1399-05-12 08:22
740
0
69691
استاندار گلستان خبرداد؛

نخستین اکتشاف نفت در گلستان در هفته دولت آغاز می شود/پیگیر ساخت 5 بیمارستان در استان هستیم

استاندار گلستان گفت:در هفته دولت سال جاری اولین اکتشاف نفت در گلستان آغاز می شود و می توانیم در آینده شاهد استقرار پالایشگاه و صنایع وابسته به نفت در گلستان باشیم.

به گزارش گلستان ما؛ هادی حق شناس در دومین جلسه شورای اداریا ظهار کرد: طی ۸ سال گذشته در دهه ۹۰ , پنج سال کشور درگیر تحریم بوده است و علیرغم تحریم های ظالمانه دستاوردهای زیادی در کشور و استان ایجاد شده است.

وی با اشاره به برخی مشکلات زیرساختی استان اظهار کرد :توسعه زیرساخت هایی نظیر راه آهن, ایجاد بزرگراه, توسعه صنعت برق , تکمیل سدها می تواند در گلستان تحول آفرین باشد.

استاندار گلستان تصریح کرد:: یکی از موضوعاتی که باید با استفاده از ظرفیت مجمع نمایندگان استان به نتیجه لازم برسد ایجاد منطقه آزاد اینچه برون است که ظرفیت بزرگی برای اشتغال و ایجاد صنایع تبدیلی است که می تواند مانع خام فروشی شود و همچنین با توجه به امتیازات معافیت های مالیاتی عاملی در جهت جذب سرمایه گذار باشد.

وی شکل گیری سیکل ترکیبی در نیروگاه برق علی آباد کتول را تضمینی در راستای تامین برق استان دانست و بیان کرد: افزایش پتانسیل های برق استان زمینه استقرار صنایع بزرگ را در گلستان فراهم می آورد.

حق شناس خاطرنشان کرد:در هفته دولت سال جاری اولین اکتشاف نفت در گلستان آغاز می شود و اگر چنانچه به نتیجه لازم دست یابیم می توانیم در آینده شاهد استقرار پالایشگاه و صنایع وابسته به نفت در گلستان باشیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۰ تا ۱۵۰ تن چغندر قند در گلستان تولید و به شهرستان جوین در استان خراسان رضوی صادر می شود افزود: تلاش داریم سطح زیر کشت چغندر قند را به عنوان کشت دوم که مقرون به صرفه است افزایش دهیم و میزان تولید آن را با ارائه ۲۰۰ هکتار زمین قابل کشت به سرمایه گذاران به یک میلیون تن برسانیم و صنایع فرآوری آن را در استان ایجاد کنیم.

استاندار گلستان با قدردانی از کادر درمانی و پزشکان و پرستاران استان در مقابله با ویروس کرونا گفت در حال حاضر ساخت پنج بیمارستان در استان پیگیری می‌شود که با ایجاد این مراکز درمانی ما به متوسط برخورداری از تخت بیمارستانی در کشور می رسیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و تحریم های بین المللی علیه ملت ایران یادآور شد: بر اساس اعلام بانک مرکزی تورم در سال ۹۷ که تحریم ها علیه کشور از سرگیری شد به ۳۱ درصد در سال گذشته به ۴۱ درصد رسید اما در ۴ ماهه اول امسال کاهش یافت و به ۲۶.۵درصد رسید.

حق شناس اظهار کرد: این کاهش تورمی در صورتی رخ می دهد که اقتصاد بزرگی همچون امریکا بر اثر شیوع ویروس کرونا ضربه‌های بسیاری خورده و به عقیده کارشناسان یک سوم اقتصاد این کشور در حال نابودی است.

وی ادامه داد: اگرچه امریکایی ها به دنبال فروپاشی اقتصاد ایران بودند اما بنیان های قدرتمند اقتصاد کشور به گونه ای است که توانسته علیرغم تحریم های بین المللی و شیوع ویروس کرونا همچنان به مسیر تولید و تلاش خود ادامه می دهد.

همچنین در این جلسه نوروزی دبیر مجمع نمایندگان استان اظهار کرد: امروز همه وظیفه داریم برای سازندگی کشور تلاش مضاعف داشته باشیم.
 وی افزود: با توجه به توانمندی های استان باید با تفکر انقلابی دست در دست هم دهیم و روند توسعه استان را تسریع بخشیم.
 

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.