1399-06-30 20:26
1448
2
70446
زنگ خطر ساخت و ساز در ذخیره گاه زیست کره به صدا در آمد؛

ساخت شهرک ویلایی بیخ گوش پارک ملی گلستان/ دستور ویژه رئیس کل دادگستری برای پیگیری ساخت و ساز ها در شهرک افرا

رئیس کل دادگستری گلستان ، دادستان گالیکش را مامور بررسی موضوع ساخت و ساز کنار پارک ملی گلستان کرد .

به گزارش گلستان ما، هادی هاشمیان در جلسه امروز شورای حفظ حقوق بیت المال استان گلستان گفت:   ایجاد شهرک ویلایی در حاشیه پارک ملی گلستان که به عنوان ذخیره گاه زیست کره  در یونسکو ثبت شده است پذیرفته نیست و با متخلفان این حوزه برخورد می شود .

هادی هاشمیان افزود: بر اساس اعلام محیط زیست استان بخشی از زمین های این شهرک ویلایی 37 هزار مترمربعی در محدوده پارک  ملی گلستان است .

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: به دادستان گالیکش ماموریت ویژه داده ایم تا با همکاری محیط زیست، اداره منابع طبیعی ، امور آب و بنیاد مسکن ، مساحت این شهرک و میزانی که در محدوده منابع طبیعی و محیط زیست و حریم رودخانه قرار دارند مشخص کنند .

هادی هاشمیان ادامه داد: همچنین دادستانی موظف است نحوه الحاق  زمین های این شهرک به بافت روستای تنگراه و  ساخت و سازهای این منطقه را بررسی و برای متخلفان پرونده تشکیل دهد.

هاشمیان در ادامه جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان به موضوع ساخت و ساز های غیرمجاز در شهرهای استان هم اشاره کرد و از شهرداران خواست : به جای این که منتظر بمانند متخلفان بسازند و سپس در کمیسیون ماده 100 جریمه کنند  ، جلوی تحلف را بگیرند و هیچ بهانه ای در این زمینه پذیرفته نیست .

میرمحمد غراوی معاون عمرانی استاندار گلستان هم در جلسه امروز گفت: واریز هرگونه پول  در روستاها فقط باید به حساب دهیاری ها باشد و اگر  دهیار یا عضو شورای روستا برای صدور مجوزهای ساخت و ساز در روستاها ، شماره حساب شخصی به مردم ارائه کنند متخلف است و در صورت مشاهده این تخلفات  ، عضویت فرد در شورا از سلب می کنیم .

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.