1399-11-12 12:09
683
0
72936
رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور؛

ارائه خدمت انقلاب اسلامی به 17 هزار طلبه اهل سنت/ تشریح پیشرفت های چشم گیر اهل سنت در سایه انقلاب اسلامی

دیلم با اشاره به اجرای نظرات علمای اهل سنت در موضوع احوال شخصیه برای اجرای قوانین، گفت: تاکید رهبرمعظم انقلاب بر این بود تمامی خدماتی که در حوزه روحانیت و مرکز خدمات حوزه علمیه شیعه ارائه می شود همان ها به اهل سنت ارائه شود.

به گزارش گلستان ما، حجت الاسلام نورعلی دیلم پیش از ظهر امروز در نشست خبری مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، اظهار کرد: یکی از مبانی انقلاب اسلامی وحدت اسلامی است که به عنوان تاکتیک از آن ها استفاده نمی شود.

رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور خاطرنشان کرد: زمانی که دشمن فهمید رمز و راز پیشرفت انقلاب وحدت و اتحاد کلمه است راه مقابله با آن را در پررنگ کردن مناسبات مذهبی قرارداد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در عمل نسبت به مناطق مرزی و برادران اهل سنت عدالت را در همه حوزه ها اجرا کرده، افزود: چیزی که همه باید شاکر آن باشیم موضوع حضور گروه های مختلف دینی در مجلس مقننه و خبرگان است.

دیلم با اشاره به اجرای نظرات علمای اهل سنت در موضوع احوال شخصیه برای اجرای قوانین، اذعان کرد: تاکید رهبرمعظم انقلاب بر این بود تمامی خدماتی که در حوزه روحانیت و مرکز خدمات حوزه علمیه شیعه ارائه می شود همان ها به اهل سنت ارائه شود.

رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با اشاره به خدمت رسانی به 17 هزار طلبه و روحانی اهل سنت، یادآورشد: مدرک حوزه های دینی اهل سنت مورد تایید وزارت علوم است و این در صورتی است که قبل از انقلاب تنها 3 هزار طلبه اهل سنت در کشور فعالیت داشتند.

وی ادامه داد: پیش از انقلاب اسلامی 100 حوزه علمیه اهل سنت در کشور فعالیت داشتند که پس از انقلاب این تعداد به 358 مدرسه علوم دینی افزایش یافت.

دیلم تصریح کرد: قبل از انقلاب اسلامی  ۴هزار مسجد اهل سنت در کشور وجود داشت که این تعداد پس از انقلاب به  ۱۷هزار و 148 مسجد رسید که از این تعداد 1700مسجد اهل سنت در گلستان وجود دارد. 

ایجاد حکومت اسلامی آرزوی دیرین اهل سنت ترکمن صحرا

آخوند عبدالباسط نوری زاد در ادامه این نشست اظهار کرد: در سال های گذشته اهل سنت منطقه ترکمن صحرا آرزو داشتند در راس ما یک حکومت اسلامی باشد که از دین نشات بگیرد.

امام جمعه اهل سنت گنبد کاووس با بیان اینکه گذشتگان ما یاد می دادند قدر نظام اسلامی را بدانیم، خاطرنشان کرد: محدودیت های بسیاری را در گذشته دیده بودیم اما در حال حاضر به راحتی می توانیم دین مبین اسلام را تبلیغ کنیم.

وی افزود: در حدیثی از پیامبر گرامی اسلام نقل شده هر ۱۰۰سال یک نفر ظهور می کند و دین اسلام را به امت من تجدید می کند که با همت و رهبری امام راحل در قرن حاضر این حدیث تحقق یافت.

نوری زاد ابراز کرد: پیش از انقلاب اسلامی روحانیون اهل سنت با مشکلات زیادی رو به رو بودند یا با زور سربازی می رفتند و یا به دلایل نامعلوم ترک تحصیل می کردند اما به برکت نظام اسلامی حوزه های علمیه برنامه های مدونی پیدا کردند و در بهترین سطح و امکانات تحصیل می کنند.

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس گفت: مگر قبل از انقلاب از اهل سنت چند نفر با سواد، مدیر اداری و نماینده بودند اما امروز به برکت جمهوری اسلامی ایران در مجلس فراکسیون اهل سنت داریم  و ما نیز باید قدر این نعمت را بدانیم.

انتهای پیام/
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.