1399-09-02 15:45
2019
1
71711
گلستان ما بررسی می کند :

حاشیه های دنباله دار انتخاب مدیریت برق شرق گرگان / لزوم پررنگ تر شدن نقش نظارتی حراست شرکت برق گلستان

در شرایطی که مدیریت برق شرق گرگان بعد از برکناری پرحاشیه رئیسش نیاز به یک مدیر جوان و متخصص دارد یک لیسانس عمران با 35 سال سابقه کاری با فشارهای پشت پرده ،گزینه جدی این سمت است .

به گزارش گلستان ما ؛ بعد از حواشی پر سر و صدا برکناری مهندس اتحاد مدیریت برق شرق گرگان حالا داستان بر سر انتخاب جایگزین وی ، به یک حاشیه دنباله دار تبدیل شده است .

اداره برق استان برای انتخاب مدیریت برق شرق گرگان فراخوان داده تا افرادی که توانمندی دارند رزومه خود را ارائه داده تا نسبت به انتخاب فرد اصلح اقدام شود .

این در حالیست که مهندس پسرکلی معاونت مهندسی و نظارت توزیع برق استان نیز چند هفته ایست از سمت خود برکنار شده و فعلا پست وی خالی است اما نکته اساسی اینست که چرا برای جایگاه وی که ستادی و مهمتر هم هست ، چنین فراخوانی داده نشده است ؟

اما آنچه که طی این فراخوان رخ داده مسائلی در خصوص نحوه انتخاب مدیر برق شرق گرگان است که تعجب کارشناسان این حوزه را برانگیخته است !

یکی از شرایط تخصصی احراز این سمت داشتن مدرک لیسانس و فوق لیسانس حداقل در رشته "مهندسی برق" است اما گفته شده مدیریت برق غرب گرگان که "لیسانس عمران" دارد بیشترین بخت را به دلیل حمایت های پشت پرده در اداره برق استان برای کسب این سمت دارد .

این فرد از سال 88 به مدت 11 سال است که مدیریت برق غرب گرگان را بر عهده دارد در حالیکه طبق گفته معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو در گفت و گو با برق نیوز یک فرد حداکثر 2 دوره می تواند جایی مدیر باشد ، یعنی چهار سال و اگر دفعه بعد بخواهد بیاید باید برای پستی دیگر در جایی دیگر در فراخوان ارسال رزومه کند .

مدیریت برق غرب گرگان سال 64 جذب وزارت نیرو شده و الان 35 سال سابقه کاری دارد ، آیا شایسته است کسی که در سن بازنشستگی قرار دارد و تمام انرژی و تخصص و خلاقیت خود را طی این سالها گذاشته ، در این سمت بکارگیری مجدد شود ؟

مگر جوان باتجربه و متخصص در اداره برق استان کم داریم که باز هم به دنبال مدیران پیر و پابه سن گذاشته می رویم ؟

چرا با توجه به اینکه در فراخوان آمده مدرک ثبت نام کنندگان باید در حوزه تخصصی برق باشد ، اما سیستم اجازه ثبت نام به یک مهندس عمران و مدرک نامرتبط را داده است ؟

به نظر می رسد حراست اداره برق گلستان کمی باید نقش نظارتی خود را پررنگ تر کند و اگر واقعا فراخوان برای انتخاب مدیر برق شرق گرگان جدی است ، فردی انتخاب شود که هم تخصص لازم را برای این سمت داشته باشد و هم تجربه مفید و لازم ضمیمه پرونده وی باشد .

همچنین مهندس نصیری مدیر عامل برق استان نیز اگرچه نسبت به انتخاب مدیریت برق شرق گرگان حساسیت دارد و این حساسیت خوب هست و نحوه انتخاب آن از طریق فراخوان عدم جانبداری مدیر عامل استان را می رساند اما اگر خروجی انتخاب مدیر برق شرق گرگان ، مدیر غرب گرگان باشد قطعا نمی توان به عنوان یک انتخاب خوب ، تخصصی و جوانگرا از آن نام برد و این انتخاب محل خدشه و نقد است .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.