1400-09-05 12:51
732
0
77262
وزیر اقتصاد:

دولت با توجه پیامدهای منفی به دنبال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است/ تحریم های داخلی از تحریم های خارجی اثرگذار تر است

خاندوزی گفت: دولت با توجه پیامدهای منفی به دنبال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است.

به گزارش گلستان ما؛ سید احسان خاندوزی صبح امروز در جلسه شورای گفتگوی دولت  و بخش خصوصی که با حضور  سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد برگزار شد، اظهار کرد: باید به راهکاری برای کاهش و ترمیم مشکلات در سطح کشور پیاده کنیم.

وزیر اقتصاد به تسهیل عام و تشویق خاص تاکید کرد و گفت: فعالیت های اقتصادی برای کسانی که وارد عرصه فعالیت اقتصادی می شود باید با کمترین هزینه زمانی و صرف وقت رقم بخورد.

خاندوزی بابیان اینکه نمی توانیم توقع داشت دولت از ابزارهای خاص خود مثل معافیت مالیاتی و در اختیار قرار دادن اراضی و یارانه دولتی ارائه کند به تمامی بخش ها تعمیق پیدا نمی کند و می توانیم در نقطه تماس بخش دولتی و خصوصی کمترین هزینه معادله را شاهد باشیم.

وی سیاست گذاری و بروکراسی اجرای سیاست ها این نقطه اصتحکاک بین بخش دولتی و خصوصی است، افزود: بود و نبود ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی در نوع واردات و نوع محصولات تولیدی داخل تعیین کنننده است.

این مقام مسئول افزود: دولت به این نتیجه رسید که با توجه به پیامدهای منفی در بخش تولید به سمت حذف ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی مراجعه کند و با توجه به اینکه این لایحه در مجلس به تصویب نرسید به تعویق خواهد افتاد.

خاندوزی ابراز داشت: تحریم های داخلی از تحریم های خارجی اثرگذار تر است و مصادیق های مختلفی در خصوص تحریم داخلی وجود دارد.

وی افزود: مشکل پنجره واحد، سرمایه گذاری داخلی و خارجی را می توانیم حل کنیم و وقتی این مسائل نادیده گرفته می شود چرخ اقتصاد سخت می گردد و در هفت ماه ۹۰ میلیون دلا مجموعه صادرات استان است که بسیار ناچیز است.

این مقام مسئول بیان کرد: اگر تا ۲۷ سال دیگر هیچ پروژه تعریف نشود باز نیز پروژه برای اجرا رسیدن این پروژه ها داریم و مسائل مختلفی باعث این وضع شده است.

خاندوزی بابیان اینکه سرمایه گذاری و پروژه ها باید اولویت بندی شود، گفت: این مشوق های خاص باید به برخی مصادیق مشخص و پسران ها و مزیت های نسبی استان باید اختصاص یابد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.