1399-07-02 08:31
1821
1
70505

«سه‌شنبه بدون خودرو» در گرگان جولانگاه دختران دوچرخه‌سوار شد/ گرزین: متولی باید پاسخگو باشد

به بهانه اجرای «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» خیابان امام خمینی (ره) گرگان امروز جولانگاه دختران دوچرخه‌سوار با تیپ‌های بسیار زننده شد، آن هم در هفته‌ای که مزین به دفاع مقدس است و در موقعیتی که به تازگی عنوان مقر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را بر آن نهادند.

به گزارش گلستان ما، این روزها که مسوولان استان گلستان در تدارک و اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس هستند تا حال و هوای شهر با خاطرات جبهه و جنگ پیوند بزنند، در غفلت برخی مسوولان شهری، مردم شاهد اتفاقات زننده به بهانه اجرای «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» آن هم در خیابان امام خمینی (ره) گرگان بودند، آنچه خاطر افراد مذهبی و حزب‌اللهی را آزرده کرد، دوچرخه‌سواری شماری از بانوان با تیپ‌های زننده بود که در خیابان پرتردد شهر  آن هم در هفته دفاع مقدس رژه می‌رفتند.

برنامه سه‌شنبه‌های بدون خودرو که هدف آن فرهنگسازی دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی به منظور حفظ سلامت مردم است چند سالی به اجرا درآمده اما این طرح قرار نیست که به هر قیمتی اجرا شود و دل خانواده‌های مومن و انقلابی این شهر را خون کند.

چند روزی است که ساختمان شهرداری گرگان مقر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی شده اما امروز در کمال تاسف این محدوده هم جولانگاه دختران و زنان دوچرخه‌سواری شد که فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ اسلامی را به سخره گرفتند.

خانواده شهدا، جانبازان و مردم مذهبی گرگان بر این اعتقاد دارند ما این همه شهید ندادیم که امروز شاهد ولنگاری فرهنگی در کف خیابان باشیم، چرا باید خون شهدا به راحتی توسط عده‌ای غرب‌زده پایمال شود، این اتفاق چنان بر سینه افراد مذهبی و حزب‌اللهی گرگان سنگینی کرد که در تماس با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان خواستار پیگیری موضوع شدند و اعلام کردند مسوولان برگزارکننده این برنامه باید در فضای مجازی و یا صدا و سیما از مردم عذرخواهی کنند تا دیگر شاهد چنین اتفاقات ضدارزشی و ضدفرهنگی، کسانی که زمینه برگزاری چنین برنامه‌هایی را ایجاد می‌کنند اگر توانایی اجرای درست آن را ندارند باید از صندلی مسوولیت کنار بروند.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر گرگان؛ واکنش افراد مذهبی نسبت به این حرکت را انتقادی درست و به جا دانست و قول پیگیری آن را تا حصول نتیجه داد و گفت: قرار بود به مدت دو ساعت خیابان امام خمینی (ره) گرگان به عنوان پیاده‌راه استفاده شود که هدف از اجرای آن «روز بدون خودرو» بود که این موضوع در کشور نیز مطرح است و همه شهرها این برنامه را انجام می‌دهند.

ناصر گرزین افزود: در مسیر مسدود شده همه پیاده بودند و تعدادی با اسکیت و برخی دوچرخه‌سوار و تعدادی هم ورزشکار آمده بودند اما بحث اینکه برنامه‌ای خاص آنجا انجام شود، مطرح نبود، بنده باتفاق اعضای شورا در این برنامه شرکت کردیم اما دوچرخه‌سواری در حد مختلط نبود.

وی ادامه داد: تعدادی از دوچرخه‌سواران به صورت خودجوش آمدند، حضور تعدادی از بانوان دوچرخه‌سوار هم خیلی مدت‌دار نبود در حد چهار یا پنج دقیقه، که البته بنده به مسوول آنها تذکر دادم که اینجا را ترک کردند.

این عضو شورا ادامه داد: اینکه متولی برنامه چه کسی بوده و چطور برنامه‎ریزی کرده برای ما هم جای سوال است، اگر شهرداری گرگان اجرا کرده باید پاسخگو باشد بنده هم معتقدم که حتی یک مورد از این اتفاقات نباید در گرگان اتفاق بیفتد.

گرزین به تذکر یکی از بانوان که شاهد ماجرا بوده اشاره کرد و گفت: خانمی هم در رابطه با این اتفاق ابراز گلایه کردند، واقعا تذکر ایشان به جا بود، شورا متولی این برنامه نبوده و بنده به عنوان مدعو شرکت کردم، حتما موضوع را پیگیری خواهم کرد و متولی این برنامه باید در برابر چنین اتفاقاتی پاسخگو باشد.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : فارس

    نظرات

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

    پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.