1400-02-21 11:42
819
0
74552
مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی استان گلستان:

در دادن تسهیلات به واحدهای علمی و فناوری هیچ محدودیتی نداریم / ارائه تسهیلات سه میلیاردی در هشت ماه گذشته

محمد رضایی گفت : ما در دفتر صندوق تشکیل پرونده می دهیم و همانجا اعتبار سنجی و در همان مکان چک را صادر می کنیم و حتی گاها با یک ضامن و یا یک چک هم وام می دهیم.

به گزارش گلستان ما ؛ محمد رضایی مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی استان گلستان در گفت و گوی اختصاصی با این پایگاه خبری اظهار کرد : این صندوق ها در سال 81 برای اولین بار در راستای ماده 100 برنامه سوم ایجاد شد هر چند در سال 94 نیز ماده 44 قانون رفع موانع تولید، اساسنامه این صندوق توسط هیات وزیران را تایید کرد.

رضایی افزود : این صندوق در استان گلستان با مشارکت بخش خصوصی و دولتی ایجاد شد و 76 درصد سهام در استان در اختیار بخش خصوصی است که می توان به شرکت طلای سفید ،شرکت طرح و ساخت هنگام ، کشت و صنعت ماهان سبز گلستان ، بهاردانه پارس و فراآزمون گلستان اشاره کرد ضمن اینکه چهار دانشگاه علوم پزشکی گلستان ، منابع طبیعی گرگان ، دانشگاه جامع گلستان و دانشگاه گنبد به همراه پارک علم و فناوری سهامداران دولتی هستند.

وی به وظایف این صندوق اشاره کرد و گفت : این صندوق در سه بخش ارائه تسهیلات ، ارائه ضمانت نامه و سرمایه گذاری خطرپذیر فعالیت می کند و در حال حاضر 5 میلیارد سرمایه ثبتی داریم که 2 میلیارد آن ثبت شده و ما بقی تا ماه دیگر تامین می شود .

رضایی ادامه داد : این صندوق همچنین می تواند از طرف معاونت علمی ریاست جمهور به عنوان عامل مالی عمل کند و به واجدین شرایط تسهیلات بلاعوض و یا 4 درصد بدهد ، همچنین ما می توانیم عامل صندوق نوآوری و شکوفایی در استان باشیم و از صفر تا 18 درصد حد اعتباری بدهیم ، همچنین این صندوق می تواند به عنوان کارگزار دستگاه های اجرایی استان عمل کند و تسهیلات این دستگاه ها را به گروه های واقعی هدف برساند .

مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی استان گلستان خاطرنشان کرد : این صندوق می تواند به یک واحد فناور 200 میلیون تومان برای اجاره دفتر و اگر کارگاهی باشد تا یک میلیارد تومان تسهیلات بدهد .

رضایی اضافه کرد : طی هشت ماه گذشته که فعالیت ما شروع شده 3 میلیارد تومان تسهیلات دادیم ، عمده این تسهیلات در حوزه تامین تجیهزات پزشکی ، آی تی ، گردشگری و درمان بوده است ضمن اینکه باید اذعان کنم سال گذشته پارک علم و فناوری یک میلیارد و 800 میلیون تومان تسهیلات داده در حالیکه ما می توانیم تا 50 میلیارد تومان تسهیلات بدهیم .

وی یادآور شد : آنقدر در صندوق پژوهش و فناوری شرایط برای گرفتن تسهیلات مناسب است که من از همه دانشجویان و فارغ التحصیلانی که طرح و ایده دارند درخواست می کنم در قالب واحدهای فناور و مراکز رشد و شرکت دانش بنیان برای گرفتن تسهیلات مراجعه کنند .

رضایی گفت : یکی از شرایط خوب در این صندوق اینست که ما در دفتر صندوق تشکیل پرونده می دهیم و همانجا اعتبار سنجی و در همان مکان چک را صادر می کنیم و حتی گاها با یک ضامن و یا یک چک هم وام می دهیم که این شرایط در هیچ بانک یا موسسه ای وجود ندارد .

مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی استان گلستان بیان کرد : دنبال حداقل دو سرمایه گذاری خطرپذیر هستیم که احتمالا در حوزه سلامت و کشاورزی باشند ، باید دانشگاه ها تقویت بشوند و به این سمت بیایند و ما هر چقدر تسیلات بخواهند به آنها خواهیم داد ، رسانه ها هم نقش زیادی دارند و باید به ما کمک کنند .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.