1399-08-27 12:47
921
0
71617
گزارش میدانی گلستان ما از یک بی تدبیری؛

توزیع نامناسب و سوء مدیریت علت کمبود روغن در گرگان

عمده فروشندگان روغن در شهر گرگان توزیع نامناسب و سوء مدیریت را علت کمبود روغن عنوان می کنند و از طرفی بازرس اصناف نیزعلت گرانی روغن را ترخیص نشدن مواد اولیه از گمرک می داند.

به گزارش گلستان ما، اخبار غیر موثقی در روزهای اخیر منتشر شد که روغن خوراکی که یکی از سبد غذایی مصرفی سفره مردم می باشد در این روزهای سخت کرونایی و اقتصادی خیلی کمیاب شده است.

شب گذشته طی گزارشات مردمی از همشهریان محترم به پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما جهت اطلاع و بررسی از روند کمبود روغن خوراکی و قیمت های سرسام آور خبر دادند که گویا دست هایی پشت پرده این ماجرا قرار دارد و نیز مردم از دستگاه های نظارتی "صنعت معدن و تجارت، سازمان تعزیرات" درخواست دارند که هر چه زودتر در این زمینه ورود کنند و از متخلفین و احتکار کنندگان برخورد شدیدی صورت گیرد تا دیگر شاهد چنین اتفاقی نباشیم.

چند روز پیش استاندار گلستان در بازدید از کارخانه روغن عالیا شهرستان کردکوی گفته بود که وجود روغن خوراکی در تمام فروشگاههای گلستان موجود است و مشکلی برای تولید و توزیع نداریم .

هادی حق شناس در بازدید از کارخانه تولید روغن شرکت عالیا کردکوی گفت : با ورود مواد مورد نیاز کارخانه ها، روغن  خوراکی به میزان مورد نیاز استان تولید و در اختیار فروشگاهها برای عرضه قرار گرفته است  ، وقفه ای برای تولید روغن خوراکی خانوارها ایجاد نشده است

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گلستان هم با اشاره به تولید و توزیع روغن خوراکی در استان گفت : سهمیه ای که اخیرا به استان اختصاص یافته خوب بود و ما دربخش تامین روغن خانوارها مشکلی نداریم

حسین طلوعیان تاکید کرد: نظارت بازار همچنان ادامه دارد و با متخلفان و گرانفروشان برخورد می شود.

حال این سوال از استاندار گلستان مطرح است که  اگر روغن به اندازه کافی موجود هست پس چرا وقتی به مغازه های سطح شهر مراجعه می کنیم قفسه ها همه بدون روغن می باشد.

اگر مدیریت در این زمینه وجود داشته باشد تمام مشکلات رفع خواهد شد. امیدواریم ان شاءالله این اتفاق مهم رخ دهد تا مردم احساس نگرانی برای مایحتاج زندگی خود نداشته باشند.

اما این خبر بهانه ای شد تا خبرنگار گلستان ما صبح امروز سه شنبه 27 آبان جهت بررسی میدانی از روند کمبود روغن خوراکی و قیمت های سرسام آور راهی بازار سطح شهر شد تا با فروشندگان و مردم گفتگویی داشته باشد.

در ادامه به خیابان شهید رجایی گرگان رفتیم تا فروشندگان عمده فروشی روغن خوراکی به گفتگو بپردازیم که اکثر آنها علت کمبود روغن را توزیع نامناسب و سوء مدیریت می دانستند ، و گفتند حدود دو هفته می‌گذرد اما تاکنون روغن به دست فروشندگان خیابان شهید رجایی نرسید که به گفته مردم و فروشندگان توزیع روغن بیشتر در مغازه های خرده فروشی انجام می‌شود.

در حال تهیه گزارش بودیم که خوشبختانه حضور به موقع بازرس اتاق اصناف استان هم به جمع ما اضافه شد و از این فرصت استفاده کردیم و از بازرس تعزیرات هم دقایقی کوتاه به گفتگو پرداختیم.

شعیب زرفشان بازرس اتاق اصناف استان علت کمبود روغن خوراکی را ترخیص نشدن مواد اولیه از گمرک دانست و خاطرنشان کرد : عرضه و تقاضا در بازار مناسب نیست که همین امر باعث آشفتگی در بازار شده است.

وی افزود :در این مدت بازرسی هایی که در سطح بازار صورت گرفته متأسفانه دو مورد احتکار در شهر گرگان اتفاق افتاده است که خوشبختانه با حضور به موقع بازرسین اتاق اصناف و تعزیرات با متخلفین برخورد قانونی و گزارش بازرسی تکمیل و به تعزیرات حکومتی ارسال گردیده است و در ضمن روغن های احتکار شده در همان واحد صنفی با حضور بازرسین بین مشتریان توزیع گردید.

تهیه گزارش :مهدی عموزاد

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.