1401-12-09 07:32
1186
3
83795
نباید از ثروت ملی غفلت شود؛

مینودشت شهری با جاذبه‌های رویایی ناشناخته  

در سایه غفلت مسئولان جاذبه‌های رویایی شهرستان مینودشت همچنان ناشناخته مانده است، ثروت ملی زیبایی که با بی‌مهری مواجه شده است.

به گزارش گلستان ما، رقیه بشارت نیا، سرزمینی در استان گلستان که از امکانات و بسترسازی برای گردشگران مغفول مانده است شهرستان مینودشت با اینکه قطب گردشگری شناخته می‌شود و در تولید ابریشم و زیتون زبانزد است اما در بسیاری موارد همچنان با بی‌مهری مسئولان روبروست.

فرماندار مینودشت با تشریح جاذبه‌های گردشگری این شهرستان گفت: دو روستای شهرستان به نام ساسنگ و روستای قلعه قافه جزء 6 روستای منتخب بعنوان روستاهای هدف استان معرفی شده است.

تپه پل مینودشت یکی از تپه‌های باستانی ایران
محمدتقی قزل‌سفلی در ادامه به جاذبه‌های گردشگری مینودشت اشاره کرد و افزود: تپه پل مینودشت یکی از تپه‌های باستانی ایران در استان گلستان است همچنین آبشار لولوم مینودشت بر فراز صخره‌های سرسبز وجود دارد، تپه باستانی بازگیر قدمت آن بر اساس اشیای مکشوفه در آن به 3 هزار سال قبل از میلاد می‌رسد. روستای قلعه قافه از خوش‌آب‌و‌هواترین روستاهای ییلاقی شهرستان مینودشت گلستان است.


قلعه سلیمان بوقه یکی از معروف‌ترین دیدنی‌های تاریخی

وی درادامه گفت: قلعه سلیمان بوقه یکی از معروف‌ترین دیدنی‌های تاریخی اطراف شهرستان مینودشت است که قدمت آن به دوران سلجوقیان و ایلخانیان می‌رسد.

پارک جنگلی باقرآباد، شهر تاریخی دشت حلقه و بقایای بنای باستانی در دشت حلقه مینودشت که باستان‌شناسان قدمت این منطقه را به دوران حکومت اشکانیان و ساسانیان نسبت می‌دهند. آبشار سرخو، موزه مردم شناسی مینودشت، کهنه حمام مینودشت که از بناهای تاریخی به جا مانده از دوره قاجار است، روستای ساسنگ و آبشارهای زیبای آن، پارک جنگلی چهل چای، آبشارهای ریگ چشمه، آبشار لولوم، آبشارهای بسیار زیبای دیگری در حوالی مینودشت جاخوش کرده‌اند. آبشار زیبای ساسنگ، آبشار چشم نوازحسینا، آبشار دیدنی یکه سور، آبشار دیدنی مبارک آباد و آبشار زیبای باقرآباد شماری دیگر از آبشارهای این منطقه استثنایی‌اند که حتما باید سری به آن2ها بزنید.

مینودشت از امکانت و بسترسازی برای گردشگران مغفول مانده است

فرماندار مینودشت به سایت بین‌المللی پاراگرایدر روستای ترسه که سالانه چندین مسابقه در غالب فستیوال‌های بهاره و تابستانه، مسابقات کشوری، انتخابی تیم ملی و هدف زنی و ارتفاع در ایتن سایت برگزار می‌شود هم اشاره کرد و افزود: در شهرستان مینودشت جادبه گردشگری بسیار دارد که از امکانت و بسترسازی برای گردشگران مغفول مانده است.

فقر آگاهی موجب فقر اقتصادی می‌شود

محمدجواد ساوری مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری گلستان هم در این جلسه گفت: دردستور کار دولت و استاندار خدمات‌دهی در حوزه گردشگری اولویت با شهرستان‌هایی است که پرپتانسیل و کم برخودارباشند قرار دارد و هدف محرومیت‌زدایی از مناطق محروم است. شهرستان مینودشت این خصوصیت و محرومیت را دارد. ما در روستاها سعی داریم در این حوزه تسهیل‌گیری داشته باشیم. مردم روستاهای ما با حوزه درآمدزایی آشنا نیستند و نمی‌توانند رونق اقتصادی ایجاد کنند.

ساوری گفت: دهیاران ما آموزش ببینند و سپس مردم را به خصوص روستائیان را در حوزه بوم گردی و گردشگری و صنایع دستی  با حقوق‌شان دراین حوزه آشنا کنند همچنین روستائیان آگاه شوند که چه خدماتی می‌توانند از دولت دریافت کنند. فقر آگاهی موجب فقر اقتصادی می‌شود.

وی اضافه کرد: در مینودشت که قطب ابریشم است بسیاری در حال فعالیت هستند اما این عزیزان آگاه نیستند به کجا مراجعه کنند اگر همین اشخاص شناسنامه در این حوزه داشته باشند می‌توانند از تسهیلات بهره‌مند شوند.

نگاه ما نگاه توسعه زیرساخت در حوزه گردشگری است

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری گلستان اظهار کرد: نگاه ما نگاه توسعه زیرساخت در حوزه گردشگری است. ما به حوزه توانمندی و ظرفیت‌های شهرستان مینودشت واقف هستیم اما شما مسئولان شهرستانی هم به ما در این زمینه کمک کنید.

ساوری با اشاره به در اولویت بودن چند پروژه در استان بیان کرد: سایت پروازی روستای ترسه مینودشت یکی از اولویت‌هاست همانطور که برای سایت پروازی رامیان آماده شده هم اکنون در تدارک برگزاری جشنواره بین‌الملی پروازهستند، سایت ترسه هم همین ظرفیت را دارد اگر این سایت آماده شود برای شهرستان شما یک موفقیت و تبلیغات بین‌الملی خواهد داشت.

بر اساس این گزارش زمین سایت ترسه بخشی از آن متعلق به بنیاد علوی است که برای بستر زیرساخت سایت تعلق می‌گیرد بخشی دیگری از اراضی که متعلق به اوقاف بوده با رایزنی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری گلستان، فرماندار مینودشت و مدیران مربوطه مشکل مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.