1399-08-18 19:20
431
0
71470
استاندار گلستان خبرداد؛

اعلام خاموشی آتش پس از 8 روز/ منطقه فعلا پایش می شود

استاندار گلستان پایان آتش سوزی در جنگل های توسکستان و اطفای کامل حریق در این منطقه را اعلام کرد.

به گزارش گلستان ما؛ هادی حق شناس با حضور در منطقه توسکستان ضمن تقدیر از تلاش های شبانه روزی نیروهای منابع طبیعی، محیط زیست، سپاه، بسیج، تکاوران ارتش، هلال احمر، نیروهای مدیریت بحران، کوهنوردان، نیروهای مردمی و محلی، رسانه ها و صداوسیما اظهار کرد: مهار حریق پیش از بارندگی انجام شد و بارش باران موجب اطفا کامل آتش سوزی شد.


وی افزود: به دلیل صعب العبور بودن منطقه زمان اطفا حریق بطول انجامید اما هلی کوپتر های سپاه و هلال احمر نقش موثری در آب پاشی و جابجایی نیرو و وسایل داشتند.

استاندار گلستان تصریح کرد: بخش عمده ای از جنگل های هیرکانی و پارک ملی گلستان در استان ما قرار دارد و باید هلی کوپتری جهت آب پاشی با حمایت منابع طبیعی در گلستان بطور دائمی حاضر باشد.

وی بیان کرد:  ایجاد مقّر فرماندهی مدیریت بحران از اهمیت بالایی برخوردار است و به تسریع در اجرای عملیات کمک می کند.

 پس از پایان بارندگی تیم هایی جهش پایش در منطقه حضور خواهند یافت یا بقایای احتمالی آتش را خاموش کنند و عملیات اطفا کاملا پایان یابد.

خاموشی آتش در جنگل توسکستان گرگان

محمد حمیدی فرماندار گرگان هم در ادامه اظهار کرد: با کمک نیروهای امدادی و بارش باران رحمت الهی، بعد از هفت روز آتش جنگل های توسکستان خاموش شد .

وی افزود:  نیروهای مختلف از زمین و آسمان در مدت هشت روز برای اطفای حریق تلاش کردند.

حمیدی تصریح کرد: هم اکنون نیروهایی برای اطمینان کامل از خاموش شدن در منطقه حضور دارند.

وی آتش در حدود 5 تا 6 نقطه از جنگل توسکستان شعله ور بود که 800 نیروی عملیاتی و پشتیبانی کشوری و لشکری و بسیج مردمی برای خاموش کردن آتش در این روزها همت کردند.

فرماندار گرگان تصریح کرد: بالگرد سپاه با 32 سورتی پرواز در این روزها و هلال احمر با 48 سورتی پرواز برای انتقال نیروهای و تجهیزات فعال بودند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.