1399-12-05 17:41
3389
0
73376
گزارش میدانی گلستان ما از یک محله فقیر نشین ؛

محله عباس آباد نصرآباد در مدار تحول / بخشدار مرکزی گرگان : توسعه روستاها باید متوازن باشد

در پی گزارشات مردمی به سایت گلستان ما از محله عباس آباد روستای نصرآباد گرگان ، امروز تحریریه گلستان ما به همراه بخشدار مرکزی گرگان و مدیر بنیاد مسکن به این محله رفته و از نزدیک مشکلات مردم را بررسی کردند.

به گزارش گلستان ما؛ در پی درخواست تعدادی از اهالی محله عباس آباد روستای نصرآباد گرگان و طرح پاره ای مشکلات مردم این محله در تماس تلفنی با پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما ، صبح امروز سه شنبه 5 اسفندماه ، تحریریه این پایگاه خبری به همراه محمد آهنگر بخشدار مرکزی گرگان و مهندس رضایی مدیر بنیاد مسکن گرگان به این محله رفتند.

عباس بزی یکی از اهالی محله عباس آباد به خبرنگار گلستان ما گفت: تقدیر و تشکر دارم از جناب بخشدار و مدیریت کانال گلستان ما ، ما چند تا مشکل در محله عباس آباد داشتیم که برای کانال گلستان ما ارسال کردیم ، مدیران این کانال زحمت کشیدند و به همراه بخشدار و رئیس بنیاد مسکن تشریف آوردند در محله عباس آباد و قول هایی دادند تا مشکلات بر طرف شود و این محله از این حالت در بیاید .

بزی در ادامه به مشکلات این محله اشاره کرد و گفت : آسفالت نبودن کوچه شهید میرحسینی و سختی تردد هنگام بارندگی  ، نبود جدول کشی مناسب ، نداشتن خانه عالم ، دور بودن ایستگاه محل ( تردد اهالی به گرگان و بالعکس) و سختی اهالی در روزهای سرد و یا هنگامی که بار دارند از جمله مشکلات مردم این محله است .

طرح بازنگری نصرآباد بعد از 15 سال

خدیجه نظری دهیار نصرآباد  نیز ضمن تشکر از حضور میدانی سایت گلستان ما اظهار کرد: محله عباس آباد همواره مورد توجه ما بوده و سعی کردیم اتفاقات خوبی در این محله رقم بخورد .

نظری تصریح کرد: روشنایی مسیر سه راهی عباس آباد به سمت مدرسه شهید رضایی با همکاری شرکت برق شرق گرگان انجام شد ، همچنین در این محله 600 متر جدول کشی داشتیم که قطعا این کار را ادامه می دهیم ، همچنین برای بالابردن امنیت مردم در بیست نقطه روستا دوربین مدار بسته نصب کردیم .

وی خاطرنشان کرد: بعد از 15 سال و با تلاش زیاد توانستیم طرح بازنگری روستای نصرآباد را بگیریم ، چون یکی از مشکلات اصلی محله عباس آباد سازه های ساختمانی است که در خارج از بافت ایجاد شده اند و حدود 50 خانوار به این صورت زندگی می کنند و با این طرح آنها نیز می توانند وارد بافت شوند و در فرآیندهای اداری نظیر گازدار شدن ، بانک و ... بتوانند راحت تر اقدام کنند .

دهیار نصرآباد ادامه داد: در بحث رزمایش مومنانه و کمک مواسات نیز طی دو نوبت با همکاری خیرین ، مردم و کمیته امداد کمک های نقدی و غیر نقدی صورت گرفت و بعد از سالها سیستم آب شرب روستای نصرآباد زیر نظر آب شرب گرگان رفت و از تابستان امسال الحمدلله دیگر مشکل آب شرب نداریم .

برای اولین بار یک مسئول به این محله آمد

یک عضو شورای نصرآباد گفت : برای اولین بار است که یک مسئول پای خود را در محله عباس آباد می گذارد و من از سایت گلستان ما تشکر می کنم که موجب این رویداد خوب شد ، نه نماینده های قبلی و نه نماینده های فعلی هیچکدام هنوز به محله عباس آباد که یک محله محروم در کنار نصرآباد است تا بحال نیامدند .

ایرانمنش افزود : هشت سال است که نماینده محله عباس آباد در شورای نصرآباد هستم و در این مدت پیگیری کردیم که برای این محله کد روستایی بگیریم که به دلیل اتصال به نصرآباد عملا امکانپذیر نیست ، در عین حال بین 500 تا 600 خانوار ایرانی ، 150 خانوار مستاجر و 50 تا 60 خانوار افغانی در این محله زندگی می کنند که شغل عمده مردم این محله کارگری است .

وی ادامه داد : درخواست ما اینست که اگر نصرآباد از سیستم آب شرب شهری استفاده می کند برای محله عباس آباد نیز چنین اتفاقی باشد ، چون ما تابستان آب نداشتیم البته لوله ای برای ما هم کشیدند اما معتقدم هر کاری که برای روستای نصرآباد می شود در این محله نیز اتفاق بیفتد تا شاهد توسعه متوزن روستا باشیم .

ایرانمنش اضافه کرد : جدولی که بنیاد مسکن برای خروج فاضلاب ایجاد کرد ارتفاع نداشته و برای خروجی آب های اضافی کاربرد ندارد و در برخی قسمت ها نیز نیمه تمام رها شده و برخی کوچه های ما نیز سیستم خروج فاضلاب ندارد لذا امروز از رئیس بنیاد مسکن گرگان خواستیم که این موضوع را مد نظر قرار دهد .

این عضو شورای نصرآباد بیان کرد : در روستای نصرآباد دو تا خانه عالم وجود دارد و ما هم درخواست کردیم که برای محله عباس آباد نیز که جمعیت زیاد و مردم متدینی دارد خانه عالم ساخته شود تا با حضور مداوم روحانی بتوانیم به توسعه فرهنگی محله کمک کنیم .

ایرانمنش خاطرنشان کرد : خوب است که در طول سال مسئولین ، بخشدار ، فرماندار و نماینده بیایند و از نزدیک مشکلات ما را ببینند و من از سایت شما تشکر می کنم .

100خانه وارد بافت نصرآباد شدند

محمود آهنگر بخشدار مرکزی گرگان ضمن تشکر از گلستان ما بابت پیگیری این مسائل و مشکلات گفت: برای طرح بازنگری روستای نصرآباد ما جنگیدیم تا توانستیم مجوز 100 تا خانه خارج از بافت را بگیریم .

آهنگر افزود: امروز به دلیل مشکلات موجود و کمبود منابع مالی باید مانند دوران دفاع مقدس همه مردم دست به دست هم بدهند و در ساختن محله مشارکت کنند و اینطور نباشد که وقتی دولت می خواهد مثلا جدول کشی کند یا طرح هادی را اجرا کند صاحب خانه ای پیدا بشود و عقب نشینی نکند چون خود همین یک مانع برای انجام کار است .

ساخت 6 خانه محرومین در نصرآباد

وی ادامه داد : به همت بنیاد مسکن و سایر نهادها 6 خانه محروم در روستای نصرآباد ساخته شد که 4 تا از این خانه محرومین در محله عباس آباد قرار دارد که اعتباری نزدیک به 400 میلیون تومان برای ساخت این خانه ها هزینه شده است .

بخشدار مرکزی گرگان اضافه کرد : طی تماس تلفنی با مدیر برق شرق گرگان قرار شد برق غسالخانه عباس آباد و محوطه آن وصل شود و انشعاب جدا بگیرند ضمن اینکه اگر در مسیر این محله تیر برق های قدیمی و فرسوده قرار دارد، جمع آوری شود.

توسعه روستاها باید متوازن باشد

آهنگر بیان داشت: نگاه من در بحث روستاها توسعه متوازن است ، در این مدت که من بخشدار بودم روستاهایی رفتیم که کاری در آنها نشده بود اما باز هم با این همه اقداماتی که انجام دادیم فرصت می خواهیم تا بتوانیم به این مردم بهتر خدمت کنیم .

منابع محدودی داریم

مدیر بنیاد مسکن شهرستان گرگان نیز در این بازدید گفت: حدود 20 روستا در شهرستان گرگان وجود دارد که یک متر هم جدول کاری نشده و منابع مالی ما نیز خیلی محدود است .

مهندس رضایی افزود : برنامه بنیاد مسکن گرگان امسال بیشتر روی روستاهایی متمرکز بود که پروژه های آسفالت و طرح هادی نیمه تمام رو به تکمیل شدن داشتند و برای سال آینده می شود برای چنین نقاطی برنامه ریزی بهتری نمود .

وی به کمبود اعتبارات اشاره کرد و گفت : ما در سال 30 میلیارد تومان پول نیاز داریم که این طرح ها را تکمیل کنیم اما پولی که به ما تخصیص داده شد فقط 2 میلیارد تومان بود که با این پول کارهای کمتری می شود انجام داد .

رضایی ادامه داد : در بحث آسفالت کوچه شهید میرحسینی باید با مشارت اهالی و عقب نشینی یکی از منازل موانع بر طرف شود و برای کم بودن ارتفاع جدول محله عباس آباد نیز باید داخل جدول ( کف آن) کنده شده و شیب مناسب ایجاد شود .

وی تاکید کرد : بنیاد مسکن به هر فرد روستایی که بخواهد منزلی بسازد 50 میلیون تومان وام می دهد .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.