1401-02-31 12:46
443
0
80099
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خبرداد؛

برگزاری ۱۴۷۸ برنامه به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در گلستان

کاظمی گفت: این برنامه ها در مدت دو روز سوم خرداد؛ روز مقاومت و پیروزی و چهارم خرداد روز دزفول و روز مقاومت و پایداری در سطح استان اجرا می شود که از این تعداد 40 برنامه شاخص در روزشمار ایام فتح خرمشهر قرار گرفته است.

به گزارش گلستان ما، سرهنگ محمدرضا کاظمی صبح امروز در نشست خبری سالروز آزادسازی و فتح خرمشهر گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، منافع جمهوری اسلامی ایران متزلزل شد و به نوعی از بین رفت و دشمن به دنبال این بود که انقلاب اسلامی از بین برود و تثبیت نشود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان خاطرنشان کرد: دشمن وقتی در این بخش موفق نشد، در 31 شهریور سال 1359، جنگ را با حمله به فرودگاه های ایران آغاز کرد اما مردم حماسه ساز ایران با وجود همه مشکلاتی که داشتند، به میدان آمدند و برای دفاع از کشور خود جنگیدند.

وی با اشاره به اشغال خرمشهر در آبان 59 افزود: در بحث خرمشهر حرف برای گفتن زیاد است. گل کار آن جهاد تبیینی که مقام معظم رهبری فرمودند، فتح خرمشهر است که باید به آن پرداخته شود.

کاظمی عنوان کرد: آن چیزی که در خرمشهر رخ داد می تواند برای ما الگو و درسی باشد و از درس فتح خرمشهر استفاده کنیم، توکل و اعتماد به خدا از الگوهای فتح خرمشهر است، با توجه به اینکه نیروی انسانی ما در برابر دشمنان بسیار کمتر و ضعیف تر بود ولی با اعتقاد و توکل شان به خداوند متعال در جبهه نبرد حق علیه باطل پیروز شدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان با اشاره به جنگ اقتصادی در 40 سال اخیر، گفت: با الگوگیری از مسیر آزادسازی خرمشهر، می توانیم این خرمشهرها و مسیر و پر پیچ و خم را طی کنیم چرا که یکی از مهمترین موضوعات در فتح خرمشهر، فصل الخطاب قرار دادن گفتمان امام و رهبری بوده است.

وی با اشاره به نقش دزفول در جنگ، افزود: در اوایل جنگ تحمیلی، حدود 200 موشک به این شهر زده شد ولی مردم شهر دزفول را ترک نکردند و نسبت به بازسازی آن در حین جنگ پرداختند.

کاظمی خاطرنشان کرد: دزفول به عنوان شهر موشک ها نامیده شده و نماد و پایتخت نمونه پایداری در ایران نامگذاری شده است.

برگزاری ۴۰ برنامه شاخص در گلستان

وی از اجرای یک هزار و 478 برنامه به مناسبت سالروز فتح خرمشهر و روز دزفول در استان خبر داد و افزود: این برنامه ها در مدت دو روز سوم خرداد؛ روز مقاومت و پیروزی و چهارم خرداد روز دزفول و روز مقاومت و پایداری در سطح استان اجرا می شود که از این تعداد 40 برنامه شاخص در روزشمار ایام فتح خرمشهر قرار گرفته است.

کاظمی یادآورشد: برگزاری صبحگاه متمرکز یگان های نظامی و انتظامی استان، نواختن زنگ مقاومت، ایثار و پیروزی در مدارس، برگزاری یادواره های شهدا، همایش خرمشهرها، مراسم خاطره گویی با حضور یادگاران دفاع مقدس، دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان، عطرافشانی گلزارش هدا، اجرای برنامه های ورزشی و پیاده روی و برپایی نمایشگاه عکس از جمله برنامه های شاخص این ایام است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان، برگزاری مسابقات فرهنگی سلام بر خرمشهر و آزادسازی خرمشهر، برگزاری اردوی یک روزه برای خانواده شهدا و ایثارگر، مسابقه فرهنگی وصیت نامهش هدا، افتتاح پروژه های محرومیت زدایی، رونمایی از کتاب دفاع مقدس، اهدای خون، دیدار با علما و ائمه جمعه، محافل انس با قرآن کریم و اعزام تیم های پزشکی به مناظق محروم و ویزیت رایگان را از دیگر برنامه های شاخص این ایام برشمرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.