1400-10-23 10:48
1380
2
78092
رئیس شعبه سوم دادگاه عمومی حقوقی کردکوی:

رسانه‌ها مروج سبک زندگی سالم و امن باشند/ مردم قربانی شگردهای تکراری کلاهبرداران اینترنتی

رئیس شعبه سوم دادگاه عمومی حقوقی شهرستان کردکوی گفت: اطلاع رسانی درست در سبک زندگی سالم و احساس امنیت موثر است.

به گزارش گلستان ما، میکائیل حاجی‌زاده در نشست مجازی نسرا استان گلستان پیرامون نقش رسانه در میزان وقوع جرم در جامعه اظهار کرد: مردم همچنان قربانی شگردهای تکراری کلاهبرداران اینترنتی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه امروزه رسانه‌ها و وسایل ارتباطات جمعی در زندگی ما تاثیرگذار هستند، افزود: رسانه‌ها در جوامع علاوه ‌بر این‌که تلاش می‌کنند موضوعات را گزارش کنند با نمایش صحنه‌های مختلف، جرم را نیز آموزش می‌دهند.

رئیس شعبه سوم دادگاه عمومی حقوقی کردکوی با بیان اینکه رسانه‌ها مانند شمشیر دولبه عمل می‌کنند، گفت: رسانه‌ها در افزایش و کاهش جرایم نقش بزرگی دارند، همچنین کارکردی دوگانه در ارتباط با جرایم می‌توانند داشته باشند، از یک‌سو عنصری تاثیرگذار در عدم وقوع جرم محسوب می‌شوند و از طرفی می‌توانند منجر به افزایش جرایم باشند هیچ گریزی از اتفاقات نیست.

حاجی‌زاده بر لزوم تلاش رسانه‌ها به عنوان عنصری تاثیرگذار در پیشگیری از وقوع جرم تاکید کرد و افزود: رسانه‌ها با ایفای اطلاع‌رسانی و سبک زندگی سالم در افزایش احساس امنیت می‌توانند مؤثر باشند.

وی بیان کرد: آمریکا در پژوهشی به این نتیجه رسید در مناطقی که فرستنده‌های تلویزیونی مستقر شدند نسبت به جاهایی که فرستنده تلویزیونی نداشتند میزان آراء جرایم بیشتر بود لذا کمیسیون فدرال آمریکا صدور مجوز ایستگاه‌های تلویزیونی را متوقف کرد و بعد از مدتی اجازه مجوز برقرار شد که ایستگاه‌ها در شهرها و مناطق مختلف و راه‌اندازی شود، آمار جرم و جنایت به شکل چشمگیری در آمریکا بالا رفت.

رئیس شعبه سوم دادگاه عمومی حقوقی کردکوی گفت: رسانه‌ها همچنان ابزار قدرتمندی هستند و در زندگی می‌توانند بر روی زمینه‌های مثبت یا منفی اثر بگذارند امروز هرچه جلوتر می‌رویم و تکنولوژی بیشتر می‌شود جرایم نیز بیشتر می‌شود.

حاجی‌زاده ادامه داد: در سال‌های گذشته جرایم سنتی بود اما بعد به وجود آمدن رسانه‌ها و ابزارها جرایم از حالت سنتی به حالت الکترونیکی و رسانه‌ای تبدیل‌شده است، بخشی از پرونده‌ها در محاکم قضایی به این موضوع اختصاص دارد و پرونده‌هایی که در حوزه رسانه تشکیل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مردم گول تبلیغات نادرست را نخورند، گفت: ارسال پیامک‌های شما برنده شدید، شگردهای قدیمی است، مردم به این پیامک‌ها اعتماد نکنند و از ورود به سایت‌های ناشناخته امتناع کنند، اطلاعات بانکی را وارد سایت‌های ناشناخته نکنند.

حاجی‌زاده با اشاره به افزایش آمار کلاهبرداری از طریق سایت‌های نامعتبر بیان کرد: در پرداخت‌های اینترنتی حتما باید آدرس اینترنتی بانک مورد توجه کاربران قرار بگیرد تا دچار سوءاستفاده قرار نگیرند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.