1401-12-22 09:06
276
0
84050
به مناسبت روز شهدا:

خدشه به سیرت شهدا در جنگ روایت‌ها

دشمنان در سال‌های اخیر تلاش کردند که جای شهید را با جلاد عوض کنند و این مسئله در جنگ روایتها و ترکیبی بیش از گذشته ملموس‌تر شد.

به گزارش گلستان ما، بیست و دوم اسفند روز «بزرگداشت شهدا» و سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی ایران به‌شمار می رود و این روز فرصتی است که به مولفه‌های ماندگار انقلاب اسلامی یعنی فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی بیش از گذشته توجه کنیم.

این روز فرصتی برای یادآوری مردان و زنانی است که از همه هستی خود برای صیانت از انقلاب اسلامی و اسلام گذشتند و از این رو توجه به شهدا رمز ماندگاری دستاوردهای انقلاب اسلامی است چرا که با تزریق فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه، کشور از آرمان های خود دور نمی شود.

شهدا زندگی ابدی دارند و چشمه سار شهادت در انقلاب اسلامی با توجه به دشمنی‌های مستکبران همیشه جاری است و این مسئله باعث شده که مسیر شهادت نقشه راهی برای رهایی از یوق ستمگران و رسیدن به ساحل استقلال و آزادی می‌شود.

بنیاد شهید در ۲۲ اسفند سال ۱۳۵۸، به فرمان امام خمینی(ره) تاسیس شد و  احیا، حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت طلبی، زنده نگه داشتن یاد شهیدان و حفظ آثار آنان، تجلیل و تکریم از خانواده های معظم شهیدان، جدّیت در امور فرهنگی خانواده های شاهد، خوداتکایی و قانونمند کردن ارائه خدمات به آنان و بسیج امکانات نظام به منظور پراکندن عطر ملکوتی شهادت در جامعه، محور فعالیت های بنیاد شهید به شمار می‌رود.

دشمنان در سال‌های اخیر تلاش کردند که جای شهید را با جلاد عوض کنند و این مسئله در جنگ روایتها و ترکیبی بیش از گذشته ملموس تر شد و معاندین نظام با استفاده از ابزارهای رسانه ای تلاش کردند که شهدای ما را جلادانی بی رحم معرفی کنند.

این مسئله نشان می دهد حفظ صیانت از فرهنگ و ایثار در جنگ روایت‌ها و ترکیبی مسیر تازه‌ای را می‌طلبد و باید مسئولان برای حفظ ارزش های ایثارگران در ابعاد نرم افزاری برنامه ریزی تازه و متناسب با اقدامات دشمنان داشته باشند.

با وجود اینکه سراسر ایران اسلامی زادگاه آلاله‌هایی است که این انقلاب اسلامی را بیمه کردند ولی بسیاری از نوجوانان و جوانان این شهدا را نمی‌شناسند و ما برای قهرمانان دفاع مقدس هنوز در قدم‌های اولیه مثل جمع آوری تاریخ شفاهی و نوشتن کتاب ماندیم.

 

انتهای پیام/

 

 

 

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.