1401-09-02 10:10
514
0
82364
استاندار گلستان:

سیل ۹۸ تکرار شود خسارت آن ۱۰ برابر خواهد بود/ مخاطره خلیج گرگان کمتر از دریاچه ارومیه نیست

استاندار گلستان گفت:سیل ۹۸ تکرار شود خسارت آن ۱۰ برابر خواهد بود و باید تامین اعتبار برای لایروبی رودخانه‌ها و باز کردن ورودی پل‌ها انجام شود.

به گزارش گلستان ما؛ علی محمد زنگانه در دیدار با رئیس هلال احمر کشور اظهار کرد: سیل مخرب سال ۹۸ نشان داد لایروبی بیش از سه هزار کیلومتر از رودخانه های استان طی سال های متمادی انجام نشده و این سیل باعث شده که رسوبات از ۱۱۰ هزار هکتار از اراضی شیب‌دار استان شرایط بسیار مخاطره آمیز را برای استان رقم بزند.

استاندار گلستان ادامه داد: این رودخانه ها از نقاط پر جمعیت استان عبور می کند و لذا این مسائل خواب را از چشمان ما گرفته است و همیشه باید نگران حوادث در استان باشیم.

زنگانه تاکید کرد: اگر سیلی مثل سیل سال ۹۸ رقم بخورد شاید ۱۰ برابر آسیب را شاهد باشیم و چرا که دهنه پل‌ها مسدود شده و باید تلاش کنیم که این مشکلات برطرف شود.

وی ابراز داشت: از رئیس سازمان هلال احمر به عنوان یکی از اعضای اصلی ستاد بحران درخواست دادیم دغدغه‌های ما را منعکس کنند و تنها ۲۵ میلیارد تومان برای لایروبی اترک در نظر گرفته شده و آن نیز به دلیل مباحث مرزی این رودخانه است.

استاندار گلستان تاکید کرد: موضوع خشک شدن خلیج گرگان یکی دیگر از موضوعاتی است که ما را آزار می دهد و اگر خلیج گرگان خشک شود تمام سلامت مردم تحت خطر قرار می گیرد و دو کانال این خلیج به طور کامل مسدود شده بود و نفس‌های آخر را می‌کشید.

وی ابراز داشت: اگر کانال خوئینی و چپاقلی و آشوراده بعد از ۴۰ سال لایروبی نشود گلستان نابود می‌شود و فاجعه که رقم می‌خورد کمتر از دریاچه ارومیه نیست.

این مقام مسئول تاکید کرد: باید به این مسئله توجه شود و دست از بخشی نگری برداریم ولی گویا افرادی بدون توجه به این مسائل مانع تراشی می‌کنند.

زنگانه افزود: بیش از ۴۰ سال است که لایروبی کانال های خلیج گرگان رقم نخورده و ارتباط بین خلیج با خطر قطع شده و رئیس جمهور از خلیج بازدید داشتند و دستور ویژه صادر کردند.

وی ابراز داشت: قرارگاه خاتم انبیا را در این منطقه مستقر کردیم و دو لایروب در منطقه حضور یافته است و نزدیک به ۷۰ میلیارد تومان هزینه انتقال یک لایروب به منطقه است که در مسیر قرار دارد و باید مشکلات اعتباری برطرف شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.