1403-06-07 05:13
246
0
91200
مدیرعامل برق گلستان خبر داد:

مصرف ۱۶۰۰ مگاواتی برق در گلستان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان با اشاره به افزایش میزان برق مصرفی از سوی مشترکین گفت: تابستان امسال مصرف برق در استان به یک‌هزار و ۶۰۰ مگاوات افزایش یافته است.

سیداحمد موسوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» در خصوص خاموشی‌های متعدد برق در استان و وضعیت مصرف مشترکان اظهار کرد: متاسفانه امسال گرما و تداوم آن باعث شده تا میزان مصرف برق در استان افزایش پیدا کند و به یک‌هزار و ۶۰۰ مگاوات افزایش یابد.

 وی میزان نرم مصرف جهانی برق را بین ۲ الی ۳ درصد عنوان کرد و افزود: ولی میانگین مصرف برق در کشور ما بین ۸ الی ۱۰ درصد افزایش داشته است یعنی بار کشور به ۸۰ هزار مگاوات رسید و در استان گلستان مصرف یک‌هزار و ۶۰۰ مگاواتی را تجربه کردیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان با اشاره به تداوم گرما در استان با افزایش میزان مصرف تصریح کرد: روزهای بسیار زیادی در استان پیک مصرف را تجربه کردیم که باعث شد هم تاسیسات ما آسیب ببینند و هم نیروگاه‌ها فشار زیادی را تحمل کنند.

موسوی از مردم خوب و فهیم استان خواست در مصرف برق صرفه‌جویی کنند و افزود: مشترکان تا این لحظه که با ما همراهی کردند از آن‌ها قدردانی می‌کنیم و امیدواریم این همکاری ادامه داشته باشد.

وی بیان کرد: در حال حاضر که آسمان استان گلستان کمی ابری است در همین شرایط نیز بار مصرف بالاست چون هوا رطوبت بالا دارد و کولرها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان گفت: رعایت نکات بسیار ساده ایمنی باعث می‌شود که ما ان‌شاءالله بتوانیم ایام کوتاه باقی مانده را هم به خیر و خوشی پشت سر بگذاریم.

موسوی در خصوص پویش «با انرژی» افزود: در اواسط همین ماه قرعه‌کشی انجام می‌شود و امیدواریم که ما مشترکین استان گلستان هم برنده خوش‌شانس خودرو باشند.

وی توضیح داد: مشترکان می‌توانند به صورت هفتگی میزان مصرف خود را رصد کنند راهکارهای مصرف انرژی در این پویش اعلام شده است. توصیه‌های لازم انجام می‌شود و به مشترکان کمک خواهد شد تا بتوانند بار مصرفی را نسبت به مصرف سال گذشته کاهش بدهند.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.