1399-07-22 12:34
763
0
70966
در گفتگو با رتبه دوم کنکور فنی و حرفه ای عنوان شد؛

هرکس بخواهد درهر رشته‌ای می تواند بهترین باشد/ مسئولان به رشته های فنی و حرفه ای اهمیت دهند/همه چیز تجربی و ریاضی نیست

«عیسی ربیع نژاد» رتبه دوم رشته مکانیک خودرو کنکور فنی و حرفه ای را با هدفمندی و پشتکار فراوان به دست آورده است و می گوید: مسئولان به رشته های فنی و حرفه ای اهمیت دهند تا بتوانیم جوانانی با تخصص در آیده داشته باشیم.

به گزارش گلستان ما؛ کنکورهمواره برای دانش آموزان و خانواده ها بعنوان غولی شناخته می شود که موفقیت در آن بعنوان شکستن شاخ غول است .
در سالهای اخیر بسیاری از خانواده ها با صرف هزینه های میلیونی برای کلاس های کنکور برای موفقیت فرزندانشان تلاش می کنند .

دانش آموزان نیز به صورت شبانه روز به درس خواندن مشغول می شوند اما هر موفقیتی مسلتزم هدفمندی، تلاش و البته علاقه  است تا بتوان به موفقیت برسند.

با توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برنامه ها زیادی را برای سوق دانش آموزان به سمت هنرستان ها پیاده سازی می کند تا به دورنمای سند چشم انداز دست پیداکند چرا که 54 درصد بایدبه سمت رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش بروند .

زمانی که نتایج کنکور سراسری اعلام و مشخص شد دوتن از دانش آموزان استان گلستان رتبه تک رقمی کنکور تجربی را کسب کردند که از این حیث یک رکورد شکنی در استان انجام شد و اکنون با اعلام نتایج کنکور فنی وحرفه ای باردیگر رکوردی دیگر ثبت شد و دانش آموزی از مرکز استان گلستان به رتبه دوم رشته مکانیک خودرو در آزمون کاردانی فنی و حرفه ای دست یافته است .

حال خبرنگار ما به سراغ  این دانش آموز رفته و علت موفقیتش را زبان وی و خانواده اش جویا شده است که در ادامه برای مخاطبان آورده شده است.


*** در ابتدا ضمن تبریک به کسب این موفقیت لطفا خودتان را معرفی کنید؟

عیسی ربیع نژاد هستم، متولد 13 بهمن 1380 در رشته مکانیک خودرو تحصیل کردم . در سال چهارم دبیرستان با معدل 19.64 و معدل دیپلم 18.11 از هنرستان سرداران شهید شهید فارغ التحصیل شدم .

***چه رتبه ای کسب کردید و در چه دانشگاهی ادامه تحصیل خواهید داد؟

  نفرم دوم آزمون فنی و حرفه ای امسال شدم و در رشته مکانیک خودرو دردانشگاه انقلاب اسلامی  تهران ادامه تحصیل خواهم داد.

 ***در چطور به این رشته علاقه مند شدید. چرا رشته فنی و حرفه ای را انتخاب کردید؟

خودم به رشته فنی و حرفه ای  بخصوص مکانیک خودروعلاقه مند بودم و دبیران هم معرفی کرده بودند. البته هم رشته تجربی و هم فنی و حرفه ای را دوست داشتم که با مطالعه به سمت هنرستان رفتم  

***از چه زمانی بصورت جدی مطالعه را شروع کردید؟ چطور درس  خواندید؟ چند ساعت در شبانه روز؟

 از آذرماه سال گذشته شروع کردم در ابتدا با  2 ساعت و در ماه های اخر ازصبح بیدار می شدم تا شب مطالعه می کردم.

***چه کسی مشوق شما در درس خواندن بود ؟

از مادرم تشکر می کنم و در مسیرهای مختلف ایشان راهنما و پشتیبان من بودند و هستند .و همواره با با ایشان مشورت می کردم.

***عامل موفقیت شما چه بود؟

هدف داشتم، هدفمندی خیلی مهم است، از ابتدای سال برای موفقیتم هدف گذاری کردم. از قبل پیش بینی میکردم به این رتبه برسم و خیلی خوشحال شدم. دوم اینکه برنامه ریزی اشتم و گام به گام  درس میخواندم چون کنکور کل کتاب است  ونمیتوان  دریک هفته کتاب ها را جمع بندی کنی.

***چقدرکرونا بر روی درس خواندن شما تاثیر گذاشت؟ اضطراب موقع آزمون نداشتید؟

کرونا هم تاثیر مثبت داشت و هم منفی  مثبت بود از منظر اینکه مدرسه نمی رفتیم  و وقت درس خواندن بیشتر می شد ف ازطرفی مدرسه نرفتن هم باعث می شد که در خواندن یکنواخت شود.حضور در مدرسه باعث عوض شدن جو  درسخواندن می شود و معتقدم مدرسه برای کنکوری ها فضای مناسبی برای تغییر رحیه است.

***آیا برای قبولی از کلاسهای کنکورهم استفاده کردید؟

کلاس کنکور و تقویتی های به این شکل خیر اما دربرای تست زنی از قلم چی استفاده کردم.

***جایگاه رشته های فنی و حرفه ای را چطور ارزیابی می کنید؟

متاسفانه فنی و حرفه ای در جامعه جایگاه مناسبی ندارد، اگر از سوی مسئولان به آن اهمیت بدند و همه چیز را در رشته های نظری خلاصه نکنند. رشته های فنی و حرفه ای و کارو دانش در میان خانواده ها نیز جایگاه خود را پیدا می کند و آنها فرزندان خود را به رشته های فنی سوق خواهند داد.

***خودتان چطور به این سمت رفتید؟چقدر مدرسه در ای انتخاب موثر بود؟

بچه ها هم باید علاقه داشته باشند، برخی ها در میانه راه پشیمان می شوند بنابراین خود دانش آموزان باید به رشته فنی علاقه مند باشد. در مقطع دوره اول دبیرستان یک درس کار و فناوری  داشتیم که بحث صنعت و کار عملی را در آن داشتیم و دبیران مشاغل را به دانش آموزان معرفی می کردند که معتقدم باید بیشتر از این باشد.

***چه اهدافی برای خود و آینده شغلی خود در نظر گرفتید؟

برنامه ریزی برای خود انجام دادم اما باید همواره بروز باشم تا بتوانم به موفقیت برسم ، تا کارشناسی قطعا خواهم خواند و پس از آن تصمیم گیری می کنم.

***توصیه شما برای دانش آموزان دیگر چیست؟

از وقت وزمانی که دارند بیشترین بهره را ببرند، دیگر سالها برنمی گردند، قدرخود را بدانند ، همه شبیه هم هستیم. فرصت ها برنمی گردد قدرمان را بدانیم .

***توصیه شما به مسئولان چیست؟ و حرف آخر؟

مسئولان باید به رشته های فنی و حرفه ای اهمیت بدهند . برای مثال سوالات کنکور فنی و حرفه ای در سایت سنجش منتشر شده بود اما کلید سوالات و پاسخانامه بارگزاری نشده بود  ما باید با کمک معلمان خود به پاسخ خا م یرسیدیم در حالی که برای کنکور سرایر نظری همه امکانات  راحت تر فراهم بود.

اصراری به رفتن به رشته ای خاصی نکردیم

در ادامه خانم ربیع نژاد مادر این دانش آموز که از فرهنگیان با سابقه استان محسوب می شود هم در گفتگوی با خبرنگار گلستان ما گفت: 31 سال سابقه خدمت به عنوان مدیر دبیرستان دارم و و امسال بازنشسته می شوم و همسرم کارمند اداره منابع طبیعی هستند.عیسی بچه سوم ما است و دوخواهر و برادر بزرگتر دارد.

ربیع نژاد گفت: عیسی خودش علاقمند به درس است و پشتکار فراوان دارد و از این بابت که کلاسی رفته باشد و هزینه زیادی برای کلاس کنکور برایش انجام داده باشیم، نداشته است و خودش به این موفقیت دست یافته  است.

وی با بیان اینکه تنها کاری من  کردم گاهگاهی تشویق ایشان بودفتصریح کرد: همواره پیگیر تحصیل ایشان در مدرسه بود و فضای خانه را هم امن، آرام و به دور از اضطراب برایشان فراهم کردیم.

ربیع نژاد اضافه کرد: ویژگی های معنوی و عاطفی خیلی عالی داشت و نمازش را به موقع می خواند و منظم با علاقه مندی به درس ها و تکالیفش می رسید.اصراری به رفتن به رشته ای خاصی نکردیم خودش معتقد بود ادم اگه بخواهد در هر رشته ای  می تواند بهترین باشد که مکانیک خودرو را انتخاب کرد و تا به حال موفق بوده است .

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.