1399-11-14 12:30
819
0
72973
خواهر فرماندار شهید بندرترکمن در گفت و گو با گلستان ما :

مکتب فاطمی جهت دهنده زندگی بشر است / تولد و معارفه مرجان به عنوان فرماندار مصادف با ولادت حضرت زهرا بود

مهینه نازقلیچی خواهر فرماندار شهید بندر ترکمن در واقعه منا گفت : هر سال روز مادر اولین نفری که پیش مادر می آمد مرجان بود ، او با گل و شیرینی و کادو به استقبال مادرم می رفت .

به گزارش گلستان ما ؛  مهینه نازقلیچی خواهر فرماندار شهید بندر ترکمن در واقعه منا در گفت و گو با گلستان ما به مناسبت روز زن اظهار داشت : حضرت زهراآن بانوی بزرگوار ملکه ایثار، عشق، فداکاری، مهر و محبت است.

نازقلیچی افزود :  حضرت زهرا با تمام وجود به پرستش رب العالمین مشغول شده و در طول عمر کوتاه خویش به اندازه عمر تاریخ درخشیده است.

این بانوی فرهنگی اهل سنت درباره روز مادر گفت : بزرگداشت این روز در واقع پاسداشت زحماتی است که مادران طی عمر بابرکتشان برای فرزندان خود می کشند و در این روز باید از آنها قدردانی شود.

نازقلیچی افزود : هر سال روز مادر اولین نفری که پیش مادر می آمد مرجان بود ، او با گل و شیرینی و کادو به استقبال مادرم می رفت ، بعد از شهادت مرجان طاقت رفتن به خانه مادرم در روز مادر را ندارم ، یاد مرجان و جای خالی اش ناراحتم می کند.

وی ادامه داد : مرجان علاقه خاصی به حضرت زهرا داشت ، همیشه می گفت دوست دارم شهید بشوم ، جالبه بدانید تاریخ تولد مرجان به تاریخ قمری مصادف با تولد حضرت زهرا می باشد و روزی هم که به عنوان نخستین فرماندار زن شمال کشور و سومین فرماندار زن کشور معارفه میشد روز مادر و تولد حضرت زهرا بود .

مهینه نازقلیچی تاکید کرد : مرجان عشق و ارادت خاصی به حضرت زهرا داشت و در زمان حیات خود در سالروز ولادت حضرت زهرا مراسم باشکوهی برای بانوان می گرفت و از مادران شهدا تجلیل می کرد و مقالات متعددی هم می نوشت و شعار مرجان این بود که حضرت زهرا الگوی همه ماست .

وی ادامه داد : من به خاطر عشق و ارادتی که به فاطمه زهرا دارم در کنگره بانوی آفتاب شرکت کردم و مقاله ای ارائه کردم و در آن مقاله تلفیقی از زندگی این دو بزرگوار را بیان کردم ، چون ولادتشان با هم بود و چون مثل فاطمه نیز بی مزار شد که این مقاله به عنوان مقاله برتر انتخاب شد و وقتی مقاله را می خواندم همه گریه می کردند .

این بانوی اهل سنت  با اعلام اینکه راه فاطمی راه امروز انسانیت است، تصریح کرد: زندگی او خود یک راه است و راه اسلام، مسلمانی و راه فطرت با درس آموختن از فاطمه (س) است.

وی بیان داشت : مسیر ایشان تنها در گذشته با مطالعه در سیره و روش دخت نبی مکرم اسلام (ص) می توانیم خودمان را آنگونه که شایسته است بسازیم نبوده؛ بلکه راهش راه صحیح فطرت است و در همه زمان ها و مکان ها قابل اجرایی شدن است.

نازقلیچی با اشاره به اینکه با مطالعه در سیره و روش دخت نبی مکرم اسلام (ص) می توانیم خودمان را آنگونه که شایسته است بسازیم ، افزود : مکتب زهرای مرضیه جهت دهنده زندگی بشر است، زندگی و مکتب بانوی آفتاب اعتلاءبخش، رمز بقا و جاودانگی جامعه انسانی است.

خواهر فرماندار اسبق بندر ترکمن خاطرنشان ساخت : سیره و مکتب فاطمی باید چراغ راه زندگی فردی و اجتماعی بانوان و همچنین همه افراد جامعه قرار گیرد.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.