1401-12-27 09:13
350
0
84123

سالی که گذشت از دریچه گلستان ما

سال ۱۴۰۱ با تمام فراز و نشیب و خوبی و بدی‌ها به پایان رسید، در سالجاری گلستان دست خوش اتفاقات مختلفی بود که بخشی از آن را از دریچه گلستان ما مرور می‌کنیم.

به گزارش گلستان ما، سال ۱۴۰۱ با تمام فراز و نشیب و خوبی و بدی‌ها به پایان رسید، در سالجاری گلستان دست خوش اتفاقات مختلفی بود که بخشی از آن را از دریچه گلستان ما مرور می‌کنیم.

*مهمترین رویداد‌های سیاسی گلستانی‌ها/ اغتشاشات و ناامنی در گلستان
تصور می‌شد که در سالجاری پس از فروکش کردن کرونا و سیل مخرب ۹۸ رنگ آرامش را به خود دیدند ولی دیری نپایید که این آرامش از سویی دشمنان انقلاب اسلامی خدشه دارد شد و شاید ناخوشایندترین اتفاقات سال ۱۴۰۱ در کشور رقم خورد.

ناامنی و اغتشاش با کلید واژه مهسا‌امینی در چند شهر گلستان کلید خورد و فتنه گران که با سرکردگی جریان منافقین و شبکه‌های معاند به نظام پا به خیابان‌ها گذاشتند و شعار سرنگونی نظام را سر می‌دادند.

شبکه‌های اینترنشنال و بی‌بی سی لیدر‌های اصلی این جریان‌ها بودند و تلاش کردند با پروژه کشته‌سازی بر آتش فتنه بدمند.

مردم گرگان با حضور حماسی خود در رویداد‌های مختلف صف خود را از اغتشاش گران جدا کردند و چراغ فتنه در سالجاری خاموش شد.

استان گلستان جزء استان‌هایی بود که با کمترین مخاطره‌امینتی این اغتشاشات را پشت سر گذاشت.

همچنین در سال اخیر موضوع حمله تروریستی در شاهچراغ نیز از سوی علمای اهل سنت و تشییع و مردم مؤمن گلستان محکوم شد.

در سالجاری همچنین حرکت تروریستی و تکفیری در حرم مطهر رضوی و شهادت دو طلبه جهادی توسط علمای اهل سنت و تشییع محکوم شد و این مسأله جلوه‌های وحدت را بیش از گذشته در سالجاری نشان داد، در بیانیه‌های مختلف علمای استان گلستان عنوان کردند که حرکت تروریستی حرم رضوی عقبه جریان فکری تکفیری دارد.

حضور پرشور مردم گرگان در راهپیمایی روز جهانی قدس، مردم گرگان با حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس انزجار خود را نسبت به اسرائیل نشان دادند.

همچنین حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۸ صفر، یوم الله ۱۳ ابان، ۹ دی و ۲۲ بهمن از دیگر موضوعات سیاسی استان است که می‌توانیم به آن اشاره کنیم، این حضور گلستانی‌ها باعث شد که فتنه‌ها و اغتشاشات اخیر در کشور رنگ ببازد.

همچنین در فصل زمستان سناریویی بدحالی دانش آموزان نیز در گلستان تکرار شد و برخی از دانش آموزان در شهرهای گنبدکاووس، گرگان و علی‌آبادکتول با ادعای بدحالی به بیمارستان منتقل شدند.

تخریب آب بندان‌های غیرمجاز در گلستان

۶۸ آب بندان غیرمجاز در گرگانرود وجود دارد که این مسأله باعث گلایه برخی از کشاورزان پایین دست شده بود بنا به دستور استاندار گلستان و شورای تأمین استان تخریب این آب بندان‌های غیرمجاز در دستور کار قرار گرفت.

*مهمترین رویداد‌های ورزشی گلستان

شهرداری گرگان درسالجاری قهرمان لیگ بسکتبال شد و این تیم توانست پس از قلبه بر ذوب آهن اصفهان قهرمانی خود را در لیگ برتر بسکتبال تکرار کند.

مچ انداز گلستانی نخستین طلای جهانی این رشته را برای کشورمان در سالجاری به ارمغان آورد، چهل و سومین دوره مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی جهان در آنتالیا ترکیه برگزار شد.

در این رقابت‌ها در وزن ۶۵- کیلوگرم‌امید‌ها عرفان کر از گلستان، ستاره رقابت‌ها لقب گرفت.

در سالجاری تیم پاس گرگان که شگفتی ساز لیگ برتر والیبال لقب گرفته و توانست با کمترین بضاعت مالی به مقام سوم رسید.

والیبال دختران گنبدکاووس در اولین بار حضورشون در لیگ برتر کاری کردند کارستان، و به نایب قهرمانی لیگ رسیدند، در فینال سریک نتوانست از پس تیم پیکان بر بیاید.

همچنین گلستان در سالجاری قهرمان مسابقات والیبال بانوان کارگران و کارخانجات کشور شد.

نماینده ژیمناستیک ایران در رقابت‌های جام جهانی آلمان در وسیله پرش خرک به مدال نقره رسید، او بعد از نماینده ارمنستان در رده دوم این وسیله قرار گرفت و توانست سهمیه المپیک را کسب کند.
*مهمترین رویداد‌های حوادث در گلستان / بحران قطع گاز ترکمنستان و برودت هوا در گلستان
دراوج برودت هوا، متأسفانه کشورترکمنستان بدون اطلاع قبلی اقدام به قطع گاز کرد که یک شوک در سیستم‌های توزیع و انتقال شبکه گازرسانی استان بوجود آورد، این مسأله باعث قطع جایگاه سی. ان. جی در استان گلستان تقریباً به مدت یک هفته شد.

تلاش مسئولان با کاهش میزان مصرف گاز و دورکاری دستگاه‌های اجرایی باعث شد که گاز برای مصارف خانگی قطع نشود.

قتل دو روحانی اهل سنت در گلستان گرچه متهم اقرار کرده بود که به علت اختلافات شخصی، پس از تهیه اسلحه، اقدام به قتل دو روحانی گنبدی کردند ولی جریان‌های معاند نظام درصدد بودند که از این موضوع سوء استفاده کنند و اختلاف در استان وحدت کشور رقم بزنند که با هوشیاری علمای اهل سنت این توطئه نقش برآب شد.
*مبارزه با فساد پررنگ‌تر از همیشه در سال ۱۴۰۱
پس از آنکه شهردار سابق گرگان به دلیل دریافت رشوه بازداشت شد، شهردار سابق گرگان استعفا داد و پرونده وی در مراجع قضایی در حال رسیدگی است.

همچنین متأسفانه در شورای اسلامی شهر گرگان دو عضو شورای شهر نیز دستگیر شد که این مسأله نشان داد دولت سیزدهم و دستگاه قضایی برای صیانت از حقوق مردم با کسی تعارف ندارند.

دستگیری تعدادی از مدیران متخلف در گرگان نیز نشان داد که خط قرمز دولت فساد است و در مسیر مبارزه با فساد دستگاه قضایی با کسی تعارف ندارد.

*ازسرگیری پروژه پتروشیمی مهمترین رویداد اقتصادی گلستان
تفاهم نامه اجرای پروژه پتروشیمی گلستان با حضوراستاندار گلستان و دکتر عسگری مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به امضا رسید تا گره کور ۱۸ ساله این پروژه باز شود، این پروژه احتمالاً در اردیبهشت سالجاری با حضور رئیس جمهور کلنگ زنی شود.

گسترش شبکه فیبر نوری در گلستان

با این اقدام استان گلستان در مسیر استان هوشمند قرار گرفته است پروژه توسعه فیبر نوری با ۳۸۳ کیلومتر به صورت زمینی و تعهد اشتغال ۳۰۰ نفر و هزینه بیش از ۲ هزار میلیارد تومان در دست اجرا است.

نجات خلیج گرگان به مرحله عملیاتی رسید

خلیج گرگان که در سال‌های اخیر رو به نابودی بود در دولت سیزدهم حیاتی دوباره گرفت، دولت با اختصاص اعتبار ۲۸۰ میلیارد تومانی تلاش کرد که این مشکلات کمتر شود، در حال حاضر ۶۳ درصد این پروژه پیشرفت فیزیکی دارد و بنا به گفته کارفرما تا خرداد امسال فاز نخست احیای خلیج گرگان به اتمام می‌رسد.

همچنین با رایزنی اولیه مسئولان استان هلدینگ تخصصی قرارگاه سازندگی خاتم انبیاء اعلام آمادگی کرده در طرح گردشگری آشوراده سرمایه‌گذاری کند.

*شهادت مامور انتظامی گلستان

همچنین درسالجاری استوار یکم علی سراوانی در حین انجام وظیفه در یکی از روستا‌های شهرستان رامیان بر اثر اصابت گلوله به درجه رفیع شهادت نائل آمد از این شهید بزرگوار یک دختر یکساله به یادگار است، پرونده شهید سروانی خارج از نوبت در دستگاه قضایی مورد رسیدگی قرار گرفت.

انتهای پیام/
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.