1399-05-14 14:00
655
0
69730
استاد حوزه؛

نهج البلاغه مردم را از نظر تحلیل سیاسی قوی می کند/ پاسخ حجت الاسلام حسینی به دوقطبی عزاداری و کرونا

حجت الاسلام حسینی گفت: بهترین کتابی که مردم را از نظر تحلیل سیاسی قوی می کند نهج البلاغه حضرت علی(ع) است رهبری نیز فرمودند امروز شبیه ترین روزگار به زمان حضرت علی(ع) است پس الان روزگار نهج البلاغه است.

حجت الاسلام حسینی در گفت وگو با گلستان ما ضمن تبریک دهه ولایت در خصوص اهمیت عید غدیر خاطرنشان کرد: بی توجهی به غدیر عامل عاشورا شد اگر غفلت غدیر نبود عاشورایی نیز نبود.

استاد حوزه بهترین راه خروج از شرایط بحرانی را تمسک به ولایت دانست و خاطرنشان کرد: یکی از راه های پاسبانی از غدیر خطبه غدیر است، از همه عزیزان طلبه می خواهم خطبه غدیر را به مردم معرفی کنند.

وی افزود: در عید غدیر چه چیزی بهتر از خواندن کتاب نهج البلاغه گاهی خیلی از حماسه گری حضرت صحبت می کنیم اما از کلام ایشان صحبتی نمی کنیم در صورتی که به عقیده من کلام ایشان بسیار برنده تر از ذوالفقار است.

امام جماعت مسجد امام رضا(ع) گرگان اذعان کرد: جورج جرداق مسیحی می گوید یکبار نهج البلاغه را خوانده بعداز آن 200 بار مطالعه کرده اما آیا ما که شبانه روز ارادت خود را به حضرت ابراز می کنیم آیا یک بار هم به صورت کامل این کتاب را مطالعه کرده ایم؟

استاد حوزه ابراز کرد: بهترین کتابی که مردم را از نظر تحلیل سیاسی قوی می کند نهج البلاغه حضرت علی(ع) است رهبری نیز فرمودند امروز شبیه ترین روزگار به زمان حضرت علی(ع) است پس الان روزگار نهج البلاغه است.

وی متذکرشد: توجه به غدیر باعث می شود عاشورا تکرار نشود امروز کسانی که خودشان باعث و بانی برخی مسائل در کشور هستند به رهبری نامه می نویسند و ملت را در برابر رهبر قرار می دهند که اگر نهج البلاغه خوانده شود مردم نمی گذارند کسی ملت را در برابر رهبری قرار دهد.

مبارزه با کرونا نیاز به عقل و قلبی سالم دارد

حجت الاسلام حسینی، تصریح کرد: تمام تاکیدات اسلام بر همکاری علم و دین بوده برای مثال روزه یکی از واجبات دین و پایه اسلام است ولی اگر ضرری داشته باشد روایات و احکام می گویند روزه گرفتن حرام است پس این که بگوییم علم از دین عقب است اشتباه است.

استاد حوزه عنوان کرد: در تاریخ می گویند ابوعلی سینا که تمام کتاب هایش در جهان تدریس می شود هر وقت در مسائل علمی به مشکل برخورد می کرد با استعانت از مسائل دینی مشکلات خود را حل می کرد.

وی گفت: مهار کرونا بخشی توسل و بخشی رعایت نکات بهداشتی است، انسانی که قلب قوی داشته باشد بر شرایط سخت پیروز می شود و قلب سالم نیز با توسل درست و شرایط معنوی حفظ می شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.