1402-03-04 10:45
816
0
85077
«پارک‌جنگلی» پاتوق اختصاصی یا خانوادگی!

دل‌هایی که فقط برای النگدره می‌سوزد!

این روزها النگدره گرگان خط خبری بسیاری از رسانه‌ها شده و بحث‌ها درباره بسته یا باز بودن این محور تفریحی داغ است.

به گزارش گلستان ما، گلستان با داشتن طبیعت بکر و جنگل‌های منحصر به فرد جزو مناطق نمونه گردشگری کشور محسوب می‌شود و پارک جنگلی النگدره گرگان مشتی از همان نمونه خروار است، از بخت بد روزگار و شیوع ویروس کرونا که محدودیت‌هایی در بخش‌های مختلف ایجاد کرد حدود سه سالی می‌گذرد اما با خداحافظی این ویروس منحوس؛ هنوز محدودیت‌های النگدره برای تردد خودرویی پابرجاست و دست از سر این پارک جنگلی برنداشته است.

النگدره پاتوق اختصاصی یا خانوادگی

این روزها النگدره گرگان خط خبری بسیاری از رسانه‌ها شده و بحث‌ها درباره بسته یا باز بودن این محور تفریحی داغ است این موضوع موافقان و مخالفان زیادی دارد اما اینکه چرا برخی رسانه‌ها می‌خواهند فقط صدای مخالفان را بشنوند! جای سوال است؟!

رسانه‌هایی که به خاطر جذابیت‌های سمعی-بصری به دنبال تریبون دادن به مخاطبان خاص در موضوع النگدره هستند! و صدای مخالفان را روی آنتن زنده می‌برند و طوری القا می‌کنند که گویی اکثریت مردم مدافع منع تردد خودرویی به این پارک جنگلی هستند.

اینکه در ورودی النگدره بایستیم و از کسانی که پیاده این مسیر را طی می‌کنند مصاحبه بگیریم و بعد ادعا کنیم و به این نتیجه برسیم اکثر شهروندان مخالف ورود خودرو به این پارک هستند دور از اخلاق حرفه‌ای است.

وقتی شاهدیم تردد خودرویی در این چند روز به پارک جنگلی النگدره زیاد بوده؛ نشان می‌دهد شهروندان دیگری هم موافق ورود خودرو به این پارک هستند اما اینکه عده‌ای نمی‌خواهند نظرات این افراد و دلایل آنها را بپرسند بیشتر به سوگیری رسانه‌ای می‌ماند تا بیان واقعیت‌ها.

هنوز برای برخی از مردم و گردشگران این سوال بی‌پاسخ مانده که چرا جنگل النگدره به روی حضور دسته‌جمعی خانواده‌ها باز نشده و صرفا برای پیاده‌روی معدودی از افراد درنظر گرفته شده است.

بهره‌مندی روزانه 2 هزار نفر از پارک النگدره

تخمین زدند که روزانه 2 هزار نفر از پارک النگدره استفاده می‌کنند مگر جمعیت 500 هزار نفری گرگان همین تعداد هستند؟! چرا سرمایه‌های خدادادی باید از مردم با ایجاد خط کشی همراه باشد.

 برخی دوستداران محیط زیست؛ حفاظت از طبیعت را دلیل مخالفت برای باز شدن این منطقه گردشگری می‌دانند گروهی آن را مکانی برای پیاده‌روی خود انتخاب کردند اما سوال این است که حفاظت از منابع طبیعی فقط النگدره است؟ اگر اینطور باشد که تردد خودرویی در همه جنگل‌ها باید به روی مردم بسته باشد.

سوال دیگری که پیش می‌آید این است که همواره آسیب به طبیعت از جانب عوامل انسانی بوده، اگر واقعا به فکر النگدره و احیای این رویشگاه طبیعی هستید جنگل را به روی عوامل انسانی ببندید، سوال ما این است چه تضمینی وجود دارد افرادی که به اسم پیاده‌روی و تفریح در این جنگل تردد می‌کنند خودشان بزرگترین آسیب به این پارک جنگلی نباشند؟!

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.