1400-03-04 07:52
1044
0
74715
همزمان با سالروز فتح خرمشهر؛

کتاب شهرداری گرگان در دفاع مقدس به روایت اسناد رونمایی شد + تصاویر

این کتاب در ۲۲۰ صفحه به سفارش شهرداری گرگان و مشارکت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از سوی استاد غلامرضا خارکوهی به رشته نگارش درآمده است.

به گزارش گلستان ما ؛ آیین رونمایی از کتاب «شهرداری گرگان در دفاع مقدس به روایت اسناد»  همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور دکتر دادبود شهردار، سرهنگ کاظمی مدیرکل دفتر حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، سرهنگ فخرالدین فرمانده سپاه ناحیه گرگان، سید محمد مرتضوی رئیس و سعید رحیمی عضو شورای اسلامی شهر و تعدادی دیگر از مقامات شهرستانی در سالن اندیشه شهرداری گرگان برگزار شد.

غلامرضا خارکوهی مولف کتاب شهرداری در دفاع مقدس در این مراسم اظهار داشت : ناگفته های زیادی در خصوص خدمات شهرداری ها در جنگ هشت ساله وجود دارد که نوشته نشده و گفته نشده است .

خارکوهی افزود : حتی شهرداری های آبادان ، خرمشهر ، اهواز و تهران هم نیامدند خدمات شهرداری هایشان در جنگ تحمیلی بنویسند که این یکی از ضعف های مستندسازی دفاع مقدس به شمار می رود .

وی خطاب به مسئولان شهرداری گرگان گفت : کاری که شهرداری گرگان کرد کاری نو در کشور در این عرصه به شمار می رود.

همچنین رئیس شورای اسلامی شهر گرگان نیز در این مراسم بیان گفت : امروز دچار روزمرگی شدیم و شاید فاصله گرفتیم از فضای روحانی دفاع مقدس ، من غفلت را در عدم آگاهی می بینم که نتوانستیم پوشش اطلاعاتی خوبی از اتفاقات و فداکاریها و ایثارگریها را به نسل جدید نشان دهیم .

سید محمد مرتضوی افزود : سوم خرداد امسال مصادف شده با پیروزی های غزه،  امیدواریم که روزی بشود در مسجد الاقصی نماز بخوانیم ، از این جهت از دکتر دادبود تشکر می کنم که بخشی از فعالیتهای فرهنگی در این زمینه انجام دادند و ایشالله در دوره آینده همین مسیر ادامه پیدا کند.

وی تاکید کرد : نقطه ضعف بزرگی بود که در سنوات گذشته تصاویر شهدا در سطح شهر نبود ولی شهرداری گرگان در سالهای گذشته این نقیصه را جبران کرد.

انتهای پیام /

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.