1400-01-22 10:21
563
0
74093
عبدالرضا فاضل خبر داد؛

بستری ۴۸۵ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی گلستان/ پیش بینی افزایش بستری ها تا 1000 نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: پیش بینی می شود تا ۱۰روز آینده 1000 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شوند.

به گزارش گلستان، عبدالرضا فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر ۴۸۵بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی گلستان بستری هستند که ۷۵ نفر از آنان در آی‌سی‌یو تحت مراقبت قرار دارند و ۳۳ نفر هم با دستگاه ونتیلاتور نفس می کشند.

وی افزود: این در حالیست که روز نخست عید ۱۸۸بیمار بستری داشتیم و پیش بینی می کنیم تا ده روز آینده شمار بستری ها به 1000 نفر نیز افزایش یابد.

فاضل با بیان اینکه تعداد بیماران سرپایی هم دو و نیم برابر افزایش یافته است، افزود: مردم هر نوع علامت سرماخوردگی را کووید۱۹ تلقی کنند و در خانه بمانند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: در حال حاضر شهرستان‌های گرگان، گنبدکاووس، کردکوی، بندرگز، آزادشهر و مینودشت در وضعیت قرمز، ۶ شهر نارنجی و چهار شهرستان هم در وضعیت زرد قرار دارند.

وی گفت: امیدواریم اجرای محدودیت های ۱۰روزه در فعالیت گروه‌های شغلی دو، سه و چهار در شهر‌های قرمز و گروه‌های شغلی سه و چهار در شهر‌های نارنجی از شیوع بیشتر کرونا جلوگیری کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از مردم خواست پروتکل های بهداشتی و پرهیز از دورهمی ها و تجمعات را بیش از پیش جدی بگیرند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.