1399-06-24 08:54
969
0
70352
مدیر کل بهزیستی خبر داد :

فعالیت 114 مرکز در حوزه درمان و بازتوانی اعتیاد / پرداخت 8 میلیارد به خسارت دیدگان کرونا در گلستان

سید مهدی حسینی گفت : کمک هزینه بلاعوض و تسهیلات اجاره و تامین ودیعه مسکن به ارزش 8 میلیارد کمک بلاعوض به جامعه هدف پرداخت گردید .

به گزارش گلستان ما ؛ سید مهدی حسینی مدیر کل بهزیستی استان گلستان در دیدار با عضو مجمع نمایندگان استان گلستان خواستار همکاری بیشتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی در همراهی با برنامه های بهزیستی شدو افزود: امیدواریم با همدلی و پیگیریهای مجدانه و ارزشمند نمایندگان محترم استان، بتوانیم این موانع و مشکلات را درراستای رفاه حال مددجویان وجامعه هدف سازمان بهزیستی بخوبی مرتفع سازیم.

حسینی با اشاره به تجهیز و آماده سازی ساختمان جدید اداره بهزیستی آزادشهر جهت افتتاح گفت: ساختمان اداره بهزیستی آزادشهر با زیربنا ۴۵۰ متر مربع در دو  طبقه با اعتبار شش میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی به 100درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

وی خاطر نشان ساخت: درسال گذشته  196 واحد مسکونی با مشارکت معلولین و مددجویان تحت پوشش تکمیل و واگذار شد این درحالی است که تنها در سه ماهه اول سالجاری تعداد 125 واحد مسکونی با مشارکت معلولین و مددجویان تحت پوشش تکمیل و واگذار شده  است .

حسینی افزود: سهمیه دو معلول روستایی استان 196 واحد بوده است که تاکنون 256خانوار دارای دوعضو معلول به بانک معرفی گردیده که با بانکهای عامل قرارداد بسته اند که از این تعداد 154 واحد مسکونی تکمیل و واگذار شده است .

این مقام مسئول در خصوص سهمیه دو معلول شهری استان گفت: سهمیه گلستان  در مرحله اول 94 خانوار دارای دوعضو معلول شهری بوده از این تعداد 93 واحد مسکونی تکمیل و واگذار گردیده است سهمیه مجدد استان در مرحله دوم نیز 60 خانواردارای دوعضو معلول  می باشد.

حسینی در ادامه از جمع آوری و ثبت اطلاعات مستاجرین جامعه هدف مطابق شیوه نامه دریافتی (آسیب دیدگان ناشی از کرونا) جهت پرداخت کمک هزینه بلاعوض و تسهیلات اجاره و تامین ودیعه مسکن که منجر به پرداخت8 میلیارد کمک بلاعوض به جامعه هدف گردید.

وی از خدمات رسانی سازمان بهزیستی در حوزه پیشگیری، درمان و بازتوانی اعتیاد  به بیش از 24 هزار نفر از مصرف کنندگان و بهبود یافتگان مواد مخدر  در حوزه درمان،بازتوانی ،اشتغالزایی و کاریابی اشاره نمود و افزود:  معتادان در حال بهبودی می توانند در قالب اعتبار فنی و حرفه ای از حمایت های مالی سازمان بهزیستی بهرمند شوند  و ضمن آموزش فنی و حرفه ای و کسب مهارتهای لازم بصورت رایگان از وامهای کارفرمایی و خود اشتغالی نیز استفاده کنند.

حسینی با اشاره به وجود تیمهای سیار  که امکان افزایش دسترسی افراد پرخطر به لوازم بهداشتی در مناطق سخت فراهم شده است گفت: این امر موجب کاهش آسیبهای ناشی از اعتیاد در افراد پرخطردر سطح جامعه شده است.

مدیرکل بهزیستی گلستان در خصوص حوزه درمان اعتیاد در سازمان بهزیستی گفت : در حال حاضر 114 مرکز در حوزه درمان و بازتوانی اعتیاد فعال هستند که از این تعداد 61 مرکز درمان و بازتوانی سرپایی،40مرکز اقامتی،4 مرکز گذری کاهش آسیب،3مرکز سرپناه شبانه و مراکزایستگاه سیار کاهش آسیب ، اجتماع درمان مدار ،  توانمند سازی ، مدیریت مورد ،ماده 16و باشگاه مثبت هستند که در سال گذشته نزدیک به 23هزار نفر از این مراکز خدمات  دریافت کردند.

انتهای پیام /

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.