1399-08-08 20:02
358
0
71274
مدیر دارو دانشگاه علوم پزشکی گلستان؛

ارائه قلم انسولین با کدملی/ طراحی سامانه برای ارائه شیرخشک رژیمی به متقاضیان

کمالی با اشاره به راه اندازی سامانه ای در وزارت بهداشت برای کنترل توزیع قلم انسولین، ابراز کرد: وب سایتی آماده شده تا افراد با کد ملی و نسخه بیمه ای به داروخانه مراجعه کنند که پس از ورد محموله جدید این سامانه آغاز به کار می کند.

کاوه دماوندی کمالی در گفت و گو با خبرنگار گلستان ما، گفت: کرونا شرایط جنگی خاصی را در کشورها ایجاد کرد که در کشورما علاوه بر کرونا تحریم ها نیز ما را برای واردات دارو با مشکل رو به رو کرد.

مدیر دارو دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه در ماه های گذشته  مجوز ظرفیت محدود و مشخصی برای واردات داروی بیماری هایی نظیر سرطان و ام اس داده شد اما در حوزه قلم انسولین کشور تولید کننده نتوانست نیازها را تامین کند.

وی با بیان اینکه کشور ما در زمینه انسولین کمبودی ندارد، افزود: ما در زمینه انسولین کمبودی نداریم بلکه در قلم انسولین کمبود داریم که این کمبود هم در یک برند خاص است.

کمالی با اشاره به واردات سه هزار قلم انسولین به کشور از سایر برندهای خارجی، عنوان کرد: انسولین های دیگر در بازار وجود دارد اما مردم چون از یک برند خاص استفاده می کنند آن برند با کمی مشکل رو به رو شد.

مدیر دارو دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه قلم های ایرانی توسط پزشکان تجویز نمی شود، بیان کرد: یکی از برند های خارجی قرار بود کارخانه تولید خود در خاورمیانه را در کشورما ایجاد کند اما با توجه به همه گیری ویروس کرونا ایجاد این کارخانه کمی با مشکل رو به رو شد.

وی ادامه داد: در موضوع قلم انسولین بحث افزایش قیمت مطرح شد که این موضوع باعث شد عده ای بیش از حد نیاز خود خرید کنند و افراد دیگر برای مصرف ماه خود دسترسی به قلم انسولین نداشته باشند.

کمالی با اشاره به راه اندازی سامانه ای در وزارت بهداشت برای کنترل توزیع قلم انسولین، ابراز کرد: وب سایتی آماده شده تا افراد با کد ملی و نسخه بیمه ای به داروخانه مراجعه کنند و داروخانه ها نیز پس از ثبت مشخصات به تعداد مورد نیاز و تشخیص داده شده آن را در اختیار بیماران قرار دهد که پس از ورد محموله جدید این سامانه آغاز به کار می کند.

مدیر دارو دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه دارویی نیست مردم در استان همجوار پیدا کنند و در استان ما نباشد، تصریح کرد: تا جایی که می توانستیم سهمیه دارو خود و حتی استان های دیگر که اعلام مازاد می کردند را جذب کرده ایم به همین جهت برای مثال در همین حوزه انسولین بسیار دیرتر از استان های دیگر با مشکل رو به رو شدیم.

وی در خصوص کمبود شیرخشک نیز یادآورشد: برای شیرخشک عادی مشکلی نداریم اما برای شیرخشک های رژیمی با کمبود رو به رو شدیم که برای این موضوع نیز سامانه ای طراحی شد تا از  قاچاق و خرید و فروش های غیرقانونی در این حوزه جلوگیری شود.

کمالی گفت: علوم پزشکی سامانه 190 را دارد که کمبودهای دارویی و مشاوره های دارویی را در آن انجام می دهد، اگر مردم مشکلی داشتند با این سامانه تماس بگیرند و نزدیک ترین داروخانه که داروی مورد نظر را داشت به آن ها اعلام می شود.

انتهای پیام/
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.