1399-10-10 15:05
3139
0
72377
در گفت و گوی تبیینی تحلیلی مطرح شد؛

جریان نفوذ گاهی از طریق فرزندان مسوولان وارد می شود/ 9 دی تیر ملت بر قلب فتنه بود

امام جمعه بندرترکمن در خصوص راهکارهای عبور از فتنه‌ها گفت: قرار گرفتن افراد غیرمتخصص در مسوولیت‌ها خودش به راه انداختن جنگ است، گاهی نیز جریان نفوذ از طریق فرزند مسوولان وارد می شود، آیا این رویه غیر از جریان نفوذ است که برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی استفاده می‌شود؟.

به گزارش گلستان ما، حجت‌الاسلام محمدصالح منصوری پیش از ظهر امروز در برنامه گفت‌ وگوی تحلیلی، تبیینی با حضور کارشناسان با موضوع بصیرت، خواص و پیروی از ولایت اظهار کرد: بصیرت نورافکن است زمانی که دشمن، جامعه را غبارآلود می‌کند بصیرت همچون مه‌ شکن و قبله ‌نما عمل می‌کند.

امام جمعه بندرترکمن بصیرت را در شناخت، تشخیص درست و به هنگام دانست و تصریح کرد: اگر در جامعه‌ای بصیرت نباشد امام معصوم (ع) هم خانه‌نشین می‌شود.

وی افزود: همان طورکه رهبری فرمودند باید مراقب باشیم خطر تحریف از تحریم بالاتر است و باید خیلی روی این جمله مانور دهیم، بصیرت به معنای این است که افراد حزب‌الهی و متدینین پای کار باشند.

منصوری بیان کرد: اوایل انقلاب عمارهای این نظام همچون شهید مطهری، شهید مفتح را از ما گرفتند تا در جامعه بصیرت ایجاد نکنند اگر بصیرت‌افزایی که وظیفه مراجع است و در دفاع از ولایت و ارزش‌های انقلاب اسلامی فریاد نزنند جامعه دچار مشکل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بصیرت‌افزایی از تریبون حوزه‌های علمیه بیشتر شود، گفت: همانطوری که پایه ریزی انقلاب از قم شروع شد مقابله با انقلاب هم می تواند از قم شود از حوزه‌های علمیه انتظار می‌رود تمام قد در برابر موضع‌گیری‌های امجد بیاستند و از ولایت دفا کنند.

امام جمعه بندرترکمن در خصوص ضرورت اتحاد ملی در جامعه بیان کرد: باید اتحاد ملی را از سیره پیامبر (ص) یاد بگیریم، از مکتب سلیمانی که ولایت فقیه را یکی از اصول می ‌دانست و اینکه روی دوست و دشمن اتحاد داشته باشم، گرچه در سلیقه‌ها تفاوت داریم اما روی اصول و اعتقادت‌مان باید اتحاد داشته باشیم.

منصوری افزود: گاهی برخی این مسئله را مطرح می‌کنند چرا ولایت فقیه نسبت به عملکرد دولت اعتراض ندارد، مقام معظم رهبری به خاطر اتحاد ملی از دولت‌ها حمایت می‌کنند برای اینکه دولت برآمده از آرای ملت است.

وی اتحاد را یکی از مولفه‌های حل مشکلات برشمرد و تصریح کرد: اگر روی اصول اتحاد داشته باشیم مابقی چیزها در درون حل می‌شود.

امام جمعه بندرترکمن در خصوص راهکارهای عبور از فتنه‌ها گفت: قرار گرفتن افراد غیرمتخصص در مسوولیت‌ها خودش به راه انداختن جنگ است، گاهی نیز جریان نفوذ از طریق فرزند مسوولان وارد می شود، آیا این رویه غیر از جریان نفوذ است که برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی استفاده می‌شود؟.

منصوری در پاسخ به این سوال که چرا سران فتنه بعد از چند سال محاکمه نشدند، ابراز کرد: حصر سران فتنه مطابق خط امام و شریعت اسلام است، آنهایی که در این باره به مقام معظم رهبری اعتراض دارند در آن زمان به امام هم اعتراض داشتند، در تاریخ می‌خوانیم کسانی که در مقابل امام علی (ع) ایستادند همان افراد پیامبر خدا را هم قبول نداشتند.

9 دی تیر ملت بر قلب فتنه بود

فتح الله نوری نیز در این جلسه ابراز کرد: 9 دی ملت تیری را بر قلب فتنه شلیک کرد که بر خلاف اقدامات مشابه در برخی کشورهای دیگر اتفاق افتاد این حادثه مشابه نتیجه معکوس داد و پیروز این حماسه ملت شریف ایران شد.

معاون اسبق سیاسی امنیتی استانداری گلستان با بیان اینکه نباید حماسه ۹دی را مصداقی نگاه کنیم، تصریح کرد: اگر این نگاه را در همه زمان ها ایجاد کنیم برای نسل های آینده کشور مصون سازی خواهیم کرد.

وی افزود: یک عامل مهم به وجود آمدن حادثه سال ۸۸نقش استعمار در ایجاد این پدیده ها است که هزاران سند می توان ارائه داد که استعمار در تلاش بوده ایران کشور مستقلی نباشد که با منافع آن ها در تعارض نباشد.

نوری یادآورشد: مولفه های ایجابی انقلاب اسلامی با حرکت ها و نهضت های جهانی شبیه است اما سه مولفه داریم که اولین آن مکتب مترقی اسلام با جاذبه درخشان تشیع دومین آن مردم اند که پای نهضت امام آمدند سومین مولفه موثری که مکتب را احیا و مردم را از غفلت بیرون آورد مولفه رهبری در سایه الگوی مترقی ولایت فقیه بود.

معاون اسبق سیاسی امنیتی استانداری گلستان تصریح کرد: اگر فتنه ۸۸رخ نمی داد می توانستیم ۸۵درصد مشارکت را به رخ دنیا بکشیم و اتحاد ما در جهان نمایانگر باشد.

وی ادامه داد: همه فتنه ها مبنای پولی ندارند مبنای فکری دارند استمرار فتنه زمانی است که نگاه های فکری و حمایت های مادی و معنوی همراه باشد.

نوری ابراز کرد: آسیبی که به کشور ما وارد شده طمع دشمنان است، باید رسانه ها و نخبگان با نگاه جریان شناسی و دشمن شناسی برای انتخابات سال بعد روشنگری کنند.

وی گفت:اگر منافع ملی مدنظر باشد و نگاه های سلیقه ای گذر شود از ایجاد حاشیه عبور می کنیم و می توانیم انتخابات خوبی را رقم بزنیم.

انتهای پیام/
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.