1399-05-29 11:04
606
0
69957
استاندار گلستان :

۸ هزار شغل جدید با افتتاح پروژه های هفته دولت ایجاد می شود/ایجاد منطقه آزاد صنعت را وراد گلستان می کند/احیاء پنبه در گلستان

استاندار گلستان با بیان اینکه ۸ هزار شغل جدید با افتتاح پروژه های هفته دولت ایجاد می شود ، گفت: ایجاد منطقه آزاد صنعت را وراد گلستان می کند و عقب ماندگی تاریخی استان را جبران می کند.

به گزارش گلستان ما؛  استاندار گلستان در آستانه فرارسیدن هفته دولت، مهمترین اقدامات انجام شده در استان و برنامه های گرامیداشت هفته دولت را اعلام کرد.

هادی حق شناس شامگاه سه شنبه  در برنامه تلویزیون گفتمان، اظهار کرد: در هفته دولت سال قبل حدود ۲ هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح و کلنگ زنی شد که این عدد در سال جاری، علی‌رغم همه محدودیت‌ها و مشکلات کشور و منابع مالی دولت با رشد ۱۰۰ درصدی به بیش از ۴۵۰۰ میلیارد تومان رسید.

وی ادامه داد: افتتاح و کلنگ زنی این پروژه ها منجر به ایجاد ۸ هزار شغل جدید در استان خواهد شد.

استاندار گلستان تصریح کرد: در بخش خسارات کشاورزی ناشی از سیل سال گذشته در مجموع ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در بخش مسکونی و کشاورزی خسارت دیدیم که اولین استانی بودیم ، کار بازسازی را به اتمام رساندیم.

وی اضافه کرد:  بیش از ۷۰درصد خسارات کشاورزی نیز پرداخت شده و ۳۰ درصد باقیمانده در صورت تامین منابع مالی پرداخت خواهد شد.

حق شناس بیان کرد:  از ۲ هزار و۷۰۰ کیلومتر رودخانه موجود در استان، هزار کیلومتر نیاز به لایروبی داشت که ۲۰۰ کیلومتر در نقاط بحرانی لایروبی انجام شده و مابقی در حال انجام است؛ از آثار تأثیرگذاری این لایروبی ها، سیل ماه های گذشته در آزادشهر و نوکنده بود که کمترین خسارت را شاهد بودیم.

وی خاطرنشان کرد: تعمیر دریچه های سد وشمگیر، ایجاد کانال و دیوارهای حفاظتی نیز از دیگر اقداماتی است که در راستای پیشگیری از بروز خسارات سیلاب انجام شده است.

تکمیل سد نرماب تا اردیبهشت۱۴۰۰

استاندار گلستان با بیان اینکه اعتبارات لازم برای تکمیل سد نرماب نیز پیش‌بینی شده ، اذعان کرد: این پروژه تا اردیبهشت ماه سال آینده به اتمام خواهد رسید و بهره برداری از سد نرماب علاوه بر تامین آب استان در پیشگیری از خسارات سیلاب بسیار موثر است.

وی درباره خرید تضمینی گندم هم گفت:  قیمت خرید تضمینی از ۵۵۰ هزار تن با قیمت ۱۶۰۰ تومان در سال گذشته به ۸۵۰ هزار تن با قیمت ۲۶۰۰ تومان رسید و در مجموع دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بابت خرید تضمینی گندم و کلزا به کشاورزان پرداخت شده است.

حق شناس متذکرشد: خام فروشی محصولات، خسارات زیادی را به ما وارد کرد و باید کاری کنیم که محصول نهایی از استان خارج شود و ایجاد منطقه آزاد می تواند به فروش محصولات کشاورزی و استقرار صنایع تبدیلی در استان کمک کند.

وی ادامه داد:  حجم صنایع تبدیلی ما از ۲ میلیون تن به ۵ میلیون تن رسیده است که جای افزایش بیشتر نیز دارند.

احیاء پنبه در گلستان

وی افزود کرد: با توجه به اینکه استان گلستان استان طلای سفید نام دارد، اما کشت پنبه در سال‌های اخیر با مشکلاتی مواجه بوده است که در همین راستا در هفته دولت سال جاری کارخانه ریسندگی با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد تومان در شهرستان علی آبادکتول کلنگ‌زنی خواهد شد .احداث این کارخانه در رونق کشت پنبه بسیار موثر خواهد بود.

به گفته حق شناس؛  ما باید صنعت را به محصول وصل کنیم و استان گلستان این استعداد را دارد که به توسعه کشت پنبه بپردازد.

وی تاکید کرد: منطقه آزاد، فرصت بی نظیری است که ما صنعت را  وارد استان کرده و این عقب ماندگی تاریخی در حوزه صنعت استان را جبران کنیم.

استاندار گلستان در ادامه گفت: ۵ بیمارستان در دست احداث در استان وجود دارد که با تکمیل آنها هزار تخت به ظرفیت بیمارستانی استان افزوده خواهد شد.

رعایت اصول بهاشتی درایام محرم ضروری است

حق شناس  با توجه به در پیش بودن ایام محرم هم،  متذکرشد:  لازم است که مردم و هیئت‌های مذهبی، پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند؛ با رعایت مردم در عید قربان شیب ابتلاء به کرونا نزولی شد؛ از مردم می‌خواهیم در محرم نیز پروتکل ها را رعایت کنند که تا قبل از فصل پاییز به شرایط ثبات و سفید شدن برسیم.

وی همچنین به بازگشایی مدارس در شرایط کرونا اشاره کرد و گفت: بازگشایی مدارس بستگی به دستورالعمل های ابلاغی ستاد ملی کرونا دارد و ما تابع آن هستیم زیرا اولویت برای ما سلامت دانش‌آموزان است؛ درصورتیکه استان در وضعیت قرمز قرار داشته باشد بازگشایی مدارس نداریم اما اگر در شرایط زرد یا سفید قرار داشته باشیم با توجه به پروتکل های بهداشتی اقدام خواهیم کرد.

توسعه اراضی پرورش میگو در گمیشان
 
استاندار گلستان با اشاره به نشستی که با همراهی مجمع نمایندگان استان با مدیرعامل بانک صادرات کشور انجام شد، گفت:  به منظور توسعه اراضی پرورش میگو در گمیشان و تبدیل شش هزار هکتار از این اراضی به ۲۵۰ مزرعه ۲۰ هکتاری بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که در این راستا با قرارگاه خاتم الانبیا شده است، به ۱۶۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز داریم که بانک صادرات پذیرفت اگر این طرح، توجیه اقتصادی داشته باشد این مبلغ را تامین کند که مدارک لازم ارائه شده و به زودی انجام خواهد شد.

حق شناس در پایان تاکید کرد: همدلی مدیران، نمایندگان و همه مسئولان می‌تواند در توسعه استان موثر باشد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.