1399-12-10 08:38
1286
0
73457
حاشیه های سفر جهانگیری به گلستان :

از انتقاد نماینده ولی فقیه در استان و عضو شورای مرکزی خانه احزاب تا حاشیه های دنباله دار برکناری استاندار سابق

سفر یک روزه معاون اول رئیس جمهور به گلستان با حواشی همچون هزینه های سنگین سفر ، حاشیه های ادامه دار برکنار استاندار سابق ، حواشی مدیر کل منفصل از خدمت راه و شهرسازی و انتقادات نماینده ولی فقیه در استان از دولت همراه بود .

به گزارش گلستان ما ؛ اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به همراه اسلامی وزیر راه و شهرسازی و شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تعدادی از معاونان وزرا در سفری یک روزه به استان گلستان از چند طرح و پروژه بازدید و در دو جلسه شرکت کرد .

** جلسه اول مربوط به ستاد اقتصاد مقاومتی استان گلستان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و فعالان اقتصادی و جلسه دوم نیز با احزاب و گروههای سیاسی و اجتماعی برگزار شد.

آیت الله نورمفیدی امام جمعه گرگان در نشست اقتصاد مقاومتی استان گفت : دولت روحانی قولهای زیادی داد اما فقط بخشی از زهکشی اراضی انجام شد و گردشگری آشوراده انجام نگرفت و به نتیجه نرسید و خلیج گرگان هم خشک شده است .

وی ادامه داد : آقای روحانی به گلستان آمدند و راه آهن اینچه‌برون را افتتاح کردند و خیلی برو و بیا و بگیر و ببند بود و استان خیلی به این موضوع امیدوار شدند اما در عمل اثر چشمگیری از نظر اشتغال و اقتصاد برای گلستان نداشته است.

** اما نکته قابل تامل رعایت نشدن شیوه نامه بهداشتی از سوی برگزار کنندگان برنامه های میدانی سفر معاون اول رئیس جمهور بود و برنامه ریزی ضعیف این برنامه جمع زیادی از مردم را بدون رعایت پروتکل های بهداشتی در کنار هم جمع کرد آن هم در شرایطی که وزیر بهداشت چند روز پیش با گلایه از رعایت نکردن پروتکل ها خود را مرده شور خطاب کرده بود.

** همچنین مردم روستای عطاآباد نیز از اینکه زمزمه های شهرشدن این روستا در این سفر مطرح شد بسیار ناراحت بودند و اذعان داشتند می خواهند همین طور به صورت روستا بمانند چرا که شهر شدن هزینه های آنها را مضاعف می کند.

** نکته بعدی انتخاب مقاصد سفر بود ، دو روستای ترکمن نشین عطاآباد(آق قلا) و پنج پیکر(بندرترکمن) مقصد های اصلی معاون اول رئیس جمهور بود ، همه می دانیم که ترکمن ها بالای 80 درصد به روحانی رای دادند لذا شاید تصور بر این بود که کمترین گلایه را از دولت دارند لذا بانیان سفر این دو روستا را انتخاب کردند تا حاشیه ای برای جهانگیری ایجاد نشود .

ضمن اینکه مردم بسیاری از روستاهای آق قلا و بندرترکمن و سایر شهرستانها نیز به این شیوه انتخاب اعتراض کردند ، مردم گوگ تپه آق قلا گفتند ما در زمستان هم آب نداریم آقای جهانگیری به داد ما برس !

** حضور مدیر کل منفصل از خدمت راه و شهرسازی استان گلستان در کنار وزیر راه و شهرسازی در این سفر باعث اعتراض کاربران فضای مجازی و رسانه های استان شد ، این مدیر کل در تاریخ 13 بهمن ماه 99 توسط قاضی دادگاه حکم انفصال از خدمت خورده اما همچنان مشغول فعالیت است ، این یعنی دهن کجی وزیر راه و شهرسازی و استاندار به دادستان و مدیر کل دادگستری و دستگاه قضایی استان که همچنان اصرار بر ماندن چنین مدیرانی دارند .

** همچنین نشست اسحق جهانگیری با نخبگان ، فعالین سیاسی و احزاب هم بی حاشیه نبود ، ایروانی عضو شورای مرکزی خانه اجزاب استان گلستان نیز در این دیدار لب به انتقاد گشود و از عزل راس مدیریت استان در جریان سیل 98 انتقاد کرد و این امر را یک اقدام جهت گیری شده و ناصواب دانست .

جهانگیری نیز در پاسخ به ایروانی گفت : فردی که مسئولیت مردم برعهده اش باشد باید وقف مردم باشد ، مدیری که ببیند اتفاقی افتاده و برود سفر ، آن فرد شایستگی مدیریت ندارد ، اما جهانگیری نگفت که در همین ایام سیل حسن روحانی در کیش مشغول تفریحات نوروزی بود و به خودش زحمت نداد به دیدار مردم گلستان بیاید .

** اما بسیاری از کاربران فضای مجازی و مردم نسبت به هزینه های این سفر گلایه داشتند که با تکه کلام های پول نداریم دولت همخوانی ندارد و مردم انتظار دارند هزینه های این سفر که رنگ و بوی انتخاباتی هم داشت مشخص شود.

** منطقه آزاد اینچه برون، راه آهن گرگان – مشهد ، پتروشیمی ، گردشگری آشوراده، خلیج گرگان و.... مطالباتی بود که باز هم با وعده های جهانگیری همراه بود و حال باید ببینیم تا پایان دولت به کجا خواهد رسید.

اسحق جهانگیری غروب شنبه بعد از اتمام سفر یک روزه خود به گلستان این استان را از فرودگاه گرگان به سمت تهران ترک کرد.

انتهای پیام /

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.