1399-06-27 10:10
1019
0
70393
آیت الله حسینی گرگانی :

تداوم شرایط کرونایی به تحصیل طلاب ضربه می زند / اهداف نظام آموزشی حوزه های علمیه در دراز مدت قابل دسترس است

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم گفت : امروزه برخی از طلاب شهرستانی ساکن قم به دنبال انبار هستند تا اثاث خود را آنجا گذاشته و خود به شهرستان بروند، امتداد این شرایط باعث ضربه به طلاب می شود .

به گزارش گلستان ما ؛ حضرت آیت الله سید میرتقی حسینی گرگانی (دام ظله) استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه، نظام آموزشی حوزه های علمیه را در حد کلی قابل قبول و برخی از برنامه ها را نیز دارای نواقص و ضعف دانست و گفت: اهداف نظام آموزشی حوزه های علمیه در دراز مدت قابل دسترس است .

آیت الله حسینی گرگانی با اشاره به بیماری کرونا، این دست مسائل را نه تنها مانع بلکه فرصت ارزیابی کرده و افزودند: کرونا برای اهل تحقیق حوزه های علمیه فرصت است و در آینده شاهد ظهور کتاب های متعدد و جدیدی خواهیم بود. این نشان از این است که بیماری کرونا مانع تعلیم و پژوهش نیست.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم؛ برنامه ریزی برای سال تحصیلی با وجود بیماری کرونا را نیازمند واکاوی بیشتر بیان کرده و با تأکید بر اینکه حضور در درس بسیار اهمیت دارد خاطر نشان کردند: ارائه دروس در فضای مجازی کافی نیست، لیکن همه گیری بیماری کرونا و مسائل بهداشتی هماکنون موجب سرگردانی طلاب شده است ، مدیر محترم حوزه های علمیه گفته اند اصل بر برگزاری دروس به صورت حضوری است و کلاس ها با تعداد کم و فاصله اجتماعی برگزار شود و نیز کلاس هایی در فضای مجازی برگزار شود اما هنوز نگرانی هایی در این زمینه وجود دارد.

وی تعدد نظر در آموزش و پرورش را ناشی از این نگرانی ها خواند و گفت: در بخش های دیگر نیز این نگرانی ها هست ، برای نمونه اساتیدی که سالخورده هستند از گروه های پر خطر محسوب می شوند و نمی توانند با استفاده از حمل و نقل عمومی در محل درس حضور یابند و از طرفی با ماشین شخصی نیز اجازه داده نمی شود تا نزدیک محل درس بروند ، بدین جهت مسؤولان باید برنامه ریزی های لازم را انجام دهند تا امنیت بهداشتی برای دانش پژوهان تأمین شود.

حضرت آیت الله حسینی گرگانی ادامه یافتن این شرایط را در آینده مشکل آفرین دانست و افزود: این شیوه برای دروس خارج مقدور است اما باید پرسید آیا برای سطوح عالی و مقدمات نیز این شیوه مناسب است؟

وی اضافه کرد : امروزه برخی از طلاب شهرستانی ساکن قم به دنبال انبار هستند تا اثاث خود را آنجا گذاشته و خود به شهرستان بروند، امتداد این شرایط باعث ضربه به طلاب می شود و طلاب از فرصت بهره‌گیری اخلاقی و حضور در درس و فهم و نقد بحث و... محروم می شوند؛ این مسائل باید مورد ارزیابی مدیران و مسئولان حوزه علمیه قرار بگیرد.

انتهای پیام /

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.