1399-12-05 08:22
619
0
73366
معاون میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان:

معرفی ظرفیت‌های گلستان در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی تهران/ حضور فعالان گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در 21 غرفه

یاسر قندهاری ضمن تشریح برنامه‌های این استان در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی تهران گفت: حضور گلستان در این نمایشگاه فرصتی برای معرفی هرچه بیشتر فرهنگ، هنر، ظرفیت‎ها و جاذبه‎های گردشگری نگارستان ایران است.

به گزارش گلستان ما ؛ یاسر قندهاری صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی تهران امسال متناسب بامحدودیت‌های کرونایی و با رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی از ۵ لغایت ۸ اسفند به‌صورت حضوری و مجازی برپا خواهد شد، گفت: برای کنترل بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی غرفه‌ها در این نمایشگاه نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است.

قندهاری با اشاره به این‌که استان گلستان در فضایی به مساحت 245 مترمربع در نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی تهران حضور می‌یابد، عنوان کرد: 21 غرفه شامل 7 غرفه صنایع‌دستی و 14 غرفه تأسیسات گردشگری در دو بخش نمایشگاهی مجزا برای معرفی جاذبه‌ها و ظرفیت‌های نگارستان ایران تدارک دیده شده است.

معاون گردشگری استان گلستان تصریح کرد: این نمایشگاه محل مناسبی برای آشنایی فعالان گردشگری و طرح‌ها و ایده‌های نو در زمینه ایجاد تاسیسات و نحوه ارائه خدمات و ایجاد فضای مناسب برای توسعه صنعت گردشگری است.

وی خاطرنشان کرد: بخش نمایشگاهی حوزه گردشگری استان گلستان در 14 غرفه با متراژ ۱۳۷ مترمربع در سالن ۳۸ واقع شده است که در طراحی پلان این بخش از نماد میراث‌جهانی گنبد قابوس، آلاچیق ترکمن و عناصر شهر تاریخی استرآباد(گرگان) استفاده شده است.

قندهاری با اشاره به این‌که معرفی توانمندی‌ها و خدمات تأسیسات گردشگری از اولویت‌های محتوایی بخش نمایشگاهی گردشگری استان است، گفت: در این نمایشگاه فعالان بخش خصوصی و تأسیسات گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی، انجمن حرفه‌ای هتلداران و اولین پروژه گردشگری کشاورزی کشور با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همسو و همراه خواهند بود.

وی با بیان این‌که در بخش نمایشگاهی صنایع‌دستی استان گلستان که با متراژ 108 مترمربع در سالن میلاد (A31) واقع شده است، 9 هنرمند این استان در قالب 7 غرفه به عرضه محصولات شاخص استان می‌پردازند، خاطرنشان کرد: صنایع‌دستی ترکمن، چرم، چاپ باتیک، دست‌بافته‌های داری ترکمن، نساجی سنتی، سوزن‌دوزی ترکمن، پوشاک سنتی و ابریشم‌بافی ازجمله رشته‌هایی هستند که در این نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته می‌شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان اضافه کرد: همچنین در بخشی از این نمایشگاه نمونه بسته‌بندی‌های محصولات شاخص صنایع‌دستی استان گلستان در قالب یک ویترین معرفی خواهد شد.

وی بیان کرد: علاوه‌بر بخش نمایشگاهی صنایع‌دستی غرفه‌‎ای برای معرفی چهار روستا و دو شهر ملی صنایع‌دستی گلستان در بخش نمایشگاهی گردشگری استان تدارک دیده شده است تا ضمن معرفی این روستاها و شهرهای ملی، صنایع‌دستی شاخص این مناطق نیز در معرض نمایش قرار گیرد.

قندهاری اظهار امیدواری کرد: پس از حدود یک سال رکود در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی به‌دلیل شیوع ویروس کرونا این نمایشگاه تا حدودی موجب رونق این صنعت در کشور شود.

نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی تهران سه‌شنبه پنجم اسفند ۹۹ افتتاح می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با ثبت‌نام و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تا هشتم اسفندماه از ساعت 9 الی 17 از غرفه استان گلستان در سالن شماره 38 (بخش نمایشگاهی گردشگری) و سالن A31 (بخش نمایشگاهی صنایع‌دستی) در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران بازدید کنند. همچنین برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با این نمایشگاه می‌توانید به پرتال http://ihcx.ir// مراجعه کنید.

انتهای پیام /

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.