1399-05-19 23:41
705
0
69808
در مراسم روز خبرنگار گلستان عنوان شد؛

رسانه ای برنده است که آنچه دیگران نمی دانند، منتشر کنند/خبرنگاران توسعه زیرساخت در استان را اصل برنامه مسئولان کنند

مسئولان در مراسم روز خبرنگار استان گلستان تاکید کردند؛ رسانه ای برنده است که آنچه دیگران نمی دانند منتشر وخبرنگاران توسعه زیرساخت در استان را اصل برنامه مسئولان کنند.

به گزارش گلستان ما؛ در آیین متمرکز گرامیداشت روزخبرنگار و تجلیل از اصحاب رسانه بصورت ویدئو کنفرانس با حضور خدادی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  و جمعی از خبرنگاران در ادارات و فرمانداری ها در استانداری گلستان برگزار شد.

محمد خدادی در این مراسم اظهار کرد: گلستان  منطقه ای مظلوم و ناشناخته است که نتوانستیم صدایش را به کشور و منطقه برسانیم.

وی افزود: امروز قدرت اصلی در دنیا اطلاعات است و قدرت اطلاعات در کنار هر چیزی قرار بگیرد منجر به ارزش افزوده می شود.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بابیان اینکه در عصر ارتباطات قرار داریم تصریح کرد:  نسخه های دیروز به درد کسی نمی خوردف شکل عوض شد اما  تیتر امروز ما مربوط به دهه های گذشته است.

وی اضافه کرد: امروز چیزی به نام انحصار و محدودیت اطلاعات در جامعه وجود ندارد و امروز از مخاطب اطلاعات به دست رسانه ها می رسد و در این فضا تنها شغلی که در دنیا تکثیر شده است شغل رسانه است.

خدادی اذعان کرد: امروز جریان شبکه های اجتماعی  تحمیل برماست، محتوای انتشار مهم استرسانه دیگر برای خبر نیست و خبر در مدت کوتاهی از طریق شبکه های اجتماعی منتشر می شود و رسانه ها برای بعد از خبر هستند.

وی با بیان اینکه امروز 13 هزار رسانه در کشور فعالیت دارند، بیان کرد: 6 هزار و 500 نفر در رسانه هایی فاقد بیمه فعالیت می کنند و باید بررسی شود حجم اخبار ما نیز به این میزان است و آیا به این میزان نیز اطلاع رسانی می شود و این فرص ت خوبی است که ما نگاهمان  را به رسانه تغییر دهیم.

وی اذعان کرد: امروز دنیای شریک سازی است نه دنیای حامی سازی لذا نفع و نقش مردم برای ارسال اخبار بسیار مهم است.

عضو شورای اطلاع رسانی کرونا در کشور یادآورشد:راه مبارزه با کرونا این است که افراد با دریافت اطلاعات صحیح از منبع موثق به باور برسند و این باور تبدیل به یقین و این یقین به اقدام منجر شود.

خدادی با بیان اینکه تولید رسانه ها متناسب با جامعه ما نیست، متذکرشد: امروز فضای عرضه و تقاضا باید دگرگون و متناسب سازی شود .باید اذعان کرد که تنها بر اساس نیازهای خود تولید محتوا می کنیم.

رسانه ها باید به سمتی بروند که آن چیزی که دیگران نمی دانند را منتشر کنند

وی گفت: مردم از شیر آب می توانند آب بخورند ولی آب معدنی می خریدند و باید شرایطی فراهم شود که مخاطبان و افراد جامعه نیازمند کسب اطلاعات رسانه ها باشد و حتی هزینه برای آن باشند.

خدادی بیان کرد: از سال گذشته تا امروز رسانه ها از ارز چهار هزار و 200 تومانی از یارانه کاغذ بهره مند شدند و هیچ رسانه ای به خاطر کاغذ در کشور تعطیل نشده است.

وی با اذعان به اینکه در گذشته به اسم رسانه یارانه می دادیم ولی امروز به کارکرد رسانه یارانه می پردازیم، گفت: آینده رسانه در فضای تخصصی شدن است و فضای تخصصی باید براساس نیاز به روز مخاطب باشد. رسانه ها باید به سمتی بروند که آن چیزی که دیگران نمی دانند را منتشر کنند.

وی گفت: جریان رسانه در کشور ما در حوزه کرونا مهارت و قدرت خود را به اثبات رساند و در جریان کرونا اصحاب رسانه پا به پای مدافعان سلامت حضور داشتند و حتی رسانه های چاپی نیز در فضای مجازی  فعالیت کردند.

استاندار گلستان: توسعه زیرساخت ها اصل اطلاع رسانی و دغدغه خبرنگاران قرار گیرد

در ادامه هادی حق شناس اظهار کرد:اگر اخبار و اطلاعات بدرستی به جامعه منتقل شود و از توجه به شنیده ها پرهیز گردد بی تردید حال جامعه بهتر خواهد شد.

وی افزود: بروز ابزار های جدید در عرصه اطلاع رسانی ارزشمند است اما نمی تواند جایگزینی برای کتاب, روزنامه و مجله باشد.

استاندار گلستان تصریح کرد: امروز باید اخبار با فهم عمیقی از مسایل به مخاطب ارایه و تحلیل درستی از مطالب به افراد بیان شود.

حق شناس بیان کرد: جامعه رسانه ای استان باید نسبت به موضوعات زیرساختی در استان نظیر منطقه آزاد اینچه برون, پیتروشیمی گلستان, راه آهن اینچه برون، گنبدکاووس، شاهرود ، 5 بیمارستان گلنگ زنی شده و پروژه های کلان, تاثیرگذار و توسعه ساز در استان مطالبه گر باشد.

وی اضافه کرد: در واقع توسعه زیرساخت ها باید هدف همه مسوولین، خبرنگاران و رسانه ها در استان باشد و باید در هر دولتی به عنوان یک اصل مورد توجه قرار گیرد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: باید مزیت های نسبی استان و ظرفیت های پنهان آن توسط خبرنگاران برجسته شود تا مورد توجه قرار گیرد.

استاندار گلستان از مدیرکل فرهنگ و ارشاد گلستان  و رییس شورای اطلاع رسانی استان خواست به احصا و بررسی مشکلات جامعه خبری بپردازند و دغدغه های خبرنگاران را از طریق مجاری قانونی مرتفع کنند.

مدیرکل ارشاد گلستان: 208 نفر ازخبرنگاران از بیمه تامین اجتماعی بهره مند

عادله کشمیری هم در این مراسم با گرامیداشت سالروز شهادت شهید صارمی، گفت: خبرنگار بر سرعهدی که با خود و خدای خود بسته تا پای جان ایستاده است.

وی افزود: خبرنگار ان رسالت ویژه برعهده دارند .خبرنگاران دیده بانان امین جامعه هستند و رسالت اصلی خبرنگاران در این شرایط خاص وحدت و همدلی و تزریق روحیه امید است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان  در ادامه از فعالیت 400 فعال رسانه ای خبرداد و گفت:این خبرنگاران در 138 دفتر نشریه و مطبوعات استان فعالیت می کنند.

وی اضافه کرد: 208 نفر ازخبرنگاران از بیمه تامین اجتماعی بهره مند و 168 خبرنگار نیز عضو خانه مطبوعات هستند.

به گفته کشمیری؛ براساس قول وزیر ارشاد صندوق هنر تا دو هفته دیگر بیمه کرونای خبرنگاران اجرایی می شود.

وی با اشاره به انتشار آگهی ها در رسانه ها هم گفت: در سال گذشته بر اساس آگهی ثبتی و دولتی توانستیم سهم نشریات محلی را از 30 درصد به 70 درصد ارتقاء دهیم در حالی که برعکس آن بوده است.

کشمیری از ثبت دو موسسه مطبوعاتی و رسانه ای در استان خبرداد وافزود همکاری استانداری گلستان در هفته گذشته توانستیم به 100 نفر از خبرنگاران تسهیلات قرض الحسنه پنج میلیون تومانی ارائه کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کرونا بیش از 15 دستگاه اجرایی امروز میزبان خبرنگاران هستند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.