1399-11-08 08:54
726
0
72868
نماینده گرگان و آق قلا؛

از لحاظ توسعه یافتگی شرایط نامناسبی داریم / همسایگی با ترکمنستان می تواند در اقتصاد گرگان موثر باشد

سنگدوینی گفت: با توجه به اینکه حدود ۳۵ درصد از مردم این استان ترکمن هستند می توانند ارتباط خوبی را با کشور ترکمنستان برقرار کنیم و با استفاده از این هم‌زبان بودن میتوانیم محصولات استان را با این کشور تبادل کنیم.

به گزارش گلستان ما، رمضانعلی سنگدوینی اظهارکرد: با توجه به اینکه این شهرستان در حوزه شمال شرق کشور است ولی از لحاظ توسعه یافتگی شرایط نامناسبی دارد.

نماینده گرگان وآق قلا خاطرنشان کرد: در منطقه اقوام مختلفی در کنار هم زندگی می کنند به طوری که استان گلستان به رنگین کمان اقوام ایران تعبیر شده است ولی متاسفانه پس از جدایی این استان از مازندران آن چیزی که مد نظر مردم و مسئولین منطقه بود تحقق پیدا نکرد.

وی با بیان اینکه امیدوارم به منظور استفاده از ظرفیت‌های این استان، در بودجه سال ۱۴۰۰ توجه ویژه‌ای لحاظ شود افزود: همسایگی با ترکمنستان و کشورهای CIS، وجود بندر و اتصال به خط راه آهن؛ وجود مرکبات و محصولات کشاورزی که قابلیت صادرات دارد از مزایای موجود در این استان است که بایستی دیده شوند.

سنگدوینی ابراز کرد: با توجه به اینکه حدود ۳۵ درصد از مردم این استان ترکمن هستند می توانند ارتباط خوبی را با کشور ترکمنستان برقرار کنیم و با استفاده از این هم‌زبان بودن میتوانیم محصولات استان را با این کشور تبادل کنیم.

وی بیان کرد : پرورش میگو در استان گلستان در حاشیه دریای خزر می تواند اقتصاد این منطقه را متحول کند پس به دنبال این موضوع هستیم تا بتوانیم با جذب سرمایه گذار این موضوع را به نتیجه برسانیم.

نماینده گرگان وآق قلا تاکید کرد: استان گلستان طبیعت بسیار خوبی برای توسعه  گردشگری دارد که لازمه آن جذب  سرمایه گذار است ولی متاسفانه سختگیری ها و بروکراسی های  اداری مانع از توسعه گردشگری در این استان شده است.

وی گفت: این استان به عنوان کریدور مسافران از شمال کشور به سمت مشهد مقدس است که می‌توان با اصلاح زیرساخت‌ها شرایط بهتری را در این خصوص ارائه داد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.