1399-07-25 19:00
867
0
71042
امام جمعه گرگان:

امام حسن مجتبی (ع) در تاریخ اسلام کرامت اجتماعی را به بهترین شکل ارائه کرد

امام جمعه گرگان گفت: امام حسن مجتبی (ع) در تاریخ اسلام، کرامت اجتماعی را در بهترین شکل، زیباترین صورت و کامل‌ترین وضعیت ارائه کرده است.

به گزارش گلستان ما؛ آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه گرگان با اشاره به سالروز شهادت حضرت رسول اکرم (ص) و امام حسن مجتبی و امام رضا(ع) اظهار کرد: امام حسن مجتبی (ع) در تاریخ اسلام، کرامت اجتماعی را در بهترین شکل، زیباترین صورت و کامل‌ترین وضعیت ارائه کرده است.

وی افزود: روش مهم تربیتی و اخلاقی در کرامت امام حسن (ع) در زمان کنونی، می‌تواند آثار و برکات مختلفی در ابعاد اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه به وجود آورد.

نماینده ولی فقیه در گلستان تصریح کرد: فردا آخرین روز از ماه صفر است که با سالروز شهادت ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا(ع) مصادف شده و افتخار ما این است که خاک و کشور ما با وجود ثامن الحجج متبرک است و خداوند به وسیله این امام رئوف ملت ما را مورد لطف و عنایت خود قرار داده است.

وی تاکید کرد: سیره رفتاری و عملی اهل بیت (ع) اسوه های ما به شمار می روند و باید از سیره آنها سرمشق بگیریم و سیره رفتاری اهل بیت(ع) نیاز امروز جامعه بشریت است.

نورمفیدی بیان کرد: امامان الگو و چراغ هدایت جامعه به شمار می‌روند و استفاده از اندیشه آنها لازمه هدایت جامعه است، بنابراین باید با الهام و الگو گرفتن از سیره رفتاری و عملی اهل بیت (ع) زمینه ارتقای رفتاری و معنوی جامعه را فراهم آورد.

امام جمعه گرگان همچنین با اشاره به جلوگیری از شیوع ویروس آنفلوانزا و کرونا در جامعه متذکرشد: از همه مومنان و هموطنان در خواست می کنیم از سفر به مشهد الرضا خودداری کنند و ارادت خود را با قرائت دعا و اعمال عبادی دیگر نشان دهند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.