1399-05-20 14:30
1727
0
69820
رئیس پلیس آگاهی گلستان :

سها دختری ماجراجو و نترس بود / 40 سال هیچ جرمی در جهان نما گزارش نشد / انتقاد از مدیریت بحران سها در فضای مجازی و حقیقی

مجتبی مروتی با انتقاد از اینکه مدیریت فضای مجازی در این حادثه به دست خانواده افتاده بود گفت : نبود چادر فرماندهی باعث شد تا هر و نهادی به منطقه برود و کار خودش را بکند و نتوان تصمیم واحدی گرفت.

به گزارش گلستان ما ؛ مجتبی مروتی رئیس پلیس آگاهی استان گلستان صبح امروز دوشنبه 20 مرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار در خصوص آخرین وضعیت پیدا شدن جسد سها رضا نژاد دختر کوهنورد کرجی در ارتفاعات جهان نما اظهار کرد : بر اساس یک قاعده کلی استقرایی ، ما از جزء به جزء به یک نتیجه کلی می رسیم ، من خودم 8 روز در ارتفاعات جهان نما حضور یافتم و فرمانده انتظامی استان نیز لحظه به لحظه اوضاع را رصد می کرد.

مروتی افزود : به دلیل اهمیت حادثه و انتشار وسیع در شبکه های اجتماعی شخصا به پرونده ورود کردم و بر بازجویی ها نظارت کرده و حتی با تعداید از افراد گروه مصاحبه کردم ، با دخترخانمی که شب قبل حادثه در چادر سها بود نیز حرف زدم و تلفن همراه سها نیز طی سه روز کاملا توسط بنده مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد : با تمام شواهد و قرائن حتی یک انگیزه کوچک برای اینکه این حادثه یک جنایت باشد بدست نیامد و حتی بعد از اینکه در مقطعی به دستور فرماندار عملیات تفحص قطع شد اما بچه های آگاهی به کارشان ادامه دادند .

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان اضافه کرد : طبیعت خشن ارتفاعات جهان نما برای یک دختر تنها بسیار خطرناک بود ، تور گردشگری که سها با آن آمده بود ، 20 متری پرتگاه چادر زده بودند ، با توجه به اینکه 40 سال این منطقه هیچ جرمی گزارش نشده بود و این منطقه مردمانی خونگرم داشت نزدیک ترین فرضیه حادثه بود .

مروتی در پاسخ به این سوال که چرا قبل از تشخیص پزشکی قانونی اعلام کرده که جسد متعلق به دختر است ، افزود : من این پرونده را از روز اول با نگاه ویژه و تمرکزخاصی بررسی و پیگیری کردم و به جوانب مختلف آن اشراف داشتم حتی خصوصیات روانشناسی و سلایق و علاقه های این دختر را می دانستم ، وقتی بچه های هلال احمر عکس جسد پیدا شده را فرستادند از جوراب رنگی و لباس ها فهمیدم که جسد متعلق به همین دختر است .

این مقام مسئول با بیان اینکه من 25 سال کارم در پلیس آگاهی همین است ، بیان داشت : این دختر دو مرحله قرص خورد یکی قبل از اینکه به منطقه سفر کنند و یک بار هم شب قبل از حادثه حدود ساعت 4 صبح بود و ما قرص را در بین وسایلش پیدا کردیم .

مروتی با انتقاد از نحوه مدیریت فضای مجازی در ماجرای سها گفت : در این قضیه هر کسی از هر گوشه کشور یک نظری می داد ، مردم به حرفهای جن گیر و رمال و ... گوش می کردند اما به حرفهای مراجع رسمی اهمیت نمی دادند ، مدیریت فضای مجازی دست خانواده افتاده بود  .

رئیس پلیس آگاهی استان همچنین به فقدان چادر فرماندهی بحران انتقاد کرد و گفت : در این بحران هر گروه و نهادی برای خودش کار می کرد و مصاحبه می کرد ، نبود چادر فرماندهی باعث شد تا تصمیمات و نظرها ادغام نشود و نتوان تصمیم واحدی گرفت .

مروتی افزود : بیش از 200 نفر از نهادهای مختلف  روستاهای اطراف در پیدا شدن سها کمک کردند و باید قدردان این افراد باشیم منتهی این موضوع به گردشگری استان ضرر زد و نباید به این صورت اخبار منتشر می شد .

وی ادامه داد : من شخصیت کامل سها را شناسایی کرده بودم ، او دختری ماجراجو ، نترس و بی باک بود و قسم می خورم جاهایی که او رفت عکس گرفت هیچکدام از شماها جرات رفتن به آن نقاط که پرتگاه بودند را ندارید اما سها رفت و عکس گرفت و منتشر کرد.

انتهای پیام /

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.