجی، در دفتر شورا به امور روستایشان می پردازد.

با شنیدن چنین تعاریفی از این دانشجوی تلاشگر بر آن شدیم که گفتگویی با وی انجام دهیم:

آی سلطان درباره دیگر فعالیت هایش در روستا می گوید: پلیس افتخاری منطقه عرفان آباد، مسئول امور بانوان و فرمانده پایگاه مقاومت بسیج اودک دوجی هستم و با مسئولین کمیته امداد هم در راستای جمع آوری کمک های مردمی برای خانواده های بی بضاعت همکاری می کنم، طوری که در عید قربان با وجود رفت و آمدهای زیادی که به منزل ما می شد، من برای همکاری با مسئولین کمیته امداد و با تشویق همسرم برای کمک به خانواده ای در روستا رفته بودم.

دانشجوی جدیدالورود دانشگاه آزاد اسلامی آق قلا درباره ی برنامه کلاسی اش می گوید: عصر دوشنبه را کمی زودتر به آق قلا می روم تا بتوانم به مادرم نیز سری بزنم، اما روز دیگر را با کمی تاخیر به کلاس می رسم، چون نمی توانم صبح از وظیفه بهروزی خود غافل شوم.

آی سلطان در پاسخ به این سوال که با وجود این همه مشغله کاری چگونه به همسر و فرزندانش رسیدگی می کند، می گوید: طوری برنامه ریزی کرده ام که فعالیت های خارج از منزل خللی در رسیدگی به امور خانه داری ام وارد نکند.

وی درباره مهم ترین هدف و آرزویش، می گوید: تربیت هر چه بهتر فرزندانم و سالم تحویل دادن این امانت ها به جامعه، مهم ترین هدف زندگیم است.

آرزوی قلبی من خدمت به رهبرم است

آی سلطان ادامه می دهد: آرزوی قلبی من آن است که بتوانم به رهبرم، میهنم و مردم اودک دوجی خدمت کنم و در راستای رسیدن به آرزویم تحصیلات خودم را در مقاطع بالاتر ادامه دهم.

پسر 16 ساله ام با من به دانشگاه می آید

وی درباره تاثیر مثبتی که تحصیل کردن در این سن بر فرزندانش گذاشته است، عنوان می کند: فرزند دومم که 16 سال دارد، پنج شنبه ها همراهم به دانشگاه می آید و در کلاس درس عربی حاضر می شود. او با اشتیاق به حرف های استاد گوش می دهد و حتی گاهی می خواهد پاسخ سوال استاد را هم بدهد. فرزند آخرم که یک دختر 9 ساله است هم بسیار شور و شوق تحصیل در مقاطع دانشگاهی را دارد.

آی سلطان از نمره کاملی که در درس عربی گرفته است به عنوان بهترین خاطره این ترم خود یاد می کند و می گوید: جوانان بدانند که این شرایط نیست که زندگی را برایمان سخت می کند بلکه خودمان هستیم که به خودمان سخت می گیریم و دست از تلاش می کشیم.

وی خطاب به مسئولین در زمینه کمک به حل مشکلات مردم و دانشجویان می گوید: توجه به مسائل رفاهی دانشجویان، اشتغالزایی جوانان به خصوص در روستاها و بالابردن سطح سواد زنان روستایی خواسته های من از دولت است

قرنجیک بر لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی و درونزا تاکید می کند و می افزاید: دادن تسهیلات به جوانان و فارغ التحصیلان، برای فعالیت در زمینه کشاورزی و دام و طیور که هم سبب تولید فرآورده های سالم می شود وهم تا حدودی مساله اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر عزیزمان را محقق می کند.

باید تکلیف خودمان را در رابطه با امریکا روشن کنیم/ خدای ما خدای پیغمبر اسلام است

این دانشجوی فعال اجتماعی شهرستان علی آباد کتول در ادامه حرف هایمان به حادثه 16 آذر سال 1332 که در پی اعتراض دانشجویان به ورود و دیدار رسمی معاونت رئیس جمهور وقت امریکا و از سرگیری روابط این دولت با ایران رخ داد و منجر به شهادت 3 دانشجو شد، اشاره می کند و تاکید می کند: باید تکلیفمان را با خودمان روشن کنیم که خدای ما امریکاست یا خدای پیغمبر اسلام تا سپس بتوانیم با اطمینان قلبی و بصیرت به ندای رهبرمان لبیک بگوییم و بر مبنای دستورات اسلام و در مسیر انقلاب اسلامی حرکت کنیم.

وی در بخش پایانی گفتگویمان با تکیه بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره نفوذ دشمن به کشور، می گوید: کشورهای غربی برای هویت زدایی از جوانان کشورمان، با ابزار تکنولوژی همچون ماهواره و اینترنت به خانه های ما نفوذ کرده و لازم است ما برای حفظ انقلابی که برای پیروزی آن شهدای زیادی دادیم هوشیار باشیم و نگذاریم خود و فرزندانمان جذب فرهنگ بیگانه شوند.

عشق به انقلاب را از پدر بسیجی ام آموختم

آی سلطان قرنجیک با بیان عشق و ارادت خود را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، می گوید: در کودکی عشق ورزیدن و پایبندی به انقلاب و  مقام معظم رهبری را از پدر بسیجی ام آموختم و حال جانم را فدای انقلاب و رهبرم می کنم و اعتقادی خالصانه به رهبرم دارم و رهنمودهای ایشان را پیشه ی کار خود قرار می دهم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

عیسی شفایی

احسنت به این وحدت

0
0
پاسخ
1394-09-19 06:55

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.