1399-08-27 12:35
432
0
71619
دبیر خانه کشاورز گلستان:

مشکلی برای تامین بذر گندم وجود ندارد/ برای آغاز کشت دوهفته فرصت داریم/شرکتهایی برای فروش بذر معرفی شد

دبیر خانه کشاورز استان گلستان گفت: علت مشکلات بوجود آمده در تأمین بذر مورد نیاز گندم اختلاف قیمت بذر دولتی و بازار است لذا کشاورزان به فروش بذر در بازار آزاد رغبت دارند.

15به گزارش گلستان ما؛ علیقلی ایمانی در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری اظهار کرد: برخلاف سنوات قبل  که قیمت بذر دولتی بالاتر از قیمت بازار بود، امسال  برعکس شده لذا کشاورزان تلاششان براین است که گندم های خود مصرفی که برای  کشتشان نگه داشتند را در بازارآزاد بفروشند و سپس ازجهاد کشاورزی مطالبه بذر کنند .

وی میزان قیمت بذرهای دولتی و  آزاد در استان را با توجه به نوع دیم و آبی بین 3700 تا 3900تومان و در بازار آزاد 4500 تومان تا 5000 تومان بیان کرد.

دبیرخانه کشاورز استان گلستان با بیان اینکه ما هیچ کمبودی در استان در رابطه با بذر نداریم، تصریح کرد: امسال تا این تاریخ بذری که در اختیار استان هست نسبت به سال قبل 42 درصد افزایش داشتیم این نشان می دهد که به دلیل آن تفاوت قیمت استقبال زیاد شده و کشاورز رغبتی به بوجاری، ضدعفونی و کیسه گیری  گندم مصرفی خود ندارد.

وی بیان کرد: در حال حاضر جهاد کشاورزی با شرکت‌ های بزرگ که برای خود بذر مصرفی نگه داشتند هماهنگی انجام داده تا بذرها یشان را ضدعفونی، بوجار و کیسه گیری کنند و در اختیار کشاورزانی که واقعا نیاز دارند قرار دهند .

وی  با بیان اینکه با این کار از تهیه بذرهای موجود در بازار که هیچ مشخصه‌ ای ندارند، جلوگیری می شود، تاکید کرد:  شرکت‌ها ارقام مختلف بذر را در اختیار مرکز خدمات کشاورزی قرار می‌دهند و چنانچه مشکلی برای کشت آن بوجود آید پاسخگوخواهند بود.

ایمانی با بیان  اینکه بذرهای افزایشی در استان گلستان برای کشاورزان موجود است، خاطرنشان کرد: الان 5 روز از راه اندازی این سیستم گذشته اما هیچ متقاضی کشاورزی مراجعه نکرده است.

وی تاکید کرد: کشاورزان نگرانی از بابت کشت گندم نداشته باشند و فرصت زیادی برای کشت باقی‌ مانده است زیرا بهترین زمان کشت گندم در استان از 15 آذر نهایت تا اوایل دیماه است.

دبیرخانه کشاورز استان گلستان در خاتمه گفت: از سوی خانه کشاورز به دولت پیشنها دادیم که برای شرایط اضطرار در شرکت های خدمات روستایی و .. گندم  ذخیره کند تا در مواقع استثنایی مانند امسال دچار مشکل نشویم .

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.