1401-10-24 14:24
301
0
82937

سوز سرما بلای جان بی‌سرپناهان در گلستان/ تدابیر دستگاه‌های خدمات‌رسان برای کمک به کارتن خواب‌ها

مدیرکل بهزیستی استان گلستان از تغییر ساعت فعالیت مراکز سرپناه برای خدمات بهتر به بی‌سرپناهان و کارتن خواب‌ها با توجه به برودت هوا خبر داد.

به گزارش گلستان ما؛ بی‌خانمان‌هایی که در سرما بدون سرپناه هستند و نیاز به حمایت دستگاه‌هایی مانند بهزیستی و شهرداری دارند این روز‌ها مورد توجه دستگاه‌های خدمات‌رسان قرار گرفتند.

چند سالی است که در مرکز استان و شهر‌های بزرگ با فعال‌سازی گرمخانه‌ها و مراکز سرپناه (شلترها) اقدام به پذیرش کارتن‌خواب‌ها و افراد بی‌خانمان اعم از زن و مرد می‌شود و در شب‌های سرد سال با ارائه خدماتی همچون جای گرم برای خوابیدن، غذا و خدمات بهداشتی و درمانی از آنان حمایت می‌شود.

با توجه به اینکه دمای کمینه هوا در استان گلستان در بسیاری از نقاط به زیر صفر رسیده دادستان مرکز استان به دستگاه‌های متولی برای اسکان‌افراد بی‌سرپناه و کارتن خواب در شب‌های سرد تذکر داد.

محمود اسپانلو با بیان‌این که افراد بی‌سرپناه و کارتن خواب جزء گروه‌های آسیب دیده اجتماعی‌اند و حفظ جان آن‌ها از سرمازدگی وظیفه دولت است.

وی گفت: بهزیستی، و شهرداری برای اسکان این افراد در گرمخانه‌ها و در صورت لزوم استقرار اتوبوس‌های سیار برای خواب آنان، اقدامات لازم را انجام دهند.

 این مقام مسئول بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی هم با همکاری هلال احمر برای خدمات درمانی و امدادی به این افراد، اقدام کنند.

مدیر کل بهزیستی استان استان گلستان در این زمینه در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما گفت: جمع‌آوری کارتن خواب‌ها بر عهده نیروی انتظامی و ساماندهی و انتقال آنان به گرمخانه با شهرداری است.

عارف کیانی بیان کرد: پی رو تأکید دادستان مرکز استان گلستان مراکز سرپناه (شلترها) ما ساعت فعالیت خود را از هفت صبح به چهار بعدظهر تغییر دادند تا در زمان برودت هوا با مشکل رو به رو نشود.

وی افزود: افرادی مثل کودکان و زنان بی‌سرپرست، سالمندان و بیماران روانی مزمن بی‌سرپرست و معتادان به بهزیستی در این گرم خانه‌ها پذیرش می‌شوند و این افراد برای جای گرم خود به این مراکز مراجعه می‌کنند.

این مقام مسئول بیان کرد: معتادان کارتن خواب با گذراندن شب در گرمخانه‌ها می‌توانند از خدمات مراکز گذری، سرپناه و دی. آی. سی (کاهش آسیب) بهزیستی استفاده کنند.

گرچه پیگیری‌های ما از شهرداری در خصوص جمع‌آوری کارتن خواب‌ها اثربخش نبود ولی قاسم قریب‌آبادی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان از آمادگی خود برای کمک به بی‌سرپنایان خبر داد و گفت: در تلاش هستیم مراکزی را که برای اسکان موقت بی‌سرپناهان مناسب است فراهم کنیم و در اختیار آن‌ها وسایل گرمایشی قرار دهیم.

قریب‌آبادی بیان کرد: همچنین این آمادگی وجود دارد که به افرادی بی‌سرپناه که جایی برای خوابیدن دارند والر و وسایل گرمایشی تحویل دهیم تا در این ایام مشکلی برای گرمایش خود نداشته باشند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.