1399-08-19 13:22
438
0
71489
رئیس پلیس راهور گلستان مطرح کرد؛

موتورسوارن نوجوان و جوان قربانی بی توجهی به قانون/ کاهش ۲۲ درصدی میزان تصادفات درون شهری گلستان/ شرایط ویژه برای ترخیص موتور از پارکینگ

رئیس پلیس راهور گلستان با تاکید براینکه شاهد ولنگاری و بی قانونی در موتور سواران هستیم، گفت: متاسفانه باید بگوییم که امروز موتور قاتل نوجوانان و جوانان گلستانی است، لذا استفاده از این وسیله باید در استان قانونمند شود .

به گزارش گلستان ما؛ عباس مهاجر بسطامی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران به تشریح عملکرد هفت ماهه پلیس راهور استان پرداخت و اظهار کرد: در هفت ماهه نخست سال گذشته 44 تصادف درون شهری منجر به فوت در سطح استان گلستان اتفاق افتاد و امسال این میزان تصادفات با 2 درصد کاهش به 43 مورد کاهش یافته است.

وی افزود: در طول هفت ماهه گذشته در سطح استان 14 درصد تصادف جرحی نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است .

رئیس پلیس راهور گلستان با اشاره به کاهش دو هزار و 787 تصاف خسارتی در درون شهرهای استان ، تصریح کرد: این میزان 24 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش  یافته است.

وی بیان کرد: در مجموع 22 درصد در حجم میزان تصادفات درون شهری در طول هفت ماهه نخست سال نسبت به سال گذشته کاهش یافته است که از 14هزار و 442حادثه فوتی، جرحی و خسارتی به 11هزار و 211فقره رسیده است، اما در این مدت 7 درصد ،  تصادفات منجر به فوت افزایش یافته است.

مهاجر بسطامی متذکرشد: 87 درصد از افرادی که در تصادفات درون شهری فوت کردند، عابران پیاده و موتورسیکلت سواران، چهار درصد جانباختگان جاده ای راننده و سرنشین خودرو، 9 درصد راکب دوچرخه، 51 درصد راکبان موتورسیکلت سوار و 36 درصد عابر پیاده بودند.

وی ادامه داد:  79 درصد از مجروحان تصادفان درون شهری نیز مربوط به عابران پیاده و موتورسیکلت سواران هستند، بیان کرد: 18 درصد از مجروحان تصادفات درون شهری رانندگان خودرو و سرنشینان، 51 درصد موتورسیکلت سواران، 28 درصد عابران پیاده و سه درصد راکبان دوچرخه سوار بودند.

مهاجربسطامی اضافه کرد: عدم توجه به جلو 35 درصد، عدم رعایت حق تقدم 29 درصد و سایر عوامل 33 درصد از دلایل تصادفات درون شهری در سطح استان گلستان پایش شده است.

میانگین 60 فقره تصادفات دورن شهری در گلستان

وی در ادامه با تاکید براینکه شاهد ولنگاری و بی قانونی در موتور سواران هستیم، اذعان کرد: متاسفانه باید بگوییم که امروز موتور قاتل نوجوانان و جوانان گلستانی است و استفاده از این وسیله باید در استان قانونمند شود.

مهاجر بسطامی بیان کرد: از نظر گروه های سنی نیز 42 درصد از مجروجان و متوفایان تصادفات درون شهری را افراد 15 تا 30 سال، 41 درصد را افراد  30 تا 45 سال، 14 درصد را افراد 45 تا 60 سال و سه درصد را افراد گروه سنی60 تا 75 سال تشکیل می دهد.

رئیس پلیس راهور گلستان میانگین به صورت روزانه 60 فقره تصادفات در درون شهرها رخ می دهد و این عدد بسیار نگران کننده است .

وی دربخش دوم سخنان به الکترونیکی شدن خدمات پلیس راهور اشاره کرد و گفت:  پلیس موضوع هوشمندسازی را به صورت ویژه در دستور‌ کار‌ خودش قرار داده تا خدمات‌دهی بهتری به مردم داشته باشد.

مهاجر بسطامی اظهار کرد: این یکم مهرماه در مراکز استان‌ها و از روز گذشته در تمام شهرها فرایند ترخیص خودرو از طریق پلیس + ۱۰ انجام می‌شود.

وی بیان کرد: فرآیند ترخیص خودرو کاملا الکترونیکی و غیرحضوری انجام می‌شود و در نهایت پیامک ترخیص برای مالک خودرو‌ ارسال و مالک با مراجعه به پارکینگ می‌تواند خودروی خود را تحویل بگیرد.

خدمات‌دهی الکترونیک پلیس‌راهور در گلستان

مهاجر بسطامی به اینترنتی شدن نوبت‌دهی مراکز تعویض پلاک در استان گلستان اشاره کرد و اضافه کرد: از تاریخ هشتم مهرماه نوبت‌دهی تعویض پلاک کاملا اینترنتی و از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی www.rahvar120.com  11 نوع خدمت ارائه می دهد.

وی خاطرنشان کرد: مراکز تعویض پلاک از حالت متمرکز خارج و‌در حال حاضردر‌ گنبدکاووس، علی‌آبادکتول، کلاله، مینودشت، کردکوی، بندرترکمن، گرگان و آق‌قلا پلاک واگذار می‌شود.

مهاجر بطامی ادامه داد: خودروهای سنگین و خودروهای وارداتی برای تعویض پلاک باید در مرکز استان پیگیری اموررا انجام دهند.

تراکتور داران برای پلاک‌ گذاری اقدام کنند

وی درباره پلاک‌ گذاری تراکتورها نیز بیان کرد:  مالکان تراکتور حتما این موضوع را جدی بگیرند و به نزدیکترین مرکز جهاد کشاورزی خودشان مراجعه و مدارک خود را تحویل دهند و بقیه مراحل طبق فراخوان و با همکاری و تایید پلیس راهورانجام می شود.

به گفته مهاجر بسطامی؛ 20هزار دستگاه تراکتور در گلستان دارای پلاک ملی هستند.

وی در ادامه به تشریح ترخیص موتورها از پارکینگ  و شرایط ویژه برای مالکان آنان خبرداد و تصریح کرد:  از روز گذشته موتورسیکلت‌هایی که از طریق پلیس راهور توقیف شده باشد حتی اگر گواهینامه و پلاک و بیمه‌نامه نداشته باشد و عمر موتور از 10سال نگذشته و قابلیت تردد داشته باشد مالکان می‌توانند با مدارک مالکیت به پلیس+ 10مراجعه و نسبت به ترخیص موتورسیکلت خود اقدام کنند.

مهاجر بسطامی با بیان اینکه هزینه پارکینگ برای این موتورسیکلت‌ها در گرگان و گنبدکاووس روزی 480تومان  و بقیه شهرها ها 300 تومان است، توضیح داد: در حال حاضر بیش از 2هزار دستگاه موتورسیکلت توقیفی با این شرایط در‌ پارکینگ‌های پلیس وجود دارد اما در مجموع 17هزار موتورسیکلت توقیفی در پارکینگ‌ها ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: این طرح به مدت دو ماه اجرا می‌شود ومالکانی که موتورسیکلتشان جرائم بالای 500هزار تومان داشته باشد می‌توانند با تقسیط جریمه موتورسیکلت را رفع توقیف کنند و دو برابری جریمه نیز بخشیده شده است.

رئیس پلیس راهور گلستان در پایان گفت: از یکم اردیبهشت برابر قانون 2 درصد جرایم تخلفات افزایش یافته است.
انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.