1399-05-11 12:46
764
0
69683
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس :

هدف آمریکا از مذاکره کاستن اقتدار ایران بود/ دانش نظامی ایران مایع شگفتی دنیا شده است

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: هدف آمریکا کاستن از اقتدار و عزت ایران است تا از آرمان های انقلاب که همان استقلال و آزادی و حمایت از جبهه مقاوت دست برداریم.

به گزارش گلستان ما؛ غلامرضا منتظری»، نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درباره سخنان رهبر انقلاب پیرامون هدف آمریکا از دعوت ایران به مذاکره گفت: در فرهنگ استکبار واژه های مانند جنگ، صلح و مبارزه زمانی معنا پیدا می کند که منافع استکبار تامین شود و اگر هر کدام از این شیوه ها منافع استکبار را تامین کند، پرچم همان شیوه بلند خواهد شد.

وی با اشاره به تلاش بی وقفه آمریکا برای کشاندن جمهوری اسلامی ایران پای میز مذاکره عنوان کرد: مذاکره بین دو طرف زمانی مفهوم پیدا می کند که به اصول و قواعدی پیابند باشد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه تجربه تاریخی ایران اسلامی قبل و بعد از پیروزی انقلاب نشان داده است که آنها به ایران به عنوان یک حیاط خلوت نگاه کردند گفت: منافع آمریکا و غرب بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به طور کامل نه تنها در ایران بلکه در منطقه به خطر افتاده است از این رو چشم دیدن رشد و بالندگی کشور ما را ندارند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه برای جلوگیری از این رشد و بالندگی گاهی از جنگ و گاهی از آهنگ صلح و مذاکره استفاده می کنند ادامه داد: در مذاکره منافع و مصالح طرفین در نظر گرفته می شود ولی نگاه آمریکا نگاه بالا به پایین است که در جریان مذاکره برجام نیز این نوع نگاه ملموس بود.

 آمریکا می خواهد ایران یک کشور وابسته باشد نه وارسته

منتظری با اشاره به اینکه آمریکا در جریان این مذاکرات به طور صد در صدی به دنبال منافع خود بود گفت: وقتی باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا عنوان می کرد که در جهان یا با ما هستند یا علیه ما هستند این نشان می دهد که تنها به دنبال منافع خود هستند و حاضرند دیگران پایمال و لگدمال شوند.

نماینده مردم گرگان در مجلس گفت: وقتی از آمریکایی ها سوال می شد که شما در افغانستان چه می کنید می گفتند منافع ما اقتضاء می کند، در عراق هم همین گونه بود و این تفکر نه می تواند به فکر طرف مقابل در مذاکرات باشد و نه بر قواعد مذاکره پایبندی دارد.

وی با اشاره به اینکه تجریه چند دهه اخیر بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و نیز توافق برجام نشان داد که آمریکا قابل اعتماد نیست تصریح کرد: نهی مذاکره با آمریکا به دلیل ماهیت استکباری و پیشینه آمریکا است. چنانچه امام خمینی (ره) هم آن را نفی می کرد و مقام معظم رهبری نیز وقتی برای مذاکره استثنا آمریکا و رژیم صهیونیستی را قائل می شوند نیز به همین دلیل خوی استکباری آنهاست.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه آمریکا می خواهد به بهانه مذاکره سلطه خود را دوباره بر ایران حفظ کند گفت: آمریکا می خواهد ایران یک کشور وابسته باشد نه وارسته؛ چون یک کشور وابسته در تمام زمینه ها شکننده است.

نماینده مردم گرگان در مجلس با اشاره به اینکه آمریکا می خواهد عصای دست ما باشد تا هر زمانی که خواست خودش را کنار بکشد و ما دچار فروپاشی شویم عنوان کرد: آنها به دنبال پیشگیری از رشد و فن آوری جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف هستند.

منتظری با اشاره به اینکه شعار جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی بر نظام ستمشاهی استقلال بوده است گفت: آمریکا کشور مستقل را دوست ندارد در حالی که ما اتکا به به هر قدرتی به جز قدرت درونی کشور را نفی می کنیم.

نباید در اعتماد به آمریکا دچار توهم شویم

وی با بیان اینکه با وجود تمام تحریم های همه جانبه که هر کدام به مثابه تیری بود که به درخت جمهوری اسلامی ایران شلیک شد توانستیم تهدید ها را به فرصت تبدیل کنیم ادامه داد: به فرموده رهبر انقلاب باید مراقب باشیم تا دچار توهم نشویم. اینها گرگ هستند به لباس میش.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه می خواهند با هر آنچه به عنوان مولفه های قدرت، اقتدار ، عزت و سربلندی ماست مبارزه کنند گفت: هدف آمریکا کاستن از اقتدار و عزت ایران است تا از آرمان های انقلاب که همان استقلال و آزادی و حمایت از جبهه مقاوت دست برداریم.

منتظری با اشاره به اینکه به بهانه دعوت ایران به مذاکره به دنبال عقب نشینی ما از تمام دست آوردهای جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه اخیر از جمله توان موشکی و نظامی بود گفت: وحشت آمریکا و غرب از ایران به خاطر همین توانمندی ایران است.

وی با اشاره به اینکه ایران در عرصه های مختلف از جمله دانش نظامی و موشکی به اقتدار دست یافته است گفت: کشوری که در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی در زمینه دانش نظامی وابسته بود اما امروز بر پای خود ایستاده و موشک های خود را از زیر زمین شلیک می کند مایع شگفتی دنیا شده است.

دستاوردهای ایران برای آمریکا و غرب خیره کننده است

نماینده مردم گرگان در مجلس گفت: دستاوردهای ایران در حوزه اقتصاد دانش بنیان، پتروشیمی، نانو تکنولوژی و هوافضا در حقیقت مجموعه ای است که برای دشمنان جمهوری اسلامی ایران خیره کننده است.

وی با بیان اینکه دشمن از این به بعد نمی تواند در حوزه نظامی ما را تهدید کند تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در این زمینه قوی شده است و بدون وابستگی به هیچ کشوری بر توان خود متکی شده است.

منتظری با بیان اینکه برخی در داخل خوش بینانه به ایالات متحده آمریکا امید بستند عنوان کرد: اینها باید بپذیرند که تجریه تاریخی رابطه آمریکا با ایران در هیچ کجای تاریخ بوی اعتماد نمی دهد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.