1394-01-19 12:03
4200
1
12950
گفتگو با محمد جعفری امدادگر جمعیت هلال احمر:

محمد: امدادگر یعنی دستان خدا بر روی زمین

محمد جعفری امدادگر جمعیت هلال احمر گفت: در تمامی حادثه هایی که حضور داشته ام فرد حادثه دیده فقط از خدا در خواست کمک میکند و اولین کمک دستان امدادگر است.

به گزارش گلستان ما به نقل از آبشار، در آسمان پر نورِ عزت و افتخار، گاهی اخترانی با درخشش بیشتر، چشمها را به سمت و سوی خود جلب می کنند. این ستارگان فروزان، آرایش آسمان ایثار و فداکاری را جلوه ای دیگر می بخشند.

کلمه قاصر است از درک معنی که می بایست دفتر دل را گشود، جوهر فکر را تراوید و قلم خلوص را بدست گرفت و با مرکب سرخ بر کاغذ سفید نگاشت که براستی امدادگران،  قبیله ای برگزیده هستند که نزد اهالی آسمان نام آورند.

گفتگوی پایگاه خبری آبشار با محمد جعفری ، امدادگر جوان جمعیت هلال احمر از شهر خان ببین با هفت سال سابقه امدادگری در این جمعیت به شرح زیر است:

لطفا  خودتان را معرفی کنید :

 محمد جعفری هستم ، متولد ۱۳۷۲ از شهر خان ببین محله کلوکن، دانشجوی رشته ی علوم کشاورزی ؛ یکی از اعضای کوچک جمعیت هلال احمر شهرستان آزادشهر.

emdadgar-jafari (1)

از چه زمانی با هلال احمر ارتباط پیدا کردید ؟

 در سال ۱۳۸۷ به عضویت واحد جوانان این سازمان در آمدم و از سال ۱۳۹۰ شروع به فعالیت در واحد امداد کردم.

چه عاملی باعث علاقه مندی شما به این نهاد مردمی ( جمعیت هلال احمر )  شده است؟

 بی طرفی بی غرضی ، انسانیت ، جهان شمولی ، استقلال ، خدمات داوطلبانه ، یگانگی… این اصول هفتگانه باعث میشه هر فردی به این سازمان مردمی جذب و علاقمند بشود و من هم با دیدن این اصول علاقمند فعالیت در این سازمان شدم.

emdadgar-jafari (5)

تعریف امدادگر از نظر شما چیست ؟

امدادگر به معنای واقعی که من درک کرده ام می شود گفت: دستان خدا بر روی زمین، چون در تمامی حادثه هایی که حضور داشته ام فرد حادثه دیده فقط از خدا در خواست کمک میکند و اولین کمک دستان امدادگر است.

به نظر شما امدادگران  عضو هلال احمر چه ویژگی دارند؟

 به نظر من تمام افرادی که در واحد های مختلف هلال احمر فعالیت میکنن دارای خصوصیاتی که با عنوان اصول هفتگانه معرفی کردم می باشند و چیزی که مسلم هست اگر این روحیه داوطلبانه و اون خصوصیات (بی طرفی.بی غرضی.انسانیت.جهان شمولی.استقلال.خدمات داوطلبانه.یگانگی) رو دارا نباشه مدت زیادی نمی تواند به فعالیتش در این سازمان بدلیل سختی های مختلف ادامه دهد.

emdadgar-jafari (3)

از فعالیتهای خودر در جمعیت هلال احمر بگوئید :

 وقتی که در واحد جوانان فعالیت داشتم در زمینه های مختلف و برنامه های مناسبتی فعالیتهای مختلفی داشتم بعنوان مثال در طرح نوروز بعنوان راهنمای مسافرین فعالیت داشتم. و در حال حاضر که بیشتر در واحد امداد فعالیت دارم بیشتر در پایگاه های امداد و نجات جاده ای فعالیت میکنم.

خاطره ای از فعالیتهای امدادی خود را بیان کنید :

 یه خاطره خیلی کوتاه میگم. بهترین خاطره ای که الان در ذهنم هست نجات یه مصدومی هست که در تصادف در محور خوش ییلاق دچار مصدومیت حاد شده بود و توانستیم با کمک دوستان نجاتگرم ، مصدوم را با سطح هوشیاری خوبی به بیمارستان انتقال بدیم و اونجا مادر اون فرد دعایی در حق اون تیم کرد که همون دعا تموم خستگیه ، بیخوابی و گرسنگیمون رو از بین برد.

emdadgar-jafari (2)

لذت عضو هلال احمر بودن  چه اندازه است؟

 دوستان خواننده ی این مصاحبه خودشون بیان و به عضویت این سازمان در بیان تا خودشون لذت واقعی  خدمت به مردم رو درک کنند.

در ایام نوروز ۹۴ چه فعالیتهای داشتید؟

 در ایام نوروز واحد امداد علاوه بر پایگاه های ثابت امداد و نجات چند پایگاه بین شهریه دیگه برپا میکنه و در واحد جوانان نیز کمپ های راهنمای مسافرین در مسیر های اصل برپا میشه و در تمام تعطیلات اعضای هلال احمر دست انجام فعالیت بر نمیدارن.

emdadgar-jafari (4)

پیام شما در سال جدید برای مردم ایران:

  اول اینکه سال جدید را از طرف خودم و تمامی اعضای این سازمان به مردم تبریک و شاد باش میگم و امیدوارم در این سال از آمار حادثه ها کاسته بشه و شاهد این نباشیم که هیچ کدام از هموطنانمان عزیزانشون را در حادثه های ناگوار از دست بدهند.

و اما حرف آخر…

و در آخر میخواهم یه خدا قوت به تمامیه ارگان هایی که در تعطیلات نوروز شبانه روز دست از فعالیت برنداشتند تا مردم سفری خوش و بی خطری داشته باشند بخصوص تمامیه امدادگران کل استان و مخصوص امدادگران شهرستان آزادشهر.
یا حق

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

حسین عطار

درود بر امدادگر عزیز محمد آقای جعفری.

0
0
پاسخ
1394-02-05 15:32

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.