1399-09-27 09:15
407
0
72116
کارشناس مسائل فرهنگی؛

رهایی فضای مجازی عامل از هم گسیختگی خانواده/ مجلس قاطعانه به بحث اینترنت ملی ورود کند

پایین محلی گفت:مردم و خانواده ها گله دارند، این رهایی فضای مجازی به تضعیف نظام خانواده و از هم گسیختگی نظام اجتماعی و فروپاشی اجتماعی منجر می شود.

حسین پایین محلی در گفت و گو با خبرنگار گلستان ما، اظهار کرد: هر موجود زنده ای که دارای علائم حیاتی است از مقدمات زندگی خود دفاع می کند.

کارشناس مسائل فرهنگی خاطرنشان کرد: انسان بعنوان کامل ترین موجود با پیچیدگی ها ساز و کار مشخصی که دارد خود را بعنوان موجودی که فرهنگ و چهار چوب مشخصی دارد معرفی کرده است.

وی افزود: همانگونه که انسان خانه خود را به غریبه نمی سپارد هر جامعه ای خطوط قرمز و هنجارها و ارزش های فرهنگی مشخصی دارد، فرانسه که مهد لیبرال دموکراسی است شیراک در جایی گفته ما دو اصل لیبرال و دموکراسی داریم، از ایشان پرسیدند پس چرا مسلمانان محدود هستند در جواب گفت ترویج اسلام باعث تضعیف لیبرالیسم می شود.

پایین محلی با اشاره به اینکه ایران اسلامی دارای فرهنگ غنی می باشد هنجارهای مشخصی دارد، اذعان کرد: آیا باید فضای مجازی و اجتماعی خود را در اختیار کسانی که دشمنان جامعه ما هستند قرار دهیم؟

کارشناس مسائل فرهنگی ابراز کرد: مردم و خانواده ها گله دارند، این رهایی فضای مجازی به تضعیف نظام خانواده و از هم گسیختگی نظام اجتماعی و فروپاشی اجتماعی منجر می شود.

وی ادامه داد: این فضاهایی که ایجاد کردند باعث می شود جوان دچار بلوغ زودرس شود و یک بچه 14 ساله با یک زن با این ادبیات صحبت کند، دشمنان می خواهند کاری که در اندلس با مسلمانان صورت گرفت را دوباره با مسلمانان انجام دهند.

پایین محلی با بیان اینکه هشت سال جنگیدیم تا یک وجب از خاک خود را به دشمن ندهیم، یادآورشد: باید بررسی کرد که چطور خرمشهر های فرهنگی در اختیار دشمنان است و چرا اجازه می دهیم عوامل نفوذ دشمن به خانه های فرهنگی ما بیایند.

کارشناس مسائل فرهنگی با بیان این پرسش که چرا مسوولان به این مسائل ورود نمی کنند، تصریح کرد: باید پیگیر بود چرا برخی از مسوولان سیاست های کلی نظام در حوزه های فرهنگی وفضای مجازی را اعمال نمی کنند و از نرم افزارهای داخلی و اینترنت ملی دفاع نمی کنند.

وی متذکرشد: امروز حتی در اروپا نسبت به سبک زندگی آمریکایی اعتراض می کنند و برخی از کشورها نیز در این زمینه اقداماتی انجام داده اند، حال این پرسش مطرح است ایران با این پیشینه غنی و فرهنگ ایرانی اسلامی چرا باید اقدامات پیشگیرانه جامعه را نسبت به یک فرهنگ غلط واکسینه نکند.

پایین محلی گفت: چرا باید فضای مجازی رها باشد تا دشمن هر غلطی انجام دهد، اگر مسوولان کاری را نکنند مجلس و کمیسیون های تخصصی باید در این زمینه ورود پیدا کنند و مسوولان را ملزم به اجرای قوانین کنند.

انتهای پیام/
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.