1399-07-19 13:53
449
0
70887
در گفت و گو با گلستان ما مطرح شد؛

پیشنهاد نماینده غرب گلستان برای تامین آب شرب گلستان/ انتقاد ایری از رانت ویژه در قرارداد45 ساله ساحل بندرترکمن

ایری گفت: این قرارداد 14سال قبل به مدت 45 سال بسته شده با آقای یزدان بسته شده،علاوه بر اینکه کاری صورت نپذیرفته این مدت نیز جزو زمان قراداد قرار نگرفته و زمانی 45سال قرارداد شروع می شود که شهرداری مجوز ساخت به طرف قرارداد بدهد.

به گزارش گلستان ما، عبدالجلال ایری در گفت و گو با این پایگاه خبری در خصوص مشکلات گلستان از نگاه نماینده غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: از نظر کلی ظرفیت هایی را در استان خود داریم که تاکنون نسبت به آن ها غفلت شده و نکات ویژه ای وجود دارد که ما را به بهره برداری از آن ها تشویق می کند.

نماینده غرب گلستان با اشاره به فقر نهفته در چهره زیبا گلستان، خاطرنشان کرد: ساختارهای بزرگ در استان ضعیف است و نمایانگر این موضوع نیز 500 هزار هکتار زمین های شور و بدون استفاده است.

وی افزود: در بحث تامین آب شرب تاکنون با وضع موجود تمام منابع آبی، تامین آب شرب شهر و روستاهای ما از آب های زیرزمینی است و مقدار برداشت ما از این چاه ها از بحران نیز عبور کرده است.

ایری با بیان اینکه هزینه احداث سد برای تامین آب و کنترل سیلاب رقم بالایی است، اذعان کرد: ما در کنار خود منبع عظیمی از آب را داریم که چون استفاده نکردیم این آب ها از استان گلستان به سمنان منتقل می شود.

نماینده غرب گلستان با اشاره به پتانسیل های بالا آب دریای خزر برای آبزی پروری و تامین آب شرب، ابراز کرد: با استفاده از آب دریای خزر در گلستان علاوه بر ایجاد ظرفیت اشتغال بالا می توانیم همه روستاها را از برداشت آب های زیر زمینی بی نیاز کنیم.

وی با انتقاد از انعقاد قرادادی سراسر ابهام و رانت آور در ساحل بندرترکمن، ادامه داد: در دوره سوم شورای شهر بندرترکمن قراردادی با آقای یزدان پناه بسته شد که نیازمند ورود جدی دستگاه قضا و سازمان بازرسی است.

ایری بیان کرد: این قرارداد 14سال قبل به مدت 45 سال بسته شده با آقای یزدان بسته شده،علاوه بر اینکه کاری صورت نپذیرفته این مدت نیز جزو زمان قراداد قرار نگرفته و زمانی 45سال قرارداد شروع می شود که شهرداری مجوز ساخت به طرف قرارداد بدهد.

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یزدان پناه یکبار مشکل محیط زیست و بار دیگر مشکل دیگری را بهانه می کند اما بیکار ننشته چند غرفه و پارکینگ افتتاح کرده و به شهرداری ماهیانه فقط یک میلیون تومان اجاره می دهد.

وی گفت: درخواست کرده ایم سازمان بازرسی به صورت جدی وارد قرارداد شود و موضوع را بررسی کند و نسبت به ابطال یا اصلاح این قرارداد اقدام کند.

انتهای پیام/
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.